Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhien alasajo!

Vierailija
19.12.2025 |

En usko salaliittoteorioihin! Mutta viimepäivien (ja aikaisempienkin) uutisten perusteella alan kohta uskomaan johonkin vastaavaan; köyhä/pienituloinen kun keksii keinon tulla paremmin toimeen/päästä halvemmalla/pärjätä, löytyy aina joku asiantuntija joka JYRÄHTÄÄ ja TUOMITSEE tämän.

-Normi kahvipaketin hinta hipoo pilviä (8-12€). Alle 2 euron Lidlin kahveista löydettiin heti sanomista. Ja kuluttajia kehotettiin välttämään.

-Temu ja muut halpispaikat, sama kuin edellinen. Kiinakrääsää saa ostaa Suomesta mutta ei tilata ulkomailta. Jos minä vaikka ostan Temusta kympillä tuoteen, jota oikeasti tarvitsen. Pitäisi maksaa 100€.

-Sähköautojen korjaamisesta oli juuri juttua. Meillä ei ole sellaista (eikä tule) mutta menee samaan kategoriaan. Pitäisi tilata kalliita varaosia ja korjauttaa vain merkkihuollossa. 

-Sukulaisen lemmikki sairastui äkillisesti. Ennen kun lääkäri pääsi tutkimaan ja toteamaan sairauden, olisi omistaja itse halunnut helpottaa lemmikin oloa. Sellaisia tuotteita ei löydy, paitsi noin 40 euron hintaan. Pienille lapsille kuitenkin vastaavia on ja niiden käyttö on ihan tavallista. Sukulaiselle vastattiin kysyttäessä; vie eläin lääkäriin. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan tuotteita joita oikeasti tarvitsen. Yhyy jos haluan juoda aamulla kahvia, eikä ole varaa kympin kahvipaketteihin. Palkka kun ei koskaan nouse samassa suhteessa. 

Vierailija
2/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Tämä maa on ihan sairas. Heti kun jossain pilkottaa vähän valoa, joku tulee sammuttamaan sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Köyhillä vaan ei ole autoa yleensä, ellei ole romu jollakin.

Vierailija
4/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivä vaan tajua, ettei ihmisillä vaan ole senttiäkään enempää rahaa.

Jokainen sentti joka menee jonnekkin on pois jostain muualta. Pahiten Suomen talous kärsii, kun ne vähäiset sentit revitään järkyttävän tehottomalle julkiselle sektorille pihakanarekisterien, kompostivalvonnan yms. tyhjänpäiväisen paskan ylläpitoon

Vierailija
5/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivä vaan tajua, ettei ihmisillä vaan ole senttiäkään enempää rahaa.

Jokainen sentti joka menee jonnekkin on pois jostain muualta. Pahiten Suomen talous kärsii, kun ne vähäiset sentit revitään järkyttävän tehottomalle julkiselle sektorille pihakanarekisterien, kompostivalvonnan yms. tyhjänpäiväisen paskan ylläpitoon

Kun valvonta loppuu, ne paskat on sun koriportin edessä eikä kukaan ole vastuussa. 

Vierailija
6/9 |
21.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä eikä minulla ole autoa, enkä juo kahvia. Tietty kiva olisi, että sitä rahaa olisi kaikilla ja paljon, mutta kun ei ole, niin näillä mennään. Minusta on ihan reilua kuitenkin, että työssäkäyminen on kannattavampaa kuin työttömänä oleminen. 

Vierailija
7/9 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä eikä minulla ole autoa, enkä juo kahvia. Tietty kiva olisi, että sitä rahaa olisi kaikilla ja paljon, mutta kun ei ole, niin näillä mennään. Minusta on ihan reilua kuitenkin, että työssäkäyminen on kannattavampaa kuin työttömänä oleminen. 

Minä käyn töissä ja minulla on siksi auto. Jos ei olisi autoa, en pääsisi töihinkään. Autosta maksoimme n. 850€; siihen ei tarvittu kalliita autolainoja. 

Julkista liikennettä ei täällä päin Suomea ole. Tämä tiedoksi kaikille kehäIII sisällä asuville.

Minä olen käynyt koko aikuiselämäni töissä; ottanut vastaan mitä on tarjolla. Yleensä pienipalkkaista/kausityötä. Koska muuta ei aina ole tarjolla.

Puolisoni joutui jäämään s-lomalle lähes vuosi sitten, koska jalka (lääkärin määräys) ei enää kestä työntekoa. On menossa keväällä kouluun.

Vierailija
8/9 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs. vaan ylösnosto narun jatkoksi.

Vierailija
9/9 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä rangaistaan ja luullaan ettei ne halua esim töihin. Se on päättäjien agenda.