Joulukuusi vai huoneistokuusi? đđ
Kumpiko kÀyttÀjien kotiin ilmestyy tÀnÀjouluna? PerinteikÀs joulukuusi, vai paremmin nykypÀivÀÀn sopiva huoneistokuusi?
Kommentit (33)
Eikö joulukuusi ole pakanallista perua
Ei kuusta. Minulla oli kuusi ensimmÀisenÀ jouluna kun vietin sitÀ omassa kodissa, ja tuolloin ymmÀrsin ettÀ kyseessÀ on uhrirituaali, missÀ murhataa puu. En osta koskaan leikkokukka tai mitÀÀn vastaavaa, kuten joulukuusta. En flirttaile sadismin ja kuoleman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ. Eteeriset öljyt, jotka kuusesta huoneilmaan haihtuvat, todennÀköisesti palvelevat jotain perinteistÀ tarkoitusta. Kaikilla tÀllaisilla rituaaleilla on yleensÀ joku ihan merkityksellinen kÀytÀnnön funktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ. Eteeriset öljyt, jotka kuusesta huoneilmaan haihtuvat, todennÀköisesti palvelevat jotain perinteistÀ tarkoitusta. Kaikilla tÀllaisilla rituaaleilla on yleensÀ joku ihan merkityksellinen kÀytÀnnön funktio.
Onko muuten kuusien tuoksu miedompi kuin ennen vai onko vika minun hajuaistissa?
Vierailija kirjoitti:
On. Ja nyt siitÀ on neutraali versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Ja nyt siitÀ on neutraali versio.
MikÀ ero niillÀ sitten kÀytÀnnössÀ on?
Kokosin juuri yli kolkyt vuotta vanhan tekokuuseni. Kaunis on. Laitoin jopa sÀhkökynttilÀt siihen. Myös koristeet laitoin, vaikka jouluun on vielÀ aikaa. Koristeita on sekÀ vanhoja perittyjÀ ettÀ uudempia. KyllÀpÀ kuusi on kaunis kaikkine koristeineen! Minulla ei ole minkÀÀnlaista uskontoa, joten kuuseni on vain kuusi.
Vierailija kirjoitti:
Kokosin juuri yli kolkyt vuotta vanhan tekokuuseni. Kaunis on. Laitoin jopa sÀhkökynttilÀt siihen. Myös koristeet laitoin, vaikka jouluun on vielÀ aikaa. Koristeita on sekÀ vanhoja perittyjÀ ettÀ uudempia. KyllÀpÀ kuusi on kaunis kaikkine koristeineen! Minulla ei ole minkÀÀnlaista uskontoa, joten kuuseni on vain kuusi.
Eli kyseessÀ olisi nyt sellainen huoneistokuusi?
Vierailija kirjoitti:
Huoneistokuusi on uskontoneutraali tapa juhlistaa talvipÀivÀnseisausta.
Huonekuusi taas on sellainen pieni kuusi mutta se ei tÀhÀn liity. Vaikka voihan sekin huoneistokuusen virkaa tehdÀ, eihÀn joulupuun tarvitse aina lattiasta kattoon olla.
Ap
Suksi suolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoneistokuusi on uskontoneutraali tapa juhlistaa talvipÀivÀnseisausta.
Huonekuusi taas on sellainen pieni kuusi mutta se ei tÀhÀn liity. Vaikka voihan sekin huoneistokuusen virkaa tehdÀ, eihÀn joulupuun tarvitse aina lattiasta kattoon olla.
Ap
Eli mikÀ se huoneistokuusi siis on?
Ap:n mielikuvituskuusi.
Eli mikÀ se huoneistokuusi siis on?