Lapsena äitini laittoi aina valmisruokaa, koskaan ei tehnyt itse ruokaa
Onko tämä yleistäkin vai vain meidän perheessä? Äiti ei jaksanut itse tehdä. Terveellistä se nyt ei ainakaan ole syödä pelkkää valmisruokaa aina. Ei myöskään opettanut meille lapsille ruoanlaittoa kun ei sitä itsekään tehnyt. Olen nyt aikuisena opetellut itse ruoanlaittoa ja teen ruoat itse lähes aina.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
on ok , jos isä innostunut ruuanlaitosta.
Ei ollut isää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut isää.
Ap
Ap on jeesus?
Lapsena. Minkä ikäisenä lapsena äitisi noin teki?
Vierailija kirjoitti:
Lapsena. Minkä ikäisenä lapsena äitisi noin teki?
Koko lapsuuteni ajan.
Ap
Mitä lasket valmisruoaksi? Oli meilläkin aika paljon vaikka kalapuikkoja ja kaikenlaisia
nakki- tai makkararuokia, perunaa, riisiä tai pastaa ja jauhelihaa tai kanaa. Kurkkua ja tomaattia. Kaupan pinaattilettuja. Joskus munakasta. Lohta silloin tällöin (ainut isän tekemä ruoka). Viikonloppuna jotain nakkeja (taas) ja ranskiksia tai pakastepizzaa. Myöhemmin kyllä tehtiin pizzaa myös välillä itse. Täytyy myöntää että kyllästyin tähän settiin aika pahasti täysi-ikäisyyteen mennessä. Luulen silti, että puolivalmiiden käyttö on aika yleistä.
Jos on ruoanlaittotaidoton, lie parempi syöttää lapsille mikroruokia. Niissä nyt on kuitenkin edes jkv ravintoaineita verrattuna siihen, että joka päivä syöttäisi ranskalaisia ja nakkeja. Älkää nyt suotta teilatko, ei teillä kaikilla kumminkaan itsellännekään mene kaikki hommat putkeen.