Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vattu, että työnhaku työttömänä on perseestä

Vierailija
19.12.2025 |

Työttömiä ihan selvästi syrjitään. Roikotetaan 3vkoa prosessissa ja tietämättömyydessä, vaikka ei valitakaan ja se tiedettiin jo varmaan aikaisemmin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee onnistumisen kokemuksia, jos aina tulee hylsy niin lakkaa yrittämästä. Ja kun lakkaa yrittämästä niin ei enää saa mitään, edes mahdollisuutta. Ja silti sitä syyllistetään.

lässyn lässyn, lopettakaa se tunteista länkyttäminen niin ei ole paska olo aamusta iltaan.

- työtön since 2021

Miksi työttömyydestä pitäisi hikeä ottaa? Tilanne on se mikä on ja sen kanssa on tultava toimeen. 

Vierailija
22/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, täällähän piti olla työvoimapula ja sen takia mmuuttoa piti olla 40 000 ihmistä vuodessa. Miten tässä nyt näin kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huonosti työpaikoilla hoidetaan rekry. Isoissakin yrityksissä. Kun sinne kelpanee vaan joku jolla on jo aiempaa kokemusta juuri tuosta alasta. Silti kutsutasn haastatteluun ja haastattelussa valehdellaan, että etsitään sellaista oppimishaluista henkilöä. Kysellään suosittelijaakin ja roikotetaan älyttömän kauan vaikka ei valita. Voikun voisi valittaa tästä työpaikkojen rekryistä jonnekin.

Vierailija
24/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, täällähän piti olla työvoimapula ja sen takia mmuuttoa piti olla 40 000 ihmistä vuodessa. Miten tässä nyt näin kävi.

No, kun persut . . .

Vierailija
25/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työtä haekaan muut kuin työttömät.

Ööö, tavattoman moni töissä olevatkin hakee töitä. 

Ei pitäisi. Jos on jo työ niin ne vähätkin avoimet työpaikat pitäisi jättää työttömien haettaviksi.

Vierailija
26/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huonosti työpaikoilla hoidetaan rekry. Isoissakin yrityksissä. Kun sinne kelpanee vaan joku jolla on jo aiempaa kokemusta juuri tuosta alasta. Silti kutsutasn haastatteluun ja haastattelussa valehdellaan, että etsitään sellaista oppimishaluista henkilöä. Kysellään suosittelijaakin ja roikotetaan älyttömän kauan vaikka ei valita. Voikun voisi valittaa tästä työpaikkojen rekryistä jonnekin.

Muita roikotetaan löysässä hirressä, kun se joka on tehtävään jo valittu kilpailutta itseään. 

Vierailija
27/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa puhutaan jatkuvasti työvoimapulasta ja rekrytointien haasteesta. Harvemmin puhuttu aihe on kuitenkin yrittäjien riittävyys ja suoraan tästä johdettuna yritysten tuottamien työpaikkojen saatavuus tulevaisuudessa. Tilastollisesti Suomessa suurin osa yrittäjistä on yli 55-vuotiata. 
Seuraavan kymmenen vuoden aikana tulee lopettamaan kymmeniä tuhansia yrityksiä täysin terveitä valmiine asiakkuuksineen. Nämä yritykset työpaikkoineen siis katoavat eikä ole ollenkaan selvää, että niiden tilalle syntyy automaattisesti uusia.

Vierailija
28/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa puhutaan jatkuvasti työvoimapulasta ja rekrytointien haasteesta. Harvemmin puhuttu aihe on kuitenkin yrittäjien riittävyys ja suoraan tästä johdettuna yritysten tuottamien työpaikkojen saatavuus tulevaisuudessa. Tilastollisesti Suomessa suurin osa yrittäjistä on yli 55-vuotiata. 
Seuraavan kymmenen vuoden aikana tulee lopettamaan kymmeniä tuhansia yrityksiä täysin terveitä valmiine asiakkuuksineen. Nämä yritykset työpaikkoineen siis katoavat eikä ole ollenkaan selvää, että niiden tilalle syntyy automaattisesti uusia.

Seuraavan kymmenen vuoden aikana työttömyys tulee tuplaantumaan ja jos sulla ei ole osaamista, jolla pystyt työllistämään itse itsesi sinun on syytä laskea miten tulet toimeen leikatuilla tuella samalla, kun verotus tulee kiristymään. 

Vierailija
29/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oikeasti alkaa mennä usko siihen, että löytäisin töitä. Yli vuosi jo työttömyyttä takana. Välillä saa haastattelukutsuja, en ymmärrä logiikka kutsua haastatteluun jos etsitään henkilöä erilaisella työhistorialla. Näkyyhän se työhistoria jo siitä CV:stä. Ihan turhaa silloin kutsua toisenlaisen työhistorian omaava haastatteluun ja kysyä vielä suosittelijaa. Uskonpa, että senkin työn sai joku suhteilla.

Vierailija
30/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kaikkia johtjien pestejä vaikka koulutus olematon, eipä tarvii ihmetellä että tuleeko valituksi vai ei

Vierailija
31/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa on työttömänä. Heräsin 11 aikaan  ja tein aamupalan.

Vierailija
32/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut haastatteluun vaikka ei olisi niitä taitoja hakijalla, johtuu siitä että rekryn työntekijöille pitää löytyä sitä hommaa, muutenhan pyörittelisivät peukaloita niinkuin työttömät

Vierailija
33/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömiä ihan selvästi syrjitään. Roikotetaan 3vkoa prosessissa ja tietämättömyydessä"

Missä ihmeen tietämättömyydessä?

Eihän yksikään työnantaja edes avaa työttömiltä tulevia hakemuksia kun kenenkään resurssit ja kiinnostus ei riitä oikeuden hakemusten perkaamiseen kahden miljoonan pakkohaun joukosta.

Työnantajat lukevat ainoastaan töissä olevien hakemuksia ja palkkaavat ainoastaan töissä olevia mikä kierrättää avoimia työpaikkoja paikasta toiseen ja ylläpitää illuusiota "työvoimapulasta" vaikka todellisuudessa jokainen avoin työpaikka voitaisiin täyttää päivässä useampaankin kertaan mikäli työttömiä alettaisiin palkata niihin.

Vierailija
34/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lohduttaa sua sanomalla että eipä se ole helppoa työelämässäkään: jatkuvia tilannemuutoksia, vaatimuksia, työajan vähennyksiä, valituksia joka asiasta, kiusaamista, savutamista yms. En ole vielä kuullutkaan työpaikasta jossa ei olisi jotakin ongelmaa, onnelliset ne jotka rakastaa ja nauttii työstään ja jossa on tiimihenki erinomainen yms. 

Vierailija
35/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa on työttömänä. Heräsin 11 aikaan  ja tein aamupalan.

Parasta!

Vierailija
36/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oikeasti alkaa mennä usko siihen, että löytäisin töitä. Yli vuosi jo työttömyyttä takana. Välillä saa haastattelukutsuja, en ymmärrä logiikka kutsua haastatteluun jos etsitään henkilöä erilaisella työhistorialla. Näkyyhän se työhistoria jo siitä CV:stä. Ihan turhaa silloin kutsua toisenlaisen työhistorian omaava haastatteluun ja kysyä vielä suosittelijaa. Uskonpa, että senkin työn sai joku suhteilla.

Mustakin työttömyys tuntui ihmeelliseltä möykyltä, mutta siitä tunteesta vapauduttuani tajusin, ettei se ole asia, jota mun tarvitsisi ottaa itselleni paineita. Joka hetki voi valita miten asiat kokee ja tuntuu. Mä olen nyt työtön ja mitä siitä.🤷

Vierailija
37/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustakin työttömyys tuntui ihmeelliseltä möykyltä, mutta siitä tunteesta vapauduttuani tajusin, ettei se ole asia, jota mun tarvitsisi ottaa itselleni paineita. Joka hetki voi valita miten asiat kokee ja tuntuu. Mä olen nyt työtön ja mitä siitä.🤷

Niin ja varsinkin kun tajuaa, että se ei oikeastaan johdu siitä, ettei olisi hyvä. Tilanne vaan juuri nyt on todella kurja työttömille. Se vaan tuntuu pahalle, kun yrittää kovasti, mutta ei onnistu ja jotkut lyö työttömät joiksikin kelarotiksi jotka nauttii työttömyydestä.

Vierailija
38/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömiä ihan selvästi syrjitään. Roikotetaan 3vkoa prosessissa ja tietämättömyydessä"

Missä ihmeen tietämättömyydessä?

Eihän yksikään työnantaja edes avaa työttömiltä tulevia hakemuksia kun kenenkään resurssit ja kiinnostus ei riitä oikeuden hakemusten perkaamiseen kahden miljoonan pakkohaun joukosta.

Työnantajat lukevat ainoastaan töissä olevien hakemuksia ja palkkaavat ainoastaan töissä olevia mikä kierrättää avoimia työpaikkoja paikasta toiseen ja ylläpitää illuusiota "työvoimapulasta" vaikka todellisuudessa jokainen avoin työpaikka voitaisiin täyttää päivässä useampaankin kertaan mikäli työttömiä alettaisiin palkata niihin.

No minä olen työtön ja olen ollut haastatteluissa. Viimeisimmässä toimittiin melko huonosti. Haastattelun jälkeen pyydettiin suosittelijan tietoja ja sen jälkeen roikotettiin 3vkoa ilmoittamatta. Syyksi kiemurreltiin, että haettiin henkilöä erilaisella työhistorialla....no näkyyhän se siitä CV:stä jo...älytöntä.

Vierailija
39/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuurilla epätoivosta hakemani työpaikan, kun ensisijainen valinta peruikin tulonsa. Ajattelin, että vastaanottamalla paikan parannan mahdollisuuksiani työllistyä parempaan tehtävään.

Vaan väärässä olin. Ihan samaa epätietoisuudessa roikottamista ne rekryprosessit edelleen ovat, mikäli pääsen edes haastatteluun. Puolessa vuodessa lähettämistäni kymmenistä hakemuksista ainoastaan kaksi on johtanut ekan kierroksen haastatteluun.

Vierailija
40/45 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin ulisemasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän