Minkä rangaistuksen ne kurittomat perussuomalaiset nyt sitten saivat Orpolta? Lehdessä luki, että Orpo jyrisi
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mitään rangaistusta siitä "haluammeko todella olla turvallinen maa israelilaisille". Ja se on jo vähän vakavampi keissi.
Pääministeri on hallituksen johtaja jonka valta rajoittuu hallituspuolueisiin ja näiden kansanedustajiin.
Nuorisojärjestöjen jäsenet eivät ole hallitusvastuussa, puolueesta riippumatta, vaikka keski-ikäisille PS-edustajille tämä ero ei millään tunnu aukeavan.
Vierailija kirjoitti:
Petteri on itsekin rasisti, kun ei kaada hallitusta.
Siltä se pahasti näyttää, eikä Petteri ole kokoomuksessa yksin. Puolue on päättänyt pitää kiinni rasismista ja toteuttaa unelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Eipä tullut mitään rangaistusta siitä "haluammeko todella olla turvallinen maa israelilaisille". Ja se on jo vähän vakavampi keissi.
Huomasitko, miten vasemmistoliitto tuomitsi heti vasemmistonuorten puheenjohtajan sanat?
Samalla tavalla Miss Suomi -organisaatio tuomitsi heti rasistisen ilveilyn ja otti missiltä tittelin pois.
Mutta...
Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra ei ole tuominnut rasistista ilveilyä, eikä kunnolla puuttunut puolueen kansanedustajien rasistiseen käytökseen. Hän itse asiassa kiistää koko rasismin ja siksi keskustelu jatkuu.
Haluammeko toivottaa tervetulleeksi kansanmurhaan syyllistyvän maan kansalaisia?
Eihän venäläisillekään myönnetä viisumeita nykyään.
Vierailija kirjoitti: Persujen johtokaksikolla on takanaan rasististen kirjoitusten kokoelma. Se osoittaa, että he olivat rasistisia jo aiemmin, ja puolueen nykyinen toimintakulttuuri on jatkoa sille.
Sisäministerikin siivosi paniikissa vanhoja kirjoituksiaan pois hommafoorumilta.
Elinkeinoministeri Sakari Puisto muuten totesi, että persujen rasismista on aiheutunut haittaa suomalaisille yrityksille Aasiassa.
Eikö tämä Sakari Puisto ollut palstan persujen mielestä älykäs?
Purra sanoi soo soo ja pari muuta perussuomalaista sanoi, että sori siitä. Muut vaan nauroivat "itäaasialaisille vinosilmille".
Kurjistavan talouspolitiikan ja rasismin avioliitto on Suomelle tuhoisa.
Petteri jyrisi niin kovaa, ett Riikka hytkyi...
naurusta.
En tiedä, miten ras istinen puolue pitäisi määritellä, jos Persut ei mahdu määritelmään?
Ihan pulttibois-rangaistuksia. Eli ei mitään. TIETENKÄÄN. Aivan höpöhommaa tämän hallituksen kanssa. Iso säälittävä vitsi koko hallitus.
Enkö venyttää ees silmiä mä saa?
Ilveillä ees vähän muille ääriin maan?
Hetkeäkään kadu en
Kaiken kiistän, hapuillen
Olen rasistinen persu, minkäs teet?
Sydämeesi aina, sanani iskee
Ja mä muistan ikuisesti
Lupauksen sen
Jonka todeksi luulit
Että rasismiin sortuisi
En enää, en
Mutta väärin sen kuulit
Halla ja Eteläranta
Niin...
Halla ja Eteläranta...
Vierailija kirjoitti: Kiinassa ja Japanissa on aika monta miljoonaa ihmistä, joita kiinnostaa tämä hallituksen rasismikohu.
Tuskin muita kuin suomalaisia, eikä niitä ole miljoonia. Aika isot on luulot itsestämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut mitään rangaistusta siitä "haluammeko todella olla turvallinen maa israelilaisille". Ja se on jo vähän vakavampi keissi.
Pääministeri on hallituksen johtaja jonka valta rajoittuu hallituspuolueisiin ja näiden kansanedustajiin.
Nuorisojärjestöjen jäsenet eivät ole hallitusvastuussa, puolueesta riippumatta, vaikka keski-ikäisille PS-edustajille tämä ero ei millään tunnu aukeavan.
Ei pääministerillä ole mitään käskyvaltaa hallituspuolueiden kansanedustajiin.
Soo soo. Siinä ne jyrinät. Ihan farssi koko hallitus.
Vierailija kirjoitti: Enkö venyttää ees silmiä mä saa?
Ilveillä ees vähän muille ääriin maan?
Hetkeäkään kadu en
Kaiken kiistän, hapuillen
Olen rasistinen persu, minkäs teet?
Sydämeesi aina, sanani iskeeJa mä muistan ikuisesti
Lupauksen sen
Jonka todeksi luulit
Että rasismiin sortuisi
En enää, en
Mutta väärin sen kuulitHalla ja Eteläranta
Niin...
Halla ja Eteläranta...
Kaunista.
Orpon ja Purran koskettava duetto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Kiinassa ja Japanissa on aika monta miljoonaa ihmistä, joita kiinnostaa tämä hallituksen rasismikohu.
Tuskin muita kuin suomalaisia, eikä niitä ole miljoonia. Aika isot on luulot itsestämme.
Siinä viimeisimmät uutiset Jaappanista. Persujen anteeksipyyntö meni siellä täydestä kuin väärä raha ja Orpon vaikerointi oli plussaa.
https://www.asahi.com/sp/ajw/articles/16235981
Tää on taas samaa skeidaa kuin muinainen perukarhukravattikohu, jossa kommarit näki vaikka mitä satuhahmoja. No saivat woketettua Junnilan pihalle, mikä nyt välttämättä ei ollut mikään menetys.
Suomen taloustilanne ja myös tulevaisuuden näkymät ovat ankeat ja koska hallitus ja oppositio ei osaa asialle mitään tehdä, niin keskitytään sitten jonkun misukan ilveilyyn ruokapöydässä. Oikeesti tämä on säälittävää touhua kansakunnan päättäjiltä. Olis niille töitäkin, mutta kun ei vaan kompetenssi riitä kuin pskan jauhamiseen.
Persujen johtokaksikolla on takanaan rasististen kirjoitusten kokoelma. Se osoittaa, että he olivat rasistisia jo aiemmin, ja puolueen nykyinen toimintakulttuuri on jatkoa sille.