~*~Ensikot maanantaina~*~
Tuossa viikonlopun jutustelut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10122176&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (30)
En päässyt testaan uusia rattaita, kun ei ole niihin sopivaa sadesuojaa :(. Sisällä vähän D' n kanssa yritettiin niillä huristella ja kevyiltä tuntui :).
Viime yö meni taas ihan kivasti D söi 24 ja klo 5.10 ois ollut valmis uuteen päivään. Jouduin silloin vaihtan vaipan ja peseen pepun (meillä päivä alkaa kakkaamisella ;)), joten D oli ihan pirteänä. Päätin, et meillä ei klo 5 herätä ja nukutin sit D' a tunnin ja suostui nukkuun 7 asti.
Löyty ehkä syykin tän kertaselle syömättömyydelle.. D huusi syöttiksessä suu auki ja pää kallistettuna taaksepäin, niin huomasin et kitalaki on täynnä jotain haavoja :(. Yritin saada lääkäriaikaa, mut eihän niitä iltapäivällä saa, joten joudun soittaan huomenna uusiks. D' lla on kyl sammasta ja oon siitä soittanut lääkäriin, joka sanoi et menee ohi kun antaa vettä ja et lääkettä ei voi antaa kun vauvat voi siihen tukehtuu. Ihme kommentteja, kun eikö täällä ainakin Noel oo saanut sammaslääkkeet? Toivottavasti huomenna saan sit jotain lääkettä tms.
Idakin oli päässyt urheilutapahtumaan :). onnea MM' lle hopeasta! Ne rattaat on Zenitit. Ostettiin ihan kuomurattaat, kun vaunuaika on jo ohi.. Hyvä tota pinniksen pohjaa on siirtää vähän etukäteen, et ei sit yöllä tms. tarvii. Meillä D alko roikkua enemmän laidoissa viikko sen jälkeen kun oltiin laskettu pohja..
Iisa: Vähän te ootte olleet ahkeria! Meillä ei siltikään saada mitään aikaan, vaikka ei netissä oltais ;). Käydään vauvauinnissa. Mies ei osaa uida, niin he totuttelee ja opettelee vedessä oloa yhdessä D' n kanssa :D. Ai miten niin herkkis ja itkupilli? Mä itkin pe, kun katoin kaunareita (laitoin D' a nukkuun ja syötin samalla, seliseli) :D. Toi oli ihan pohjanoteeraus oikeesti *hävettää ees myöntää*. Bridgetin vauva synty kuolleena tai kuoli heti synnyttyään ja sit Felicia, joka on kuolemassa, lupas hoitaa B' n vauvaa jos B hoitaa hänen vauvaa..
Tosi kivasti Kesiksen reissut oli menneet. Mekin liikuttiin paljon jo aika pian D' n syntymän jälkeen. Tosin mulla haittas eppari ja murtunut häntäluu istumista, mut seisoin sit joka paikas, kun ei makuulle kehdannut heittäytyä ;). D sai tutin jo synnärillä, kun söi paljon (tehtiin syöttöpunnituksia) ja syötön päälle kitisi vielä. Jos on hyvä imuote, niin ei tutti sitä pilaa, mut jos ote on vielä hakusessa niin kannattaa odottaa. Nää ohjeet sain silloin Naistenklinikalla.
Milli: Toivottavasti ois nyt ne valkoset ;). Hauskoja jutuja Aksulla ;). Aksun yöt kuullostaa hienoille (uskaltaakohan sanoa ees noin?)!
Pitäskö meidän sit lyödä lukkoon ne treffit 5.5. klo 13 paikassa x?
Mykis: Mä oon ollut Marbellassa joskus vuonna 1992 (?).
Viiperon Aleksi näyttää hirveen isolle pojalle nois kuvissa. Paljon vanhemmalle kuin on.. Ehkä siks, kun D oli ton ikäsenä paljon pienempi.
Queen: Hurjan iso Liiakin on jo :). Toivottavasti itkut ois tosta kovasta kasvusta johtuneita ja vähenis sit, kun kasvu hidastuu. Musta ainakin tuntuu helpottavalta aina, jos keksin johonkin syyn. Niinku nyt kun huomasin ne haavat suussa. Vaikka oli hirveetä nähdä ne haavat, niin silti helpottavaa, et ehkä se syy olikin toi eikä se et mä oon p*ska äiti..
Jos mäkin tekisin jotain järkevämpää, kun D nukkuu.. (Vaikka tää palsta on kyllä mulle yks elinehto, joka pitää mut edes jotenkin järjissään..)
Jenni ja D 9 kk (mut ihan pian 10 :) )
kirjotin tänne ja nyt vasta huomasin, että ei se ookkaan täällä.. PÖH! en kyllä jaksa kirjottaa uusiks kaikkee...
Miamik: heidi syö puuroo 2 krt päivässä. On syöny jo viikon verran. Heidin serkulla oli käyny niin, että sen äiti oli luullu että se tyttö on vilja-allerginen, mutta käviki ilmi että sen vaivat oli johtunu siitä, että se oli antanu liian paljon puuroo aluks.. Eli siis ku olis pitäny alottaa se puuro pikkusen kerrallaan ja hitaasti, ni se oli alkanu melkeen heti antaa puolta desii jne.. Puurossa kun on niin paljon enemmän kuituja, ni se pitää alottaa hitaasti.
Ei muuta ny, ku tyhmät tekstit kerran ei suvainnu ilmestyä tänne.. :D
Burde ja heidi 7kk
Jonskun 1v neuvola oli tänään. Painoa oli tullut vähänlaisesti, mutta ihan tasasesti poika on silti kasvanut. Meidän hoikkeli oli siis 76 cm pitkä ja painoi 9380g. Mitenkäs muiden taaperoiden 1v pituudet ja painot? Sen mä muistan, että NapNApin tyttö oli aika pitkä. Taas vertailun vuoksi olis kiva nähä, kun en muista niitä enään.
Joona oli muuten ihan reipas poika. Tajusi jopa, että sellaseen palikkajuttuun kuuluu työntää niitä palikoita sisään. Meillä tosin on kotona saman tyylinen lelu, joten sen takia se sen hoksasi. Harmillisesti oltiin Joonan päiväuniaikaan siellä, joten Jonsku nukahti kesken kaiken isin syliin :)
Lyödään vaan lukkoon se 5.5. kello 13. Paikka on vielä hakusessa... mä en kyllä yhtään keksi missä nähtäis.
Q:n neuvolakulumisia malttamattomana minäkin odottelen. Tuu jo kertomaan :)
Täällä ilmoittautuu kans yksi herkkisäiti. Mä en ees oo pystynyt kattoon kaunareita nyt, kun se vauva kuoli. Itkisin muuten silmät päästäni.
Emmille puolivuotis synttärionnittelut!
NApNAp, ei meidän Joonakaan sano vielä oikeestaan mitään sanoja. Neuvolassa sanottiin, että vasta sitten aletaan huolestumaan, jos ei 2 -vuotiaana sano mitään. Kuulema tärkeintä on, että lapsi ymmärtää jonkin verran puhetta. Joona ainakin selvästi ymmärtää tosi paljon, joten en ole huolissani.
Mä en tiedä, että pitäiskö meidän siirtyä sinne taaperoihin vai häiriköidäänkö vielä täällä vauvapuolella. Jos jonkin aikaa vielä ooteltais, että on tarpeeksi porukkaa sinne taaperoihin, jos vaan vauvojen äideille sopii. Vai???
Nyt lyö pää ihan tyhjää ja en todellakaan muista mitä muuta piti kommentoida. Ainiin Auroran Oliver oli ihan hyvin kasvanut vaikka olikin kasvu hidastunut. Monestihan kasvussa saattaa tulla sellasia spurtteja ja sitten taas tasottuu. QB:n Liiakin on kasvanut tosi hienosti. Toivottavasti kasvu tasoittuu, jotta ei tarviis niistä kasvukivuista kärsiä.
pesukarhu ja Joona 1v
Torremolinokseen ollaan menossa. Tai oikeammin siihen viereen Benalmadenaan. Akselin alkulähteille =D
Minä nyt taas hyökkään teidän pinoon, kun kuitenkin on niin paljon odotusajoilta tuttuja joista ei muuten enää kuule...kovin tarkkaan en ehtinyt lukea kylläkään kuulumisia, mutta kuitenkin.
Meidän neiti täytti siis myös 1v 4.4 ja pääsiäisenä juhlittiin synttäreitä huikeat 3 päivää =o Tuli niin eri aikaan vieraita että vähän venähti, vaan eipä tuo haittaa=) Allu on melkosen vilkas tapaus edelleen, melkein juoksemalla tuntuu jo etenevän ja iloinen neitihän tuo on=) Tarhassa aloitti synttäripäivänään ja eka korvatulehduskin on tietty jo ollut=/ Nyt ollaan flunssassa vielä molemmat.
Alluliinille on tulossa serkkukin - " meidän" siskolle on tulossa 2 vuoden odotuksen ja epätoivon jälkeen luomuvauva! Arvatkaa onko täällä oltu tippa linssissä onnesta! Lääketiede ei pystynyt tätä paria auttamaan mutta vaihtoehtohoidot tepsivät. Tavanomaista herkempää liikuttumista havaittavissa täälläkin;)
Mitenkäs pikkukakkosen odottajat jakselevat? Kauhea vauvakuume olisi mutta pitää odottaa että saa nyt nämä opiskelut hoidettua. Sain nimittäin oppisopimuspaikan ja niin unelma-alalta ettei voi mitenkään jättää väliin! Siihen asti siis fiilistellään muiden puolesta=)
Eipä sitten kummempia, etten kauheasti vie teidän pinosta tilaa;) Ai niin, meidän tytöltä tulee sanoja " hyvä" ja äitiä yrittää kans vääntää=D Kaikenlaista muutakin pientä yritää matkia perässä mutta tuo hyvä on ehdoton suosikkisana=) Osaa myös sanoa selvästi heihei.
Nyt menoksi, muutto on viikon päästä ja täällä epätoivosesti yritän pakkailla...=) Ihan kivaa hommaa, ainakin sitten kun on päässyt sinne uuteen, tilavaan kotiin ja saanut tavarat purettua paikoilleen*haaveilee*
Ankka & Alisa 1v+vajaa 3 viikkoa päälle
..tän varmaan tiedätkin mutta kerronpa nyt ainakin meidän kokemuksia, siis kun Liiallahan oli tossa taannoin sammasta, se alko kielestä ja parin päivän päästä oli ylä- ja alahuuli ihan rikki, mikrotin pakastettua puolukkaa ja survoin siitä sen mehun, sitä annoin joko pikkuhörpyn tai lusikallisen maidon jälkeen ja suu parani parissa päivässä..tänään neuvolan tätskä kurkkas suuhun ja sanoi ettei siellä enää mitään ole. Vichy auttaa kuulemma kans, mutta siis meillä tepsi tooosi hyvin puolukka. Se onkin sitten oma lukunsa miten sitä saa D:n suuhun;)
Kiva kuulla teistä, kirjoittelehan useamminkin, onnittelut opparista ja onnea uuteen kotiin!!!:)
Huoh mikä päivä! Eetun kuume on pikkusen laskenut, mutta nyt sillä sitten virtaa riittääkin, kun on kolme päivää " huilinut" !!! Mutta siltikään ei vielä huomenna uskalleta mennä ulos, kun kuumemittari näytti vielä 37.9. Miehelle kyllä sanoin, että mun on päästävä sitten huomenna vähäksi aikaa pois, kun hän tulee töistä, mun pää halkee...
Leeniksellä on suloinen poika... Oih ja voih!
Jenni oli käynyt kattomassa futispeliä, me ollaan mietitty josko ens talvena uskaltais käydä Eetun kanssa jääkiekkomatsissa... Piti mennä jo tänä talvena muttei raaskittu Eetu viel viedä...
Napnap, kyllä meillä Eetu on " oppinut" kävelemään kengät jalassaankin, pidin tuossa muutama kk sitten hällä ne jalassa koko ajan, ja toissa viikonloppuna jopa käveli tuossa puistossa, suloinen!
Ja sanoista, meillä Eetun sanoja on ätti, ppu (lamppu tai loppu?) ja sitten mamma=maito, muita ei oo viel tullu, mutta eiköhän tässä pikku hiljaa...
Onpas täällä moni lähössä Epsanjaan! Viettäkää hyvät lomat!
Ja täällä yks herkistelijä tunnustautuu... Tänään kattelin hetken kaunareita, siis kohtaa kun bridgetin vieressä oli koko suku siellä sairaalassa ja porasin... mutta mä oon vissiin aina ollu herkkis, mutt selkeesti se on tässä vajaassa kahes vuodess lisääntyny (siis kesäkuussa tulee kaks vuotta kun tein plussatestin... mihin tää aika on mennyt?)
Siitä tulikin mieleeni (tai ollu koko päivän) et aamulla soitin taas polille, kun ei menkkoja taasen kuulu (kpt kai yli 40... ei mitään uutta siis mulle!) ja sanoin että mulla on tuolla kaapissa paketti käyttämättömiä primolutteja, ja sanoin myös sen ETTEN ole raskaana! ja hoitsu sieltä sano, et ei näe mitään syytä miksen vois niitä käyttää! Ja aattelin sit et illalla otan... No, kävin tuossa iltapäivällä (kun Eetu unilla) niin johan oli menkat säikähtänyt ja niin vain alkoi... Joten nyt päästään kunnolla " hommiin" ...
Onpas Queenin tyttö pitkä!!! Meidän pätkällä oli tuo 75 rikki vasta yksvuotiaana... ja ei olla kyllä lähelläkään tuota painoakaan... Ja meillä kyllä tuo nuorempi (ikää kolme vee) koira pääsee päivittäin nuolemaan Eetun koko naaman... No, toinen kyllä oikein odottaakin sitä!!!
Pesukarhu kyseli noita yksvee mittoja, tässä ne 75,2cm ja paino 8,7kg. Ja mulle sopii kyllä että tullaan tänne " häiritsemään" edelleen... Jos vaikka tuossa kesän jälkeen (en nyt muista miten enskavauvat täyttää vuoden) tehään sitten kunnon hyökkäys tuonne taaperoihin...
Missäs on ens viikon Tampereen treffien pino????
Juu, mutta nyt meen kyl nukkumaan kun kuulostaa et Eetukin nukahti tuonne...
napero ja Eetu-taaperoinen 1v2,5kk
Voi vitsit, pääsin vasta nyt koneelle, kun ollaan oltu siskon luona koko päivä neuvolan jälkeen. En tajunnutkaan, että täällä oli jo odoteltu kuulumisia.
Muuten kaikki oli oikein hyvin, mutta ne sydänäänet! Ei kuulunut millään, vaikka terkka kokeili kahdella eri doplerilla. :( Mulla on kyllä tosi voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, eikä ne laitevalmistajat kuulemma lupaa näillä viikoilla kuuluvan vielä mitään, mutta silti... Viimeksi kuului hyvin jo 10+0 ja tänään oli 10+6 alkuraskauden ultran mukaan. Voitte arvata, että hieman huolestuneissa tunnelmissa täällä ollaan. Vaikka tietysti pitäis nyt vaan ottaa ihan rauhassa ja odotella kiltisti se pari viikkoa, mitä on np-ultraan, mutta en millään kestä tätä odotusta. Mietin jo, että suostuisko ne perjantain avoneuvolassa yrittää kuunnella sydänääniä uudelleen, vaikka viikkoja onkin näin vähän. Voi itku, jos siellä ei olekaan enää mitään vauvaa!
Mitä Marikalle muuten kuuluu? Onko sulla jo ollut np-ultrakin? Tulethan kertomaan kuulumisia.
Pikku-quulle tuli viime yönä eka hammas! En tiedä, olisko se toinen jo myös puhkeemassa, kun poitsu on ollut niin räyhäkkäänä illan.
Kykin tällä hetkellä edelleen siskon luona ja odotan, että mies soittais ja olis päässyt töistä, kun unohdin käsittämättömällä tavalla avaimet kotiin! Ah, nyt se soitti. Pakko herättää toi quu ressukka ja pakata se autoon. Huomenna taas lisää.
-Q- ja -q- 8,5kk ja miniquu toivottavasti edelleen 10+6
Meillä oli tänään 8kkneuvola ja meidän " keijukaisella" oli painoa 10,5kg ja pituutta 75cm, kehuja saatiin pinsettiotteesta ja ekoista sanoista, tyttö sanoi terkalle äiti ja tööttööt;) Hiukan terkka kauhisteli tuota 3cm pituuskasvua kuukaudessa ja oli sitä mieltä että viime aikaiset yöitkeskelyt ovat voineet johtua kasvukivuistakin,varsinkin kun jalat on nyt kasvaneet ihan selvästi pituutta eniten,tiedä sitten.
Meidän tytöllä on nyt ihan mahdoton vierastaminen, terkkaakin kuikuili epäluuloisesti pää äidin kainalossa ja alahuuli alkoi väpättämään kun täti katsoikin meihin päin..siinä sitten käytiin kuulumisisa läpi niin että terkka oli meihin selin:D
vautsivau, millin aksu on nukkunut hienosti!!Ihania nuo Aksun sanat:) Mun serkku oli sanonut pienenä isälleen että " kyllä sä isi oot ihan komee vaikka sun pippelin päästä tippuukin vettä"
Quukin on palannut kotimaan kamaralle,tulehan kertomaan neuvolakuulumisia!
Meillä ei juurikaan tarvitse edes miettiä vapaa-ajan viettoa kun tuntuu että koneella ehtii olla vartin päivässä, muu aika menee tyttöä viihdyttäessä/nukuttaessa ja omaa aikaa jää ehkä just sen verran että iltapalan saa syötyä;) Mutta yhteinen aika on yleensä lenkkeilyä ja lattialla möyrimistä, ei sen ihmeempiä.Monesti se kuitenkin menee niin että toinen on tytön kanssa ja toinen tekee pakollisia kotihommia.
Joonalle onnitteluja täältäkin! Mä oon tosi huono muistamaan tollasia*nolo*
Kesiksen poika oli nukkunut hienosti autossa ja messuilla, kyllä on äidillä syytäkin olla ylpeä:)
Mä kanssa tunnustaudun herkkikseksi, mulle pahimpia on uutiset missä pienille on sattunut jotain, karmein oli kun lehdessä oli taannoin että joku ukko oli tukkinu vauvansa suun ja tunkenu laatikkoon monta kertaa ja pitkiksi ajoiksi, sen lisäksi vielä juottanu sille alkoholia..voi, voi kun siihen kusipäähän törmäisin.
Eläinaiheet saa mut kanssa vollaamaan ja noi herkistelyt on todellakin pahentunu tytön syntymän jälkeen.
Meidän neiti muuten kikattaa ihan hulluna kun koira nuolee sormia,varsinkin tuo nuorempi on siinä ihan mahdoton:)
Eikä tyttö pelkää koirien mekastusta yhtään vaikka nyt tuntuu olevan tosi herkkä äänille, eilen alkoi itkemään kun isi yskäisi..
Mä poistun nyt nautiskelemaan harvinaisesta herkusta kun isillä on tyttö kantoliinassa nukkumassa ja äiti saa tehdä kerrankin ihan mitä haluaa:) ..todennäköisesti päädyn kuitenkin siivoamaan tai kuntoilemaan...
Queen ja Liia 8kk