**EX-HAAHUT VIIKKO 17**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=violet] LA 1.5[/color]
[b][color=limegreen]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=violet] LA 17.5[/color]
[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=purple]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=darkgreen]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=purple]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=purple]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=darkgreen]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (17)
Kyllä aika rientää. Ja huonosti ehtii kirjoitella.
LIMETTI minkä ikäinen teidän esikoinen onkaan? Onko muuten ottanut asian hyvin? Ja mahtavilla viikoilla olet jo, onnea loppumetreille :)
ULTSI täällä ollaan peukku pystyssä rakenneultran suhteen. Aika samoissa mennään, ihan pari viikkoa sitten töissä viimeisetkin huomasivat vatsan kasvun.
Me myös kerroimme juuri viikonloppuna pojalle 2v 4kk että kesän jälkeen meille tulee vauva. Ei tuntunut oikein ymmärtävän... no, varmaan pikku hiljaa. Katseltiin hänen omia vauvakuviaan ja juteltiin miten me kaikki ollaan oltu ensin vauvoja ja kasvettu sitten isommiksi, miten hän voi sitten hoitaa vauvaa yhdessä äidin ja isän kanssa (ja äiti ja isä hoitavat myös häntä kuten tähänkin asti...) jnejne.
Muuten ei ihmeitä. Töissä on kiirettä. Kesälomaa en ajatellut pitää kuin pari viikkoa ennen kuin äitiysloma alkaa heinäkuun lopulla, ainakaan jos saan siirtää niitä ensi vuodelle. Jotain outoja tuntemuksia on ollut vatsassa joita en muista viime raskaudesta. Hassua, en edes tiedä ovatko supistuksia kun silloin viimeksi niitä ei ollut tai ainakaan en tiennyt olleen. Selkää hieman särkee. Vatsa on tosiaan kasvanut valtavasti ihan lyhyessä ajassa, vielä 2 vkoa sitten en käyttänyt edes äitiysvaatteita ja nyt olen jo melkoinen tyylis tyllerö, hyvä kun mahtuu karmeista sisään työhuoneeseen :D
Torstaina onkin sitten pitkästä aikaa neuvola. Liikkeitä tuntuu suht vähän mutta kuitenkin joka päivä eli en ole järin huolissani.
Hyvää ja leppoisaa odotusta kaikille + loistavaa vappua jos pääsen palstalle vasta sen jälkeen :)
t Joululahja rv 21+5 (tai jotain sinne päin)
Limetti: Sulla on viikkoja jo komiasti kasassa! Nuo teidän esikoisen " vauvattelut" kuulostaa söpöiltä. Me ollaan yritetty myös kertoa esikoiselle (2 v), että äitin mahassa on vauva, mutta ei poitsu ole oikein ymmärtänyt / halunnut ymmärtää, katsoo vain killiin sillen kummeksuen. Mutta toisaalta puhuu paljon vauvoista ja haluaa usein mun syliin käsivarsille silleen kuin vauvoja pidetään ja sanoo sitten " vauva" " iso vauva" tms.
D.O: Hyvä, että sun sokerit oli ok!
Omaan napaan ei kummempia. Hirveä makeanhimo on vaan yllättänyt! Kääks, ei olis mitenkään terveellistä. Esikon odotuksessa tuli kiloja 20 lisää, joten ihan tarpeeksi ilman pullia sun muita. Helposti ne kyllä lähti pois, kun 15 kg jäi jo synnärille ja loput meni imetyksessä, mutta ei kai niitä tarttisi ihan keräämällä kerätä...
Tuutis kera Masumiehen uusilla viikoilla 19+0!
Olipas tänään hyvin stressaava ja kiireinen työpäivä! Itse kun haluan tehdä asiat aina niin hyvin ja antaudun työhön täysillä, niin välillä vähän stressiä pukkaa. Huomenna lähden työmatkalle, ihanaa päästä hotelliin ja varsinkin hotellin AAMUPALALLE! *slurps* Nyt alkaa kyllä oikeasti tuntua siltä, että mahtavaa kun työpäivät vähenee. Väsyn jo niin helposti noista työntäyteisistä 8-tunnin päivistä, että ihan mielellään tässä jää lomille. Enkä tosiaan tiedä milloin palaan!!
Limetti: Muakin jännittää kumpi teille sieltä maailmaan putkahtaa. Kumpi olisi toivotumpi? Molemmathan on tietenkin toivottuja, mutta kumpi äipän mielestä olisi? Mä kyllä uskon täysin noihin äidin tuntemuksiin, niin usein ne pitää paikkansa. Saas nähdä oletko niitä munkkeja vapuksi laittamassa ;) Oliskos muuten sinulla tai kellään muulla mitään hyvää munkkireseptiä? Ja millä asteella sitä öljyä kannattaa kuumentaa? Olen joskus vuonna miekka ja kypärä tehnyt munkkeja ja ne pirulaiset jäivät sisältä raaoiksi :( Taisi olla liian kuuma lämpötila levyllä. Musta muuten Olavi on tosi kiva nimi! Mutta ymmärrän ettei kukaan välttämättä halua antaa nimeä joka on tällä hetkellä hyvinkin suosittu. Käy vielä sama juttu kuin 70-luvulla Mikoille ja Minnoille, joka luokassa ainakin kolme samanimistä. Mutta Olavi on kyllä oikeasti tooooosi kiva :)
Ultsi: Onhan se toki hyvä juttu että vauvan parasta ajattelevat ja sokerit tutkivat, varsinkin kun suvussa teillä on tuota rasitetta. Mutta ei se tosiaan kyllä niin kivaa ole, että siellä viitsisi ihan joka viikko hyppiä. Mutta kyllä sen kerran kestää. Mutta sehän on hyvä, että jo rasitukseen mennessä on tunne siitä että kaikki on varmaankin hyvin. Kyllä minäkin tästä ylipainostani huolimatta tiesin ettei arvoissa häikkää ole, mitään oireita ei nimittäin minullakaan ole siihen suuntaan. Vaikka neuvolan th sanoi, ettei oireettomuus välttämättä merkitse sitä ettei mitään vikaa voisi olla. Hyvä muuten että sanoit neuvolassa siitä edellisestä kerrasta! Vakka he tärkeää työtä tekevätkin, ovat he kuitenkin jollain tapaa palveluammatissa ja käytös pitää olla sen mukaista. Ja ammattilaisten pitäisi kyllä osata tuollaiset tilanteet hoitaa ilman kauheata showta.
Tsemppiä torstain rakenneultraan ja tule heti kertomaan kuulumiset! Sullakin vaihtuu huomenna viikot, hienot lukemat on!
Joululahja: Voi että mikä muutos teidän pikkuiselle kun teille tulee vauva! Hienosti mielestäni osasitte hoitaa tuon asian kertomisen, täytyy pistää kikat korvan taakse :) Oikein hyvä juttu on, jos lapsi saa vauvan elämässä jonkun roolin ja siihen rooliin kannustetaan, esimerkiksi juuri tuo isoveljen rooli. Esimerkiksi " nyt meille on tulossa pieni vauva ja sinulla on tärkeä tehtävä vauvan isoveljenä" . Mutta unohtamatta tietenkään sitä että esikoinenkin on vielä pieni ja tarvitsee hellyyttä. Jänniä aikoja tulossa teillä, niinkuin monella muullakin monilapsisella perheellä täällä exissä! Mullakin liikkeitä tuntui noilla viikoilla suht vähän, mutta tosiaan päivittäin edes jonkinlaista elämää. Nyt taas kun liikkeet ovat voimistuneet, tunnen niitä melkein joka tunti. Kyllä se siellä pikkuhiljaa kasvaa! Mukavaa ja munkintuoksuista vappua myös sinulle!
Tuutupii: Onnea viikkojen poksumisesta! Etkös sä olekin ihan normaalipainoinen, joten ei tuo herkuttelu varmaan nyt niin hirveän vakavaa ole. Ja kun sulla noin hienosti nuo raskauskilot karisee, niin eiköhän tilanne ole ihan ok! :)
Emunaista huhuilen...!! Mitäpä kuuluu?!
omaa napaa: Tosiaan tuossa Limetiltä kyselin munkkiohjetta, olisiko muilla hyvin vinkkejä? Tiedän että googlettamalla löytyy, mutta kun en ole kuin kerran eläessäni niitä tehnyt, niin olisi kiva saada joku hyväksihavaittu resepti kokeiltavaksi. Ja tosiaan myös se lieden lämpötila olisi hakusessa, ettei jää sisältö raa´aksi... Huomenna työmatkalle, kivaa päästä valmiiseen aamupalapöytään hotelliin. Töitä jäljellä 13 työpäivää, jippii! Masu on kasvanut kahdessa viikossa hurjasti, otettiin miehen kanssa masukuvia ja vasta niissä tajusin eron. Ja nyt se vauvan suurin kasvukausi vastaa alkaa mikäli oikein olen ymmärtänyt. Ihanaa olla raskaana, tytöt!!
Palailen taas loppuviikosta kuvoihin, haleja kovasti kaikille exille!
D.O. ja nappula rv 26+6
Mun mielestä parhaat munkit tulee tavallisesta pullataikinasta, jossa hieman normaalia vähemmän sokeria ja rasvaa. Pyörittelen sopivan kokoisia palloja ja sitten jollain muotilla keskelle reikä (esim. snapsilasilla tms). Öljyn lämpötila on hyvä, kun taikinapalanen menee ensin kattilan pohjalle ja nousee sitten suht rauhallisesti sieltä ylös eli ei syöksähdä heti pintaan. Nam! Pitäsiköhän vapuksi tehdä munkkeja...
Koik yhes koos! Mitään ei ole tapahtunut. Supistelee, tulee limatulppaa ja mahakin on lupaavasti sekaisin, mutta perkule kun ei niin ei! Sunnuntaina olin jo synnärillä, kun supisteli niin kivasti ja eilen puuskuttelin vajaan tunnin täällä kotona, mutta ei vaan käynnisty. Olo alkaa olla kyllä enemmän kuin kypsä, joten vauva saisi jo saapua!
Jaahas... Enpä nyt taida kommentoida hirveesti muiden juttuja. Sorry tämä omanapaisuuteni, mutta olo on kyllä rehellisesti, kuin olisi suuremman luokan vatsatauti iskemässä. No, niihän tuo oli jo silloin viikonloppuna, mutta tilanne ei etene sitten suuntaan eikä toiseen. Aiheuttaa vain vessassa ravaamista ja alapään hiertämistä.
Tsemppiä kaikille!
Pirpaliina 36+6 ja hei huomenna menee täysiaikaisuuden raja rikki!!!
Ja täällä yksi saikkulainen kuittaa itsensä taas paikalla olevaksi¿ jep eli selkä taas prakaa. Lääkärin mukaan yksitoikkoinen työasento on siihen syyllinen ja sille kun ei taas voi mitään niin se siitä. Eli tää ensi viikon maanantaina tattis taas käydä koittamassa töitä, ja jos ei onnistu niin salkkua lisää.
Eikä tässä mitään, mulla on työmotivaatio kadonnut jo kuin pieru saharaan¿ ihan sen takia, et vattuakos mä siellä töissä yritän väkisin äheltää ja olla ja sit kärsiä sen takia vajaan viikon vain sen takia et pääsen taas kiduttamaan itseäni sinne muutamaksi päiväksi.
Talokaupat lyödään lukkoon huomenna ja maksetaan käsiraha, jee!
Pieni pelkohan tässä hiipii ahteriin, et mitenkähän tässä mahtaa käydä, kun niin lähellä la päästään aloittamaan remppaa, et kestääkö miehen pinna, jos vauva huutaa kun hyeena yöt päivät läpi putkeen, ja sen pitäis käydä töissä ja rempata samaan aikaan¿ ja tehä tuttavuutta jälkikasvunsa kanssa.
*Sormet ristiin, pliis ei koliikki vauvaa meille*
Limetti: Mulla on tytön nimi ollu plakkarissa monta vuotta, mä bongasin sen sukuselvitys kirjasta ja kyseessä on vanha, ja tosi nätti nimi¿. Miehen mielestä hieman erikoinen, muttei niin erikoinen että tattis miettiä onko se suomalainen vai ei. Ja se on päätetty antaa tytölle, mikäli sellainen tulee! meillä taas pojan nimi tuottaa päänvaivaa¿ Liikaa serkkupoikia, tuttuja, yms joten joka nimestä meinaa tulla joku mieleen ja heti perään ajatus, et ei me todellakaan voida antaa pojalle sellasta nimee¿
Ultsi: Noup, ei oo synnynnäinen juttu toi selkä. Mut mua vaivaa ns. työselkä. Ruumillinen työ pitää sen kunnossa, mut heti jos joudun esim. just istualleni tekeen töitä, jossa selän liikesarja on yksitoikkoinen alkaa ongelmat.
Tosin vajaa 10v. sitten sattui myös pienimuotoinen tapaturma, mikä aiheutti selkään lihaksen repeämän ja siihen arpikudoksen mikä vie selän joustavuudesta osan pois. Ja se kyllä sitten oli todella kivulias rumba saada selkä kondikseen sen jälkeen.
Ja nyt mitä enemmän selän ryhti muuttuu, sitä lähemmäs alkaa tulla tuo vanhan vamman kohta¿
Kysyinkin jo lääkäriltä, et voidaanko sitä vamma kohtaa hoitaa sillä vanhalla tyylillä mikäli tilanne menee tosi pahaksi, eli puudutetaan lihas, annetaan sähköö jne.
Tsempit rakenneultraan!
Joululahja: Mullakin maris piti jonkun viikon mittaisen huilitauon ja hyvä että muutama vaimee tömpsäys tuntu ees joka päivä. Sit aattelin et joskos se ois kääntäny pyllynsä mun napaan ja potkii tonne selkää kohti, niin en vaan tunne sit mitään niin hyvin.
Ja ilmeisesti siinä oli käyny niin koska pikku hiljaa alko tuntua taas kyljessä liikkeet ja siitä siirtyivät taas navan seutuville. Nyt onkin pari päivää ollu sellasta potkunyrkkeilyä mahassa, et jestas sentään!
Tuutupii: Onnea uusista viikoista!
Dreamone: sama vika kun suksi ei luista¿. Jos oon 8h töissä oon jotenkin fyysisesti aivan naatti, mut henkinen minä kyllä jaksais painaa vielä vaikka kuinka paljon!
Joskus munkkeja työpaikalla paistaneena, niin, ööö oisko asteet ollu 180 ja paistoaika per puoli reilu minsa?
Ja juuri niin ku joku sano, munkit saa eka vaikka jäädä pariks sekkaks pohjaan ja alkaa siitä nousta sit vasta pikku hiljaa.
Rinkilä munkki vinkki:
Pyöritä pallo, ihan kuin tekisit peruspullaa. Kohota kunnolla. Ota pallo käteen tökkää molemmat peukut keskeltä läpi ja vaihda etusormet reiän keskelle sitten pyöritä etusormia tavallaan toistensa ympäri niin, että munkin reikä samalla venyy isommaksi.
Jos on kattilassa vähänkin kokoa, niin reiät kannattaa pyörittää n. juomalasin pohjan suuruisiksi vähintään, mikäli tykkää nimenomaan _reikämunkeista_.
Kun munkit on valmiita, ei valuteta paperin päällä liikoja rasvoja pois, vaan vaikka uunin ritiläpellin päällä. ja käytetään sokerointiin erittäin hienoa siru sokeria, jota on laakeassa astiassa puoli pussia, jonne munkki kerrallaan heitetään ja vatkataan sokerin peittoon parilla ranneliikkeellä.
Ja tulee ihania munkkeja, jossa sokeri oikeesti pysyy kiinni ja näöltään on taatusti kun parhaimmasta leipomosta ostettua¿ *Slurps*
Pirpaliina: Ai vitsi¿. Sä meinaat vetää jännäks nyt ihan kunnolla!! Mä veikkaan et ripuli on kaiken alkusoittoo ja saat kääryleen käsivarsille aivan varmasti ennen vappua!
*Täähän alkaa käydä jännäks *
ON: No eipä kummempia, tosiaan saikulla taas loppuviikon ja kaurapussia lämmitän ahkerasti joka ilta ja makoilen sen kanssa aina parisen tuntia putkeen. Auttaa selkäkipuun loistavasti! Tökköhän mä oon kun mikä, mut sen nyt kestää kunhan ei satu.
Alkaa pikku hiljaa iskee tajuntaan, et siis oikeesti reilu 3kk ja meillä on oikeesti vauva¿¿IIK!
Sain kelan päätöksetkin eilen ja hyvin kävi. Ihan niin kuin veikkasinkin. Parin viikon sisällä kuulemma tulee äippälaatikko postitse, jee! Mä vähän toivon kyl et saisin sen vanhan version, koska tää uudempi on jotenkin vaan niin pliisu mun makuuni. Mut saa nähdä kumpi sieltä tulee!
On muuten jokseenkin eriskummalliset nuo äippärahojen maksupäivät¿ Heittelee ihan miten sattuu, mistähän moinen johtuu?
Joo tosiaan kun ostettiin se oma talo ilman perunamaata, niin on kaiken näköistä mukavaa aktiviteettiä äippä-kesälomalle tiedossa!
Siis mä oon niin väri Friikki, et mä oon aivan pyörällä päästäni, et mitä kaikkia värejä mä haluaisinkaan huusholliini!! Yks perusväri on jo ja se on harmaa, mut sitä kun meikä pääsee kyllästämään muilla väreillä, niin ¿tylsä harmaa¿ saa ihan uuden merkityksen¿. =D
Keittiö meillä on probleemallinen siellä talossa ja kaappitila tulee olemaan vähissä vaikka miten suunnittelis. ja vääntäisi ja kääntäisi. Joten sen takia suoritetaan muuton yhteydessä myös astiastojen uusinta.
Nyt on pari lautasta yhtä, kolme toista, yks muki sitä ja toinen tätä¿.Ja kaikki enemmän ja vähemmän kärsineitä. Kun ei oo keretty ostamaan mitään yhteistä astiastoa vaan molemmat on sillon joskus tuoneet omat sinkku astiansa samaan huusholliin.
No nyt sit eilen pläräsin netissä astiastojakin ja mitä mä löysinkään¿.. Taika-sarjan! Lähinnä ajattelin vain niitä sinisävyisiä kuppeja meille, mut mun mielestä ne on niin kauniit, että!
Mä siis tykkään väreistä ja kuvista, ellei tullu selväks jo¿heh¿.
Ruokalautasina ne taitaa kyllä olla vähän liian rauhattomat, ruoka tavallaan hukkuu sinne värikylläisyyteen.
Käykääs tsiigaamassa, en muista oliko toi Taika Arabian vai Iittalan tekemä¿? Mitä mieltä te ootte siitä?
Loppuastiasto koostuu Teemasta sinisenä/valkoisena ja Vernasta kirkkaana/kobolttina.
Mikähän älynväläys oli muuten lopettaa koboltin sinisen lasin teko? Mä oon edelleenkin järkyttynyt moisesta päätöksestä, koska mun haaveissa oli kerätä koboltin sinisenä vaikka mitä, ja nyt se haave on puolivälissä ¿
Jaaha oiskohan tää tässä?
Helga & Maris rv25+2, hui mitkä viikot jo¿..!
Pirpaliina: Sulla ei ihan varmana menee enää kauaakaan siihen isoon poksahdukseen! :)
No niin, ihan tähän alkuun, että rakenneultrassa käyty ja kaikki niin kuin pitääkin!!! Kyllä mulla tippa silmäkulmaan tuli, kun katselin niitä potkuja ja viuhtomisia siellä. Koko vastasi viikkoja ja kaikki elimet kohdallaan. Sukupuolta yritin tarkkaan tiirailla, mutta en mä kyllä (eikä miehenikään) osannut sitä katsoa. Sen näkee sitten syyskuussa :-) Meillähän esikoinen (poika) toivoo pikkuveljeä ja kuopus (tyttö) pikkusiskoa. Sen olen ilmoittanut, että molempia ei tule :-)
Meillä lapset otti uutisen tosi ihanasti vastaan ja kuopus on päiväkodissakin kertonut, miten äitin masussa kasvaa vauva ja hänestä tulee isosisko...juuri eilen juttelin neidin lastentarhanopen kanssa ja hän vaan totesi, että tiedän neidistä tulee kyllä ihana isosisko, kun jo nyt hoitaa vauvoja (=nukkeja) mielellään ja asiantuntevasti :-) Että toivoa sopii, ettei meillä syksyllä ole kuin yksi vauva...
Jotain piti kommetoidakin...
PIRPALIINALLE kovasti jaksamisia viimeisille päiville! Nuo oirelut kuulostavat kyllä lupaavalta, joten ei kyllä kovin pitkään voi enää mennä!
LIMETTI: tuo esikoisen vauvailu on muuten meilläkin ihan tuttua puuhaa esikoisen ajoilta. Meillähän poitsu oli 2v11kk kun sisko syntyi. Ne vauvailut alkoivat jo ennen kuin neiti oli syntynyt, mutta ihme kyllä loppuivatkin sitten tosi nopeasti kun hänestä oli tullut isoveli! Esikoinen ei ollut yhtään mustasukkainen siskostaan, päin vastoin, halusi hoitaa sitä minkä ehti. Sinänsä kiva. Katsotaan nyt, miten tässä käy...kuopus on aika temperamenttinen luonne, mutta toisaalta hoivavietti hänellä on kyllä kova...
HELGA: kuulostaa ikäviltä noi sun selkäkivut! Eipä niihin voi oikein mitään droppejakaan ottaa (ja Panadol ei ainakaan minulla auta, kun tosiaan joskus jouduin syömään Burana 800...). Tsemppiä kotipäiviin!
TYÖMOTIVAATIOSTA: välillä ihan hukassa, välillä teen into piukena töitä. Riippuu vähän päivästä. Sen olen huomannut, etten jaksa enää niin paljon kuin ennen. Mulla on vieläkin vanhoja lomapäiviä pitämättä ja niinpä olenkin lomalla pe-ma. Ihan kiva breikki taas. Eipä mulla töitäkään ole jäljellä enää kuin 10 viikkoa, kun oon tosiaan ajatellut pitää kesäloman ennen äippälomaa.
PAINOSTA: mulla on tullut painoa koko raskauden ajalta vasta 2,8kg, joista 2,4kg oli tullut viimeisen 5vkon aikana...olikohan meidän reissulla jotain osuutta asiaan ;-) En niin kauhean terveellisesti noudattanut lautasmallia ;-) Ja herkutellutkin olen, välillä tekee ihan hirveästi mieli karkkia. No, viime raskaudessa tuli +16kg ja suurin osa jäi synnärille, joten en ota tuosta painonnoususta vielä mitään stressiä :-)
OMA NAPA tulikin tuossa ylhäällä. Ihanaa, että kaikki hyvin, vaikka vähän jännitinkin etukäteen! Liitoskivut vaan ovat alkaneet vaivaamaan :-/ Sattuu välillä tonne alapäähän ihan hirveästi ja varsinkin, jos käännän kylkeä öisin tai yritän nousta johonkin, auts. Oli niitä viime raskaudessakin, muttei vielä näillä viikoilla. Saas nähdä, miten könkkänä mä olen 10 vkon päästä...Vauva liikkuu päivittäin ja se on kiva se :-)
-Ultsi + Lahja 20+1-
Tiistaina jo pitkät jutut kirjoittelin ja omaa hölmöyttäni onnistuin ne hukkaamaan. Niin rupesi ärsyttämään, että nyt vasta sain aikaiseksi uudet sepustukset. Ja yleensä kun aina kirjoitan kirjoitusohjelmalla ja sitten tänne vaan kopsaan. No jos nyt onnistuisi paremmin...
Ultsi: Olihan minulla tosiaan noita supistuksia rv 30 tienoilla. Onneksi selvisin säikähdyksellä ja nyt alkaa olla täydet viikot:) Hyvältä tuntuu että saa tämä pikkuinen loppuun asti kasvaa.
Hienoa, että sinulla on kannustavaa porukkaa töissä, helpottaa varmasti vaivojen kanssa työntekoa, jos sellaisia sattuu ilmaantumaan. Nautihan nyt olostasi ja raskaudestasi, kun kuullosti siltä että hyvä on vointi.
Hienot ultra kuulumiset, ONNEA!
Joululahja: 2vee 3kk tämä meidän pikkuinen on. Aika samanikäisiä siis. Meillä Esikoinen alkoi tajuta vauvan tulemisen, kun vatsani alkoi reilusti kasvaa, joskus rv24 ja se jälkeen on kyllä kovasti puhunut ja odottanut, että vauva lähtee hänen kanssaan sitten pihalle ja muskariin ja hän sitten hoitaa ja ottaa syliin. Varmasti asian tajuamiseen on vaikuttanut se, että lähipiirissämme on nyt monta vauvaa, niin on tuo lapsikin tajunnut mitä siitä seuraa, kun alkaa naisella maha pyöristyä... Nyt alkaa olla noita vauvan tavaroitakin esillä senverran, että nekin muistuttavat tulokkaasta.
Minulla myös alkoi juuri noilla viikoilla hurja vatsan kasvu ja sen jälkeen onkin ollut ihan plussakäyrillä.
Oletteko muuten miettineet kaksosten vaunuja, vai miten meinaatte lapsia kuskailla? Me olemme ajatelleet kokeilla miten onnistuisi ilman. Liinaillen ja seisomalaudan kanssa. Tänään tosin yksi tuttu tarjosi meille kaksostenrattaita, jotka tuntui tosi hyviltä työntää, niin voipi olla että niihin kuitenkin päädytään.
Tuutupii: Täällä myös kauhea makeanhimo, no onneksi vasta näillä viikoilla! Suklaata varsinkin söisin vaikka kuinka. Ja vappumunkkeja meinaan kyllä ison kasan paista, jos ei tässä nyt lähtö tule ennen sitä.
DreamOne: Hotelliaamupalat on kyllä ihan parhaita, hyvää työmatkaa vain sinulle! Saitkin jo munkki reseptejä: minä olen tehnyt ihan tavallisella pullataikinalla, vähän vähemmän jauhoja vain. Keskeltä en ole ottanut taikinaa pois, vaan taikina pullasta laittanut molempien käsien peukalot läpi ja pyöritellyt ja venytellyt rinkulaksi. Öljyn lämmöstä en osaa tarkemmin sanoa, kuin että kokeilemalla löytyy, ei saa olla liian kuumaa -jää raaoiksi, eikä liian kylmää -tulee liian rasvaisia. Ihan tässä rupeaa munkkeja tekemään mieli. Eka sima korkattiinkin jo eilen ja hyvää oli, vaikka eka kerta kun simaa tein itse. Vauvan sukupuolesta ei todellakaan ole toiveita, kun meillä muutenkin aika sukupuoletonta kasvatusta on yritetty esikoisellekin. Ollaan jopa mietitty, että kerrotaanko vauvan synnyttyä sukupuolta sukulaisille vai vasta sitten, kun nimi on keksitty.
Ihanan vähän sinulla enää työpäiviä jäljellä, jaksamista vain niihin!
Pirpaliina: sinua saa tosiaankin jännäillä, vaikka varmasti teillä kotona on vieläkin suurempi jännitys. Kylläpäs tuo synnytyksen käynnistyminen nyt antaa odottaa itseään. Kovasti jaksamista supistusten kanssa. Jospa se kohta oikeesti lähtisi käyntiin, siltähän tuo kuullostaisi. Onnea tosi hienoista viikoista! Olen ihan onnellinen puolestasi, kun sai sinunkin vauvasi monta tärkeää viikkoa kasvaa vielä ensi säikähdyksen jälkeen.
Helga: Kovasti jaksuja selän kanssa. Hyvä että saikkua sait, mutta eihän se hauskaa ole kotonakaan olla kivun kanssa. Miten pärjäilet arkipuuhissa ja pääsetkö kotoa liikkeelle? No taitaa tuossa talon suunnittelussa olla mieluisaa puuhaa. Täällä myös yksi värifriikki, onneksi tässä uudessa kodissa päästiin seiniä maalaamaan, vaikka onkin vukrakämppä. Ihanaa, kun sai vähän itsekin päättää.
On: Alku viikosta oli neuvola, kaikki hyvin. Terkka arvio tän vauvan vähän pienemmäksi kuin lääkäri, eli laskettuun aikaan mennessä noin 3,5kiloiseksi. Aika lähellä kuitenkin nuo arviot ovat. Antoi ensi keskiviikoksi seuraavan ajan, ja sanoi vielä, että jos on tarvetta enää tulla. Itse kyllä jotenkin luulen, että yliajan tämä menee. Itse voin niin yllättävän hyvin, niin ei kai sillä vauvallakaan kiire ole? Kai tässä nyt jotain loppuraskauden vaivoja ensin pitäis olla? No olihan tuo sf-mitta kääntynyt laskuun, että ilmeisesti vähän on vauva jo laskeutunut, mutta ei vielä kunnolla, kun ei yhtään satu. Onhan tämä aikamoista päivä kerrallaan elämistä, kun ei oikein mitään osaa suunnitella.
Missäs Emunainen piilottelee?
-Limetti rv39+1
Tästä päivästä tuli kiiiiiiiivaaaaa päivä!!
Ensinnäkin tänään kirjoitettiin talosta kauppakirjat, jee....
Sain veroehdotuksen ja saan palautusta 1000 egee, toinen jee....
Ja sitten postilaatikkoon oli tupsahtanut lappu äippäpakkauksen saapumisesta!
No nyt ilta meni sit sitä purkaessa ja hypistellessä, ja miettiessä, et kääk... Muutama kuukausi ja näissä tuhisee meiän oma vauva! Nyt se taas iski siis oikein voimalla päin näköö, et herra jumala tässä on raskaana oltu kohta jo puol vuotta, siis oikeesti puol vuotta, et mihin tää aika on menny?
Olen siis tänään ollu entistäkin enemmän mallia " hangon keksi" .
kaiken lisäks käytiin tsekkaan meiän vaunut, kun nekin oli jo tulleet. (Tosin vahingossa tilasivat liian aikaisin) Mut nekin tuntus käteen just sopivilta jne. =D
Joku kyseli miten normi arki menee tän selän kanssa?
No päivät on menny puol makaavassa asennossa lehtiö sylissä luonnostellen pohjapiirustuksia joka nurkasta. Sit välillä ulos koiran kanssa pienelle lenkille, n 15min kerrallaan ettei selkä ota hernettä nenään enempää.
Siivoomiset on unohdettu täysin, mikä näkyy hiekkakasoina eteisessä, mut en viiti miestäkään nakittaa tekemään kaikkee omien töitten lisäks.
Ja välillä hurautan tylsistyneenä kaverin sohvalle makoilemaan ja juoruamaan. Eipä juurikaan muuta kykene tekemään.
Joten kovasti toivon, et selkä ois kohta kondiksessa, mut alkaa näyttää vähä toivottomalta se asia sitten. Viimeks ei meinaan kestäny näin kauaa saada tätä kipuilua menemään ohi. Ja lauantaina ois kaverin juhlat minne haluaisin kovasti mennä, ja menenkin, mutta saa nähdä tuleeko siitä pikavisiitti vaiko kunnon vierailu tän selän takia. =(
Mutta äh, mä en jaksa stressata etukäteen mokomaa, kun tiiän, et sit ainakin kun työt loppuu totaalisesti niin selkäkin on kondiksessa!
*niin mä ainakin haluan uskoo!*
Joten mä taidan nyt juhlistaa mun ekstra täydellistä ja kivaa päivääni jäätelöllä!
Hauskaa päivän/viikon jatkoa kaikille...
Psst... Mites meidän jakaantujat, joko jo?
Voipi olla, etten ennen vappua pääse koneelle, joten oikein ihanaa vappua toivotan teille kaikille!
Helga: Tuli oikein hyvä mieli, kun luin sun tekstiä. Sä puhkut niin tarmoa ja intoa ja iloista mieltä! :)
Ultsi: Hienoja ultrakuulumisia!
limetti: Kun esikoisraskaudessa mun sf laski, olikin poika jo viikon sisällä ulkomaailmassa! Jospa sullakin pian, pidetään peukkuja!
Tuutis ja Masumies rv 19+3
Täälläpäs on ollut vilkasta keskustelua tällä viikolla, kiva juttu! Onkin paljon luettavaa :)
Pirpaliina: Onnea täysiaikaisuuden rajan ylittämisestä, hieno juttu! Et varmaan aikaisemmin uskonut että tänne asti pääset! Nyt vain uutisia odotellessa :)
Helga: Voihan harmi noita sinun selkäongelmiasi! Onneksi saikku on keksitty. Olen samaa mieltä, että mitäpä siellä töissä väkisin tarvitsee olla kun on kipeä. Koitahan lepäillä ja helpottaa oloasi kaikin mahdollisin keinoin. Kiva muuten nähdä kumman pakkauksen saat. Itse vitkuttelen ja vatkuttelen hakemuksen viemistä kelaan juuri tuon pakkauksen takia. Kun niin kovasti sen uuden haluaisin, siinä on niin kivat värit. Ja tuntuu että jotenkin sopivammat meidän tytsylle :) Kerro sitten heti kumman pakkauksen sait, niin tiedän noiden omien paprujen viemisestä enemmän! Nyt luinkin että olit jo saanut pakkauksen, kerro kerro kumpi tuli! Varmaankin se vuoden 2006 malli? Aika erikoinen tuo Taika-sarja! Mutta sopii varmasti hyvin Teeman ja Vernan kanssa, yhdistellen tulee ihana juttu! Persoonallinen! Meillä on Teemaa vihreänä ja valkoisena, alan olla aika kyllästynyt siihen jo. Haluaisin myös uusia astiastoa, mutta kun se ei kerralla oikein taloudellisista syistä käy. Enkä ole itse asiassa mitään kivaa sarjaa edes löytänyt, olenkin myös päätynyt hieman sen kannalle, että yhdistellen eri sarjoja tulee parhaat vaihtoehdot. Onnea muuten hienosta veronpalautuksesta!
Ultsi: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Se on tosi liikuttava hetki! Mukavaa jos olette tyytyväisiä siihen ettei sukupuolta näkynyt. Itse niin kovasti sitä viime ultrakerralta odotin, että olisi ollut pettymys mikäli minkäänlaista osviittaa en olisi saanut. Eiköhän se teidän pikkuneiti hyvin isosiskon rooliin sopeudu, kun etukäteen asiaan valmistellaan :) Voimia liitoskipujen kanssa, mullakin välillä vihlaisee niin että hengitys salpautuu. Nyt olen jo oppinut välttämään tilanteita joissa ne syntyy, esim. nopeita kierähdyksiä sängyssä ja nopeita nousuja. Autostakin nouseminen helpottuu, kun nousee ylös tasajalkaa eikä toinen jalka edellä.
Limetti: Hyvän kokoinen vauva teillä arvion mukaan, hienoa! Taitaa olla ihan käyrien mukaan oikean kokoinen :) Voi kun mua jännittää milloin sulla tulee lähtö! Jännä vappu teillä tulossa!
Tuutis: Mukavaa vappua teillekin!
Kiitos kaikille hyvistä munkkiohjeista ja vinkeistä! Täytyy tosiaan noilla teidän antamilla vinkeillä yrittää saada munkit onnistumaan. Hyvä vinkki oli myös tuo, että ne saavat hetken aikaa olla pohjassa ennen kuin alkavat nousemaan. Ja pitää tuota lämpötilaa vaan kokeilla pienemmillä nokareilla ensin. Oikein innolla odotan että pääsen maanantaina kokeilemaan!
Omaa napaa: Työmatkalta palailin tosiaan eilen ja olen ollut armottoman poikki sen jälkeen. Työmatkallakaan en jaksanut yhteiseen illanviettoon lähteä, vaan menin jo kasilta hotelliin sänkyyn. Jalat olivat niin poikki että jalkapohjia särki. Kävelyt ja koko ajan aktiivisena olo alkaa kyllä jo väsyttää niin paljon, että kohta alkava loma tulee kyllä tarpeeseen. Nyt voin jo rehellisesti sanoa, että kovasti väsyttää eikä virkeystaso ole sama kuin ennen. Mutta se on kaiketi sallittua? Tänään menenkin vasta klo 16 töihin, joten olen saanut levätä rauhassa kotona koko päivän. Vauva liikkuu jo niin muhevasti, että liikkeet näkyvät jo hyvin vaatteidenkin läpi. Tuntuu että silläkin alkaa tila loppumaan kohta, liikkeet tuntuvat jo lähinnä sellaiselta möyrimiseltä. Vatsan muoto ihan muuttuu välillä kun pikkuinen vaihtaa asentoa :D Miekkonen onkin tenttimässä tämän viikonlopun, mutta tulee vapuksi kotiin. Vapun jälkeen keskiviikkona meillä onkin ensimmäinen perhevalmennus, kivaa!
Nyt syömään ennen töihin lähtöä, heippistä hei!
D.O. ja nappula rv 27+2
Pikainen nosto ja Dreamonelle:
Joo mä halusin taas nimenomaan sen vanhan mallin ja sen myös sain!
Mulle sen uuden pakkauksen värimaailma tosiaan oli vähä liian pliisu, niin ihan siks tuo vanha malli on jees.
( Ja tiiä sit siitä sukupuolesta, mut jos tyttö tulloo niin sit värjään ne siniset toppa jutut punaiseks, taikka vihreeks.)
Omassa navassa ei kummempia, eilen vahingossa kävelin liikaa ja se kyllä sit kostautu eilen ja nyt vielä aamustakin.
Selkä on taas kun rautakangen nielly ja eilen tuli muutama veemäisen tuntuinen suppari.
ja tänään aamulla painontunne massussa vaivas koiran kaa ulkoilessa. Helppas muuten kun tuki toisella kädellä mahan alapuolta..
Eli hmmm... pitäiskö tässä sit kuitenkin alkaa harkita jonkinlaisen tukivyön hankkimista?
jaaha nyt tarttee mennä,
Mut hauskat viikonloput kaikille!!
Rauhaisaa lauantai-iltaa vietän itsekseni, vauvakin on ollut melko rauhallinen tänään. Mutta jonkun verran kuitenkin elonmerkkejä ilmaissut, mikä on tietenkin hyvä asia :)
Kävin tänään kestovaippatapahtumassa ja ennen tuota käyntiä olin vannoutunut kokeilemaan kestoja tälle meidän vauvelille. Netissä olen asiaan tutustunut ja ajattelin että saisin tuolta tapahtumasta selvyyttä asiaan. Ja mitä vielä! Entistä sekaisempana ja pää pyörällä tulin sieltä pois!! Aivan älytöntä. Jokainen myyjä suositteli tietenkin sitä omaa tuotettaan, toiset sanoivat että all in one on kätevin vaippa, toiset taas että taskuvaippa. All in one ei kuulemma peseydy koneessa niin hyvin kuin nuo irroitettavat osiot. Toiset taas sanoivat, ettei ihan vastasyntyneen kanssa kannata lähteä sähläämään kestojen kanssa, toiset taas vakuuttivat että kyllä se on ihan yhtä helppoa jo ihan pienenkin vauvan kanssa. GRRR! Vihaisena tulin kotiin ja ilmoitin miehelle, että meillä sitten käytetään aluksi ainakin kertiksiä ja vasta sitten kun on edes koko vaipanvaihtotouhu opittu, aletaan miettiä muita vaihtoehtoja. Harmittaa kun suunnitelmat kariutuivat. Mielestäni tuollaisten tapahtumien tulisi selventää asioita tietämättömille. Minä taas tulin kotiin pää entistä sekaisempana!
Helga: Kiva että tykkäsit siitä pakkauksesta, mun yksi ystäväni sai myös sen ja ihastuin ihan mielettömästi siihen valkoiseen kevytpukuun! Hiplailin sitä vaan koko ajan kun kylässä olin. Eikä se haittaa jos tyttö sieltä tulisikin vaikka se puku on sininen! Mäkin olen ostanut vaaleansinisiä bodyja yms. Ei niiden kanssa tarvitse niin tarkka olla. Mulla on muuten myös välillä sitä voimakasta painontunnetta vatsassa, varsinkin kävellessä. Mutta onneksi se ei kestä kauaa kerrallaan. Mutta sen jälkeen pitää aina päästä pissalle :D
D.O. ja nappula rv 27+3
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10076137&p=1&mpage=1&tmod…
Hyvää alkavaa aurinkoista viikkoa kaikille!
D.O. ja nappula rv 26+5
DreamOne: no onneksi on nyt ohi tuo sokerirasitus ja vielä tulokset hyvät. Urheasti kyllä kestit ei voi kuin ihailla! Saapi nähdä miten täällä pitää odotukset paikkansa, kun minä olen koko ajan poikaa odottanut ja mies taas tyttöä. Itse en kyllä luota omaan tuntemukseeni yhtään miehen tuntemusta enempää. Kiva nähdä kuinka käy!
Tuutupii: hienoja neuvolakuulumisia, onnea vain. Komean kokoinen maha sinulla jo.
Sani: koitaahn muistaa syödä, niin ei tarvitse turhista huonoista oloista kärsiä.
ON: Tukevasti yhtenä kappaleena. Supistelee aina iltaisin, joskus enemmän joskus vähemmän, mutta jotenkin tuntuu että kyllä tää yliajalle menee. Olen jo vapuksi munkkikestejä suunnitellut:). Olo on enimmäkseen hyvä niin mikäs hoppu tässä. Huonompana hetkenä kyllä toivoisi jo pääsevänsä tästä mahasta eroon.
Esikoinen on ruennut leikkimään vauvaa tosi paljon, tulee syliin makaamaan ja tekoitkemään. Saapi nähdä muuttuuko vain pahemmaksi, vauvan synnyttyä. Yritän ajatella, että onhan hänkin vielä tosi pieni ja helliä erityisen paljon silloinkin kun ei leiki vauvaa, että tajuaisi, että kyllä äitin syliin isommatkin lapset saa tulla. Toisaalta hoitaa myös tosi antaumuksella nukkeaan, syöttää, nukuttaa ja vaihtaa vaippaa ja eilen pyysi laittamaan harson kantoliinaksi ja käveli sitten sen kanssa ympäriinsä.
Jos tässsä pääsisi kirjastoon niin voisi nimikirjan lainata ja rueta nimeä vauvelille miettimään. Esikoisella on perinteinen suomalainen nimi, joka on kuitenkin tosi harnainen n.5 annetaan vuosittain. Valittaessa ei kyllä edes tiedetty että on noin harvinainen. Nyt olen sitten miettinyt, että olisiko hölmöä antaa toiselle joku tosi suosittu. Itse haluaisin pojalle nimeksi Olavin, mutta siinä on juuri tuo, että taisi olla viime vuonna 5.ksi suosituin tai jotain sellaista. No kai sen nimen sitten keksii, kun vauva on tässä sylissä.
-Limetti rv 38+5
Joopa joo, empä ole kirjoitellutkaan viikkoon tänne. On ollut aikamoista haipakkaa loman jälkeen niin töissä kuin kotonakin. Nyt päätin ottaa sen verran aikaa, että kerkean kirjoittamaan meidän kuulumisia.
Aika hiljaistahan täällä(kin) palstalla on ollut, mutta jotain kommentin poikasta.
PIRPALIINA: oletkohan sinä jo vauvanhakureissussa? Todella ilahduttavaa oli lukea, että olet päässyt niin pitkälle, vaikka taival onkin ollut vaikea! Kerrassaan ihanaa :-) Tulehan ilmoittelemaan sitten uutisista!
LIMETTI: hui, kun sinäkin olet jo pitkällä! Siis viikko enää eräpäivään! Kyllä on aika mennyt nopeasti :-) Eikös sullakin ollut niitä suppareita tossa jo ennen viikkoa 30? Muistelin, että vastailinkin jotain omista kokemuksista...tsemppiä!
SANI: kiva, että reissu meni hyvin :-) Miten ihmeessä sinä vielä jaksoit istua lentokoneessa ja reissata siellä? Täytyy kyllä nostaa hattua! Milloinkas sulla alkaa äippäloma? Oot varmaan siitäkin jotain kirjoittanut...(RaDe mikä RaDe).
DREAMONE: hyvä, että sokerirasitus oli ok! Mulla se on ilmeisesti myös edessä, ei painon takia vaan sen takia, että isäni sairastaa kakkosta. Mulla ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmia sokerien/painon kanssa, joten hieman ihmettelen, että miksi sinne pitää mennä...töissä otettujen verikokeiden tulosten perusteella paastoarvo oli 3kk sitten ihan normaali...ärsyttää vaan, kun sitä varten pitää paastota ja jonottaa. Vaan kait se on hyvä, että tutkivat.
HELGA: joskus mun on pitänyt kysyä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Siis, kun olet kirjoittanut noista selkävaivoista, niin onko se sulla synnynnäistä? Mä olen myös kärsinyt selkävaivoista 20-vuotiaasta lähtien, välillä alaselkä on tosi kipeä välillä ihan ok. Pahimmillaan se on ollut molempien raskauksien jälkeen, kun lapset ovat olleet alle vuoden ikäisiä. Parina kertana olen joutunut turvautumaan kipupiikkiin ja käymään fysikaalisessa, mutta nyt selkä on taas tosi hyvä *koputtaa puuta* Edelliset raskaudet eivät ole pahentaneet selkäkipua, mutta sitten sen jälkeinen elämä (imetys, nostelu jne...) Kurjaa, että joudut olemaan selän takia sairaslomalla!
TUUTUPII: niin ne viikot sinullakin vaan kasvaa :-) Kyllä tämä on ihmeellistä!
OMA NAPA: voi ihan hyvin, kävin juuri neuvolassa, vaikka odotukset viime kerran jälkeen eivät olleet kovin korkealla. No, empä mä siellä ollut kuin 15 minuuttia, varailtiin lääkäriaikaa ja seuraavaa neuvola-aikaa, vauvan syke oli 150 ja hyvin kuului :-) Kohtu on nyt jo yli navan, mutta sitä ei mitattu (aikaisemmissa on kyllä mitattu, mutta ei sen niin väliä...) Sanoin terkkarille, että jäi viime käynnistä vähän huono maku -hän kyllä ymmärsi mitä tarkoitin.
Töissä paljastuin viime viikolla (tätä masua ei voi enää olla huomaamatta, heh) ja uutinen otettiin positiivisesti vastaan! Meillä on kyllä siitä ihana työporukka, että suhtaudutaan positiivisesti näihin asioihin :-) Töissä olen ajatellut olla kesäkuun loppuun saakka, jonka jälkeen pidän kesälomat ja sitten alkaakin äippäloma. Voi olla, että tulen elokuussa vielä käymään töissä putsaamassa pöytäni, mutta katsotaan nyt...
Harkkasuppareitakin on alkanut tulemaan, mutta ovat satunnaisia ja menevät heti ohi. Näin oli viime raskaudessakin. Tietty jos alkavat häiritsemään, niin sitten täytyy käydä lääkärissä. Liikkeet tuntuvat jo ihan selkeästi, mieskin niitä haluaa aina tunnustella iltaisin...jotenkin on tämä odotus muuttunut paljon konkreettisemmaksi :-) Torstaina on rakenneultra...
-Ultsi + Lahja 19+6 *ja huomenna puoliväli*-