Miten pystyitte päättämään lapsenne nimen?
Kommentit (33)
Arvottiin nostamalla hatusta. Poistin kyllä ensin miehen ehdotuksen 🤣🤣🤣.
Valitaan vaan vokaali tai konsonantti johon se päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin lasteni nimet maailman vanhimpien nimien joukosta. Tämä taas liittyy omaan arvomaailmaani. Plus että saatoin lukea pääaineenani historiaa...
Tutankhamon ja Nefertiti?
Pikemmin Metusalah/Metusalem.
Aatami ja Eeva, siinä on maailman vanhimmat nimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsimme nimen, jota ei ole suvussa. Ainakaan ihan lähisuvussa. Toinen nimi on kuninkaan nimi, koska isällä myös kuninkaan nimi toisena. Pojalla arvovaltaisempi kuningas, koska pojasta polvi paranee.
Yrjö?
Charles
Olin n. 3kk raskaana kun nimi vaan tuli ja jäi. Tiesin, että tulee tyttö. Pitkään mietittiin muitakin nimiä, mutta lapsi oli siunattu tälle tietylle nimelle.
Vierailija kirjoitti:
Valitsin lasteni nimet maailman vanhimpien nimien joukosta. Tämä taas liittyy omaan arvomaailmaani. Plus että saatoin lukea pääaineenani historiaa...
Mun lapsen etunimi on antiikin sotasankarin ja toinen nimi latinan kielinen sana. Arvaa mitä mä opiskelin pääaineenani... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen etunimi on antiikin sotasankarin ja toinen nimi latinan kielinen sana. Arvaa mitä mä opiskelin pääaineenani... :D
Niin just ollaan kumminkin oltu sanoilla luennoilla! Nomen est omen 🙏🏼
Valitsin sen miehen nimen jolle aikoinaan menetin neitsyyteni. Toki en paljastanut tätä oikeaa syytä koskaan omalle miehelleni.
Vierailija kirjoitti:
Valitsin sen miehen nimen jolle aikoinaan menetin neitsyyteni. Toki en paljastanut tätä oikeaa syytä koskaan omalle miehelleni.
Haha just hyvä! Girl Power!
Luulisin kutakuinkin kaikkien lasta toivovien ja lapsen saavien miettivän nimiasiaa paljonkin. Olen itse lapseton, mutta nimien keksiminen ei ole vaikeaa. Pikku ihminen kyllä sitten jotenkin omalla temperamentillaan ja olemuksellaan vahvistaa valinnan, oletan.
Valittiin nimeksi Sanna koska kumpikin ollaan Marin-faneja, aika helppo valinta siis oli.
Vierailija kirjoitti:
Valitsitko kiinalaisen vai sumerilaisen nimen?
Yrjö?