OoOHAAVEILIJAT VIIKKO 17Ooo
No niin, nyt pälätetään oikein kunnolla, et voidaan sitten viikonloppuna alkaa keskittymään Vapun tuloon! :D
Kommentit (29)
Mahtuuko mukaan? Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja ja itse olen aikasta laiska kirjoittelemaan mutta josko jotain saisin joskus kirjoiteltua.
Olen 28v. ja mies 31v. Meillä on pojat 7/02 ja 12/04 ja tyttö 8/06. Minulla on jo (TAAS) KAMALA vauvakuume mutta mies on sitä mieltä että lisää lapsia meille ei tule ja piste ja huutomerkki... :(
Tuntuu että tämä asia on nyt jotenkin minulla niin pinnassa ja mies ei ymmärrä alkuunkaan miltä minusta tuntuu eikä suostu puhumaan koko asiasta (esim. on muka liian vanha " hankkimaan" lisää lapsia). No tietenkään toista ei voi pakottaa mutta jos saisin jotenkin miehen mielen muuttumaan. VINKKEJÄ vastaanotetaan?! ;D
Tuntuu että on niin väärin kun toinen voi sanoa jyrkän ein vaikka minähän niitä lapsia pääasiassa hoidan. Toki olen itsekkin välillä todella väsynyt tähän arkeen mutta eiköhän kaikki kotiäidit ole välillä vähän " lopussa" ?! Vaikuttaako tämä asia teidän muiden parisuhteeseen? Voi olla että minä itse hätäilen ja teen tästä asiasta liian ison numeron tässä vaiheessa kun nuorin lapsista on vasta 8kk...
Puolustuksena vauva-ajatukselle:
+kodissamme riittäisi tilaa
+seitsemänpaikkainen auto on pihassa
+miehellä vakityö (rahatilanne ihan ok)
+hoitoapua saatavilla ja ja ja... :D :D
Tällaisia ajatuksia tänä iltana! Ehkä hiukka sekavaa tekstiä mutta tämä asia pyörii niin sekavana mielessä KOKO AJAN....
Heips!
Todella mahtavaa, että heti ensi kerrasta tärppäsi! Jospa täältä tultaisiin muutkin joskus perässä:) Nauti raskaudesta!
Mukava kuulla, et hyvin sujuu. :) Toivottavasti perästä tullaan kunhan mies kotiutuu sieltä komennukseltaan lokakuussa. :)
Heikkopeikolle lämpimät tervetulotoivotukset. :) Eihän teillä oo ikääkään todellakaan vielä paljon kummallakaan!! Aika lailla ootte siinä iässä missä keskimäärin esikoiset saadaan ja teillä on kuitenki jo 3 lasta. :) Miehen käännytysvinkkejä mä oon ehkä huono antaan, koska mä oon täällä notkunut niin kauan ku tää pinkka on ollut olemassa (1,5 vuotta!) ja ei oo muksuja tullut. Esikoistani siis kuumeilen. :)
Aiheesta puheen ollen laitetaanpas toinenkin galluppi kysymys kun meillä on uusia haaveilijoita tullut kevään mittaan. G:Millä tavoin olette yrittäneet käännyttää miestänne? Tai millä tavoin teitä on yritetty suostutella vauvan yrittämiseen?
Minä olen kovasti koittanut miehelleni nyt terottaa, et jossain vaiheessa ne kuitenkin pitää tehdä (kummatkin halutaan ehdottomasti lapsia) ja kun työtilanne on ok kummallakin niin miksikäs ei..pikkuhiljaa vastarinnan murtumisen merkkejä on ilmassa. :) Mutta täältähän minä en lähe pois ennen kuin ukko pusertaa suustaan yritysluvan. ;)
Voih kun masentaa taas. Sain eilen kuulla tutulta, että heille tulee toinen jouluna (jotkut ne saa niitä jouluvauvoja) ja heidän esikko on meidän murua nuorempi. Ja itellä alkoi menkat tänään, taas tietää ettei meille mitään vauvaa tulossa vaikka kuinka keksisi raskausoireita yms. No onhan mulla tuo muru tuossa ja ihana onkin, että siinä mielessä helpompaa kuin esikoista kuumeilevilla.
Vapusta oli gallupia. Me ei varmaan tehdä mitään ihmeellistä, murulle jos ilmapallon hankkis ja meille simaa ja munkkeja. Serpentiiniä ei kiitos, muru sen kaiken söis.
Miehen käännytysyrityksistä. Mä yritin esikoista kuumeillessani varmaan kaikkea. Puhuin ett kun oon niin vanha kohta ja jos ei heti tärppääkään. Uhkasin ja kiristin ja lahjoin ja ties mitä. En mä mitään kovin toimivia keinoja tiedä, omat oli vähän arveluttavia mielestäni, en enää haluis lähteä sille linjalle.
Tervetuloa uusille ja sanlelle onnea ja mukavaa raskausaikaa!
murunmamma
Vappu vietetään tivolissa käyden sekä tuttavaperheen kanssa piknikillä käyden. Näin ainakin suunnitelmissa. Lasten kanssa siis.
Miehen käännytysyrityksistä.... Hmm, ennen esikoista puhuin ja puhuin vauvasta joka käänteessä, itkin ja kaikkea muuta tyhmää. Valitin, että olen aina halunnut saada lapset nuorina ja mistä mä tiedän, onko mies koskaan valmis... Tällä hetkellä sitten taas yritän aina silloin tällöin vihjailla jotain, mutta enemmänkin ote on nyt vastakohta tuohon aikaisempaan verrattuna : ). Parin vuoden päästä voin taas aloittaa tuon murrosikäisen käyttäytymisen : D jos mies ei ole heltynyt vieläkään vauva-ajatukselle.
Onpas taas tullut oltua laiska, kun en oo saanut aikaiseksi tänne kirjoiteltua, vaikka melkein joka päivä käynkin lueskelemassa. Mutta kun mikään ei oo muuttunut, päivät on ihan samanlaisia keskenään niin tuntuu ettei oo mitään kirjotettavaa...
Koulua ois vielä tää viikko ja pari tenttiä + iso kasa työselostuksia tehtävänä. Tuntuu vaan etten saa mitään aikaseks eikä jaksa mitään, liekö jotain masennusta vai mitä. Huomenna pitäs mennä töihinkin. Onhan se tietysti hyvä että on noita töitä ettei pelkällä opintotuella tarvii tulla toimeen, mutta nekin välillä tympii niin pahasti.
Huh, taitaa olla aika moista valittamista koko mun viesti, vaikkei mitään syytä olekaan :( Vauvakuume on ja pysyy, eikä mies näytä olevan vielä aikoihin suostuvainen...
Vapuksi meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia, yks mun kaveri on pyytänyt käymään kun sillä on bileet, mutta enpä tiiä mennäänkö.
Mutta nyt pitää lähtee saunaan ja sitten kohta nukkumaan, kun huomenna on aikanen herätys. Hyvää viikon jatkoa kaikille!
Ensiksi tervetuloa joukkoon kaikki uudet haavelijat. Sanlelle oikein ihanaa masun kasvatus aikaa, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia.
Sitten galluppiin: Taallapain maapalloa ei vapusta tiedeta mitaan, joten erityista juhimista ei ole ikava kylla luvassa.. maanantai ja tiistai on ihan tavallisia tyopaivia, meinattiin miehen kanssa paistaa munkkeja ja ottaa pari lasia skumppaa. Nyt on tullut missattua 4 vappua, joten ensi vuonna kun ollaan Suomessa niin pitaa pitaa kunnon vappu piskeet (paitsi jos en ole raskaana, hih, toivossa on hyva elaa!).
Miehen kaannyttamisesta.. Siskot tarvitsen todella oppia tassa asiassa,
mun kaannyttaminen on ihan saalittavalla tasolla ;-) Vinkkeja siis kehiin! Jotain huomaamatonta ja hellavaraista kaanteispsykologiaa olisi huippu kayttaa, siten etta mies loytaisi sen vauvakuumeen itsestaankin... En siis ole viela ottanut kovin jareita aseita kehiin, mutta tassa nama: oon virittanyt keskustelua siita miten raskaaksi tuleminen saataa kestaa yrityksesta huolimatta pitkaan, pillerit saattaa sotkea kierron pitkaksi aikaa, en halua et ollaan vanhoja vanhempia (taa on aika huono kun ollaan molemmat 26), olisi kiva jos serkut olisi saman ikaisia keskenaan, tulevassa kodissa on tilaa.... Mies kylla haaveilee lapsista myoskin, esim eilen kun katseltiin huvikseen talopaketti kuvastosta erilaisia talomalleja niin se selitti etta " tuo on hyva sauna kun siina voisi muksut istua tilavasti alalauteilla " ja tuossa on kivasti lapsille oma kylpyhuone" , joten lapset on meidan yhteinen tulevaisuuden haave, en vaan tieda milloin se haave toteutetuu!
Hyvaa torstaita kaikille!
T.Omppu
Nyt on toivottavasti sairastelut takanapäin ja pääsee taas keskittymään muihin (vauvakuume)asioihin :)
[color=red]Murunmamma:[/color]
Meillä kummatkin lapset on syntyneet alkukeväästä, joten " hauskaa" olisi jos tämä kolmaskin syntyisi niihin samoihin aikoihin. Toisaalta on aivan sama, koska syntyy kunhan vaan joskus syntyy...
[color=red]Gallielle[/color] onnea uudesta asunnosta!
[color=red]Tinttityylle ja heikkopeikolle[/color] tervetuloa kirjoittelemaan.
[color=red]Sanlella[/color] oli ihania ultrakuulumisia...On se vaan ihana hetki, kun näkee vauvan ekaa kertaa...
Mulla oli järkyttävää aamupahoinvointia esikoista (=tyttö) odottaessa. Opiskelin vielä silloin alkuaikana ja oli työn ja tuskan takana saada aamuisin syötyä jotain, että pääsi kouluun. Keksin sitten siripiri- karkit, niiden kanssa jaksoi raahautua kouluun ja siellä syödä kahviossa vasta aamupala.
Ja sitten gallupeihin!
Lähdetään huomenna mun vanhempien luo. Vappuaatto menee lasten kanssa grillatessa ja kun lapsoset nukahtaa, isovanhemmat ottaa hoitovastuun ja me lähdetään miehen kanssa lempibändin keikalle :D
Miehen käännyttämisestä ei ole mitään neuvoa antaa, koska en ole joutunut sitä koskaan tekemään...Mies meillä siis innokkaampi lasten tekoon ollut koko ajan ja joutui mua jonkun aikaa käännyttämään, ennen kuin aloin lämmetä ajatukselle.
Me keskusteltiin aikanaan kunnolla näistä asioista ja onneks mies on sitä mieltä, että lopullinen päätös on minulla. Hän olis valmis varmaan 4-6 lapseen, mutta jos nyt kolmaskin ensin saatais ;)
Nyt aamupalaa lapsille ja sitten ulkoilemaan.
C, jolla 10 kk aikaa kierukan poistamiseen :D
{size=2]toivottavasti kikkailut toimii...[/size]
Täällä olen ollut laiskana..
Kun etsitään asuntoa tänäänkin mennään neljältä katsomaan yhtä asuntoa.. Eli virallisesti yhteen muuttoa suunnitellaan..
Mutta saa nähdä koska löydetään sit se mitä haetaan.. Mutta pitäkää peukkuja että pian.. Ei olisi kivaa muuttaa kesälomalla et joko sitä ennen tai jälkeen..
Mutta saa nähdä miten käy..
Vappuna ei tarvitse tehdä ihmeempiä.. Ehkä käydään minun isovanhempien luona jos jaksetaan.. Mä olen yövuorossa vapun..
KP
Pitkästä aikaa, on niin paljon härdelliä, että vauvakuume on takalallla.
Oli jotain Galluppia: Asumismuoto on kolmio pienkerrostalon tokakerroksessa. Vappua vietetään poikien kanssa rauhallisesti, käydään hakemassa pallot, katselemassa kaupungin pöhinää ja ostetaan kasa vappukräässä, joka leivitetään äidin luo (kätevää ei tarvitse siivota itse) siellä grillataan ja ollaan vaan. Autolla kotiin yöksi (minä olen kuski, joten en ota edes lasillista, mutta eipä kyllä ole tarvettakaan) Miehen kännytys vinkkejä ei ole valitettavasti ole, koska meillä mies käännyttää minua.
Murunmamma: meiltä löytyy kaksi kevätpoikaa ja kolmannen kevätpojan ottaisin,jos siihen saisin vaikuttaa =) Onko muilla toiveita sukupuolesta? Meillä tosiaan on kaksi poikaa ja minä toivoisin kolmatta poikaa (tyttökin olisi tietysti tervetullut, tärkeintä on se lapsi omana persoonanaan tietysti) Molemmista lapsista olen avoimesti poikaa toivonut, eikä siinä mielestäni mitään pahaa ole?
Helou Tintti!! Tervetuloa tännekkin pinoon =)
Sanlella oli kivoja ultrakuulumisia, se on joka kerta yhtä uskomatonta, kun näkee pienen ihmisentaimen ultrassa. Minä rupean aina silloin miettimään, että minkäköhänlainen hänestä tulee jne. =)
HeikkoPeikolle myös tervetuloa =)
Toivottavasti kp ja mies löytävät äkkiä oman pesän
ON: Taas junnu on valovottanut yötolkulla, ei jaksa käsittää, mikä tuota vaivaa. Ei se vaan nuku, herää monta kertaa yössä karjumaan ja ihmettelemään milloin mitäkin, blaah Viime yönä en edes kerinnyt sänkyyn ennenkuin se rumba alkoi.
Nyt mentävä, poika nukkuu hauskaa viikkoa haaveilijoille
Mareila
No niin..viikonloppu on taas eessä. Mä oon ihan rauhallisesti kotosalla ja teen tuota perhanan opparia. :)
Mitäs muut meinaa viikonloppuna?
Eli minä olen 23v mies 26w ja esikoinen 05/07. Töissä olen käynyt jo viime syksystä lähtien. Olis mukava jo päästä kotiin lasten kanssa. Vielä vähän jos jaksaisi tämän kuumeen kanssa painia niin hyvä olisi. En puhu kuumeestani kotona kun ollaan päätetty että kesällä/syksyllä alotettas yrittämään... mutta kun haluais jo nyt... Talo kuumekkin on samaan aikaa päällä jotka eivät ole mielestäni kovin hyvät yhtälöt, jos ottaa lainaa on molempien pakko olla töissä, itse haluaisin olla kotona jokin aikaa pienen synnyttyä...
pitää kai koittaa vielä kestää tätä sietämätöntä odotuksen odotusta...
Hei vaan kaikille!
Olen kohta 26v, mieheni vuoden vanhempi ja poikamme juuri täytti 2v. Itsellä opiskelut loppusuoralla, mies töissä.
Mulla on ollu tosi kova vauva kuume jo vuoden. Mies ei oo yhtään innostunut toisesta lapsesta. Minä olen varma, että toisen lapsen haluan, olisihan se mukavaa, että pojalla olisi sisarus. Minulle tulee tosi tyhjä ja masentunut olo jos ajattelenkin etten toista lasta voisi saada. Tuntuu, et joka paikassa näkee naisia mahapystyssä.. tulee paha mieli..
No joo... Tänään on ollu ihana päivä. Oltiin pojan kanssa pitkään ulkona, sitten maistuikin ruoka hyvältä! Nyt ollaan vaan lötkötelty, katottu pikku kakkosta ja nyt babaria. Voisinpa laittaa illaksi pojalle vaahtokylvyn! Huomenna varmaan laitellaan vähän serpentiiniä ja puhalletaan palloja:)
Niin vain kävi, että täti tuli käymään oireista huolimatta:( Tosin oireet loppuivat kuin seinään pari päivää sitten, eli totaalinen väsymys ja kuvottava olo hävisivät.
NO, nyt tuntuu siltä, että taidan pitää paussia tästä haaveilupinosta. Voi olla, että pinoudun tuonne helmihaaveisiin tai muuhun vastaavaan seuraavaksi.
Vinkiksi vielä käännytystä yrittäville. Itse luin jostain ekaa haaveillessani, että " myöhäinen tilaus voi aiheuttaa hankaluuksia toimituksen perille tulemisessa" . Tämän oli kirjoittanut mies, sen muistan. Kuullostaa aika kamalalta, mutta sanoin taannoin omalle miehelle ja tämä pani hänet ainakin miettimään asiaa. Nyt toista suunnitellessa miehellä oli vaan lähinnä minun valmistuminen mielessä ja työtilanne. Miehet tuntuu toimivan aika paljon järjen voimalla (yllätys), joten näihin seikkoihin kannattaa panostaa tai keksiä ajoissa hyvät perustelut;) Aika nuoria kirjoittelijoita täällä tuntuu kyllä olevan, joten mitään paniikkia ei ole tarkoitus lietsoa. Itsellä ikää on 32 v, eikä tämäkään ikä tietty mikään paha ole toisen yrittämistä ajatellen (eikä olisi ensimmäistäkään yrittäessä).
Pidemmittä puheitta, heippa kaikille! Jos Apple (tai muutkin!) haluat tulla moikkaamaan vaikka muuttoon liittyvissä asioissa, niin minut löytää varmaan helmihaavelijoista tai sitten aina sitä seuraavista, ellei ala tärppäämään:)
Mukavaa vappuilua kaikille!
Tervetuloa uudet Haaveilijat!! :D Mukavaa ku meidän porukkaan tulee lisää ihmisiä!
Gallie, harmi ettei nyt tärpännyt.. :( Muista sitten tulla ilmottaan tänne meidänki pinkkaan, et mitä kuuluu ja varsinki silloin jos tulee plussauutisia! :) Kovasti mun puolesta plussasäteitä sinne päin! :)
Maanantaina vissiin selviää saadaanko me yhteinen ihana asunto vai ei..
KP
tintti-tyy
mekin mieheni kanssa asuttiin 8kk erossa vuos sitten. " aikalisällä" oltiin. ja ero aika kyllä paransi meidäb suhdetta todella paljon. Ei ole ikinä mennyt niin hyvin kuin nyt, vaikka 8 vuotta ollaan yksissä oltu. Jospa teilläkin menee samallalailla.
#piti välillä käydä keittiössä kun muksut olivat menneet hunajapurkille...#
Mun työkaverini on raskaana. :) ja mun vauvakuume vaan nousee.
Jännä ja ärsyttävää kun meillä mies on puhunut vauvasta syksystä asti ja mä olen epäröinyt meidän voimavarojen ym suhteen. Ja kun nyt mulla kuume pahenee niin mies miettii. Hän varmaan yllätty kun minä olisin jo nyt valmis kun kesästä ollaan puhuttu. Kierukkahan lähti kk sitten, halusin kokeila vaikuttiko se menkkakipuihin (samalla lailla koskee ilman sitäkin). Keskeytettynä ollaan sit menty, mies ei haluu kumeja enää mutta ei vielä olla ilmankaan mitään. Mä nyt toivon että tärppäis (kun eihän toi mikään varma keino ole) kun sit mulla ja kaverilla olis samaan kevään aikana la. Jospa tästä sitten kunnolla aletaan yrittämään.
Miehen käänytys kysymykseen: silloin kun ekaa raskautta yritettiin niin meni puol vuotta käänytykseen, itkua, puhumista ja valittamista. Näköjään yleistä... Mutta sitten yllättäen mies ehdotti pillereitten lopettamista. Tärppäämiseen meni puoli vuotta joten miehellekin kerkes nousta kova vaavi kuume.
Mä nyt en tiedä että kumpi on käänyttänyt ketäkin nyt. Mies aloitti puhumisen ja sovittiin että kesällä katotaan. Kun meidän kaks lasta on todella voimia vieviä, tartteevat ohjausta enemmän. Ja talvi oli rankka muutenkin. Kesään aateltiin jättää. Mutta mulle iski nyt kunnolla vaavikuume. :)
Joku (todella huono nimimuisti...) haaveili jouluvauvasta. Mä taas haaveilin kesävauvasta, edellinen synnytys oli talvella. Mutta nyt haaveilen talvivauvasta, koska en jaksais odottaa kesään. :) Aattelin vaan että olis kivempaa olla viimeisillään keväällä/kesällä kun ei tarttte etsiä talvitamineita mitkä mahtuu päälle ja pelätä liukastumista.
Vappu kyselyyn: olen töissä, aamussa onneksi. katotaan että mitä jaksetaan ja keksitään poitsujen kanssa tehdä.
Gradu-pakerruksen ohessa käyn pistäytymässä täälläkin :) Mies ja poju meni mummolaan, että saisin työrauhan. Valmista onkin syntynyt, onneksi. Nyt mulla on tiukkana aikatauluna, että työn pitää olla heinäkuussa valmis ja sitten elokuussa yritys päälle. Näin miehen kanssa sovittiin :)
Mulla on yksi miehen käännytysvinkki: koittakaa löytää joku isyydestä nauttiva mies juttelemaan kuin " mies miehelle" . Meillä oli yksi kaveripari, jossa naisella oli kauhea vauvakuume, mutta mies ei vielä uskaltanut ryhtyä hommaan. Yhdellä mökkireissulla sitten tämä mies otti itse puheeksi nämä vauva-jutut meidän isännän kanssa ja kuulemma seuraavasta kierrosta oli heillä yritys päällä :D Ehkä teidänkin miehillä on tarve kuulla toiselta mieheltä, että ei se elämä lopukaan siihen vauvan tuloon.
Kävin muuten äsken tilaamassa ovis-ja raskaustestejä ja päätin aloittaa foolihaponlisän. Ihanaa tehdä jo jotain konkreettista, vaikka kaukana tuo elokuu vielä siinteleekin...
Nyt kun vain jaksaisi keskittyä tuohon koulunkäyntiin. Pitää vaan ajatella, että jokainen kirjoittettu sivu on askel lähemmäs uutta vauvaa...
Mukavaa vappua kaikille!
Adalea
Heippa haaveilijat pitkästä aikaa. Mitäs tänne kuuluu, onko kukaan saanu miestä käännytettyä. Ei oo tullut teidän tekstejä luettua, mutta nyt ajattelin kurkistaa.
Eka neuvola oli pariviikkoa sitten. Siellä terkkari naureskelikin kun kerroin että ensi yrityksestä tärppäsi, että se vauva on kyllä ollut siellä jo hollilla odottamassa, että milloin saa luvan tulla ja hetihän se tuli kun luvan sai ;)
Tänään oli sitten ensimmäinen ultra. Ja sieltähän se sydämen syke ja pieni ihmisen alku löytyi. Kovasti potki ja käsillä nyrkkeili. Lääkärikin sanoi että virkeä tapaus näyttää olevan. Uskomatonta miten niin pieni voi olla jo ihmisen näköinen. Nyt tuli paljon konkreetisemmaksi tämä raskaus, kun tietää että siellä oikeasti joku on. Mieskin pääsi mukaan, joten nyt tämä raskaus realistui hänellekin. Valitettavasti ultrassa ei ollut tulostin toiminnassa niin ei saatu kuvaa kotiin, mutta onneksi heti ensiviikolla on jo NP-ultra, niin jospa sieltä saataisiin kuva muistoksi.
Pahoinvointi on jo jäänyt taakse. Oikeastaan sitä kesti vain viikot 7-9. Sillojn oli päiviä että oksensin aamusta iltaan. Mutta nyt on jo reilun viikon ollut täysin hyvä olo, mitä nyt joskus iltaisin hieman etoo. Väsymys kyllä on ihan omaa luokkaansa ja joka yö nukunkin sellaiset 11-12h unet.
Mutta paljon miehenkäännytys onnea teille ja toivottavasti pian tuolla o-puolella näkyy muitakin haaveilijoita.
Sanle ja DJ rv 11+0