Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään muulle suututtu (ystävä tai sukulainen) ilman, että tietää yhtään miksi se on suuttunut?

Vierailija
19.12.2025 |

Onko kenellekään muulle käynyt näin? Joku läheinen ihminen (ystävä tai lähisukulainen, ei kuitenkaan puoliso) on suuttunut sinulle jostain asiasta, mutta ei kerro mistä etkä yhtään tiedä mistä se olisi voinut suuttua. Mutta suuttunut on, puhuu tiuskien, viestittelee tiuskien tai jättää kokonaan vastaamatta viesteihisi jne. Ja mietit pääsi puhki mistä voisi olla kyse, miksi se suhtautuu sinuun niin vihaisesti. Etkä keksi, koska mitään ei ole tapahtunut joka voisi sitä selittää, ehkä ette ole edes olleet hetkeen tekemisissä ja siksi tuntuu, että on alkanut ihan tyhjästä tuo. Ja olet ihminen, jota muut ihmiset pitää kivana ja kohteliaana eikä yleensä kukaan suutu sinulle, eli tällainen on harvinaista. Kun kyselet, että mikä on, mistä olet vihainen, niin saat vastaukseksi tiuskintaa tai hiljaisuuden. Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on joka junaan. Osalla on varmasti mielenterveysongelmiakin. Yksi työkaveri suuttui käytännössä kaikille. Oli ehkä hiukan skitso? Jos minä kerroin, että meillä on ryhmänä mennyt vuosi hyvin, hän raivosi minulle miten kohtuutonta on kritisoida hänen tekemisiä menneiltä vuosilta, koska silloin hän oli yksin. Hän siis käänsi kaiken positiivisen negatiiviseksi jotain kautta. Hän suuttui eräälle, kun häntä kiitettiin väärässä kohdassa. Oli kiitetty jotain toista ensin ja häntä vasta sitten, se oli painava syy katsoa kiittäjää tuimasti ja olla koskaan tekemättä hänen kanssaan yhteistyötä.

Sitten on niitä, jotka ovat kai kateellisia. Muuta syytä en ole keksinyt. Jos on itse eronnut, tuleeko olla katkera siskolle kun hän ei ole eronnut? Tai edes kateellinen, katkera saa olla mutta jollekin toiselle?

Vierailija
22/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kollegani. Mustamaalaa minua työkavereille, pomolle ja miehelleni säännöllisesti. Kertoo siis keksittyjä asioita joita ei ole tapahtunut, laittaa ne minun syykseni ja solvaa törkeästi.

Ei hajuakaan miksi tällaisen kohtelun ansaitsen. 

Hirveää tuollainen. Tuohan on työpaikkakiusaamista. Kai olet tehnyt siitä ylemmälle johdolle ja työsuojeluun ilmoituksen? 

Miten hän  mieheesi saa yhteyden?

Onkohan hänen omalla kontollaan joitain juttuja, joista yrittää vierittää syytä sinulle? Tai pelkää että kerrot hänestä eteenpäin ja aikoo ehtiä ensin. Toki jotain häikkää luonteessa, ettei varmaan ensimmäinen kerta.

Ainakin hän nakittaa omia hommiaan surutta muille, valittaa tauotta kaikesta ja on sairauslomalla kymmenisen kertaa vuodessa. Ei mikään tähtityöntekijä siis, mutta se on kaikkien tiedossa eli ei hänellä mitään piiloteltavaa tietääkseni ole.

Kotona on ilmeisesti enemmänkin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, vuosia sitten. Läheinen ystäväni. Hän jätti vastaamasta mihinkään viesteihini ja esti minut kaikissa kanavissa. Ei aavistustakaan miksi. Kyselin yhteisiltä tuttavilta, että tietääkö he miksi, eivät tienneet. Soitin jopa ystäväni miehelle, että mikä juttu tämä on, mutta mies ei halunnut alkaa välittäjäksi, sanoi vain minulle, että älä välitä tuollainen se XX välillä on. Edelleenkään en tiedä mikä oli syynä, edelleen olen estettynä kaikissa kanavissa enkä ole kuullut hänestä mitään tuon jälkeen.

Ymmärrä, että asia vaivaa, mutta eihän tuo mikään ystävä tuollainen ole. Tuommoinen pelleily sopii taaperoille, aikuisilta en sietäisi tuonkaltaista käytöstä yhtään. Eli ei ole sinun häviö.

Vierailija
24/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat sukulaiset. Joku saattaa soittaa ja kysyä (tai tulla vaikka juhlissa puhumaan). Kun en tunne asiaa niin sitten kysyn että voisitko kertoa mistä on kysymys. Siinä vaiheessa pyöritellään silmiä ja vaietaan ja sihistään nurkan takana.

Tiedän kyllä että kertoilevat juttuja minusta keskenään selkäni takana mutta kun mulle ei aukene niin en voi auttaa. Siskontyttö ja eräs pikkuserkku ovat aikojen kuluessa alkaneet suhtautua minuun vihaisesti ja joskus jopa väkivaltaisesti. Kaheleita koko porukka.

Vierailija
25/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika itsekeskeinen lähestymistapa. Miksi se ylipäätään johtuisi sinusta?

Vierailija
26/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta itse olen tainnut suuttua. En kyllä muista miksi.

Vierailija
27/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi myös olla, ettet itse huomaa sitä kuinka huonosti käyttäydyt toista kohtaan, ja jossain kohtaa se toinen saa vain tarpeekseen.

Tällaista olen joutunut todistamaan kerran. Omasta mielestään ei tehnyt mitään pahaa, oli aina ystävällinen ja kohtelias.

Kolmannen osapuolen eli minun näkemyksen mukaan kyseinen henkilö jatkuvalla nollaamisella aiheutti todella pahaa oloa nollaamisen kohteelle.

Konkreettisena esimerkkinä nollaamisesta oli ettei antanut puhua. Jos uhri oli kertomassa jotain, mitä muut kuunteli, nollaaja tuli puhumaan itse jotain. Jos joku muu puhui, nollaaja antoi meidän puhua, mutta välittömästi uhrin aloittaessa puhumaan, nollaaja alkoi puhua, yleensä täysin aihetta vaihtaen.

Nollaaja ei ilmeisesti tiedostanut lainkaan, kuinka paljon satutti uhriaan. Itse en ihmtellyt ollenkaan kun uhri alkoi stressaantua aina nollaajan ilmestyessä näkösälle. Kyllä tuollaisesta "et ole minulle olemassa" asenteesta alkaa mielenterveys järkkymään.

Tiedän kyllä tapauksen, jolla on vaikeuksia suhtautua neutraalisti tiettyä ulkoisia ominaisuuksia omaaviin henkilöihin, he muistuttavat liikaa erittäin paljon pahaa aiheuttanutta henkilöä. Tosin uhri tiedostaa ettei nämä muut ole se paha henkilö, mutta traumat aktivoituvat liikaa, joten toistaiseksi pyrkii välttelemään tällaisia henkilöitä. Tässä tapauksessa ei oikeasti viaton ole tehnyt mitään pahaa ja voi ihmetellä miksi toinen on piikit pystyssä.

Vierailija
28/28 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun perheessä oli tapa että erästä perheen lasta pompotettiin, sille irvailtiin ja sitä väheksyttiin.

Aikuisena suuttuivat kun katkaisi välit. Oli niin kiittämätön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi