Voiko 15-vuotiaan jättää yksin kotiin
Olen niin ahdistunut hänen käytökseensä. Teen hänen eteensä kaiken, ihan kaiken, ja maksan pienestä palkastani ison summan hänen harrastuksiinsa, joihin hän ei kuitenkaan mene. Olen hänelle läsnä, tehdään juttuja yhdessä paljon, kehun häntä. Viime yön hän valvoi, ja tänään yritin pitää häntä hereillä, mutta en onnistunut. Tein oikeasti kaiken mahdollisen, laitoin imurin päälle, soitin musiikkia lujalla, vein peiton, huusin. KaIken mahdollisen, mihin ei liity väkivaltaa. Hän kävi ottamassa kaiuttimista johdon ja tv:stä, jotta ääntä ei tule. Nyt en enää jaksa taistella vastaan ja hän nukkuu. Nyt kun hän nukkuu, hän herää noin klo 24 ja valvoo yön. Ja koska meillä on niin hemmetin pieni asunto, en saa yöllä itsekään sitten nukuttua. Tämä on oikeasti niin kamalaa. En jaksa tätä enää. Olen ihan itsemurhan partaalla. Mietin, lähtisikö vaan nyt pois, menisin hotelliin, jättäisin hänet tänne yksin. Tuskin pääsisi huomenna kouluun. Ihan sama. En jaksa enää välittää. Tuntuu, että elämä on ollut viime aikoina vain jatkuvaa taistelua. Viime aikoina olen alkanut miettiä: olenko liian kiltti? olenko rakastanut häntä jopa liikaa?Olenko kasvattanut hänestä läpeensä itsekeskeisen tyypin? Hän vieläpä pärjää koulussa kiitettävästi ja kerää sitä kautta kehuja. Ja poiossaoloja, joita syntyy, kukaan ei niihin puutu, koska kaikki ajattelee, että ei ole hätää, koksa hän menestyy hyvin. Mutta minua, äitiään, joka tekee hänen eteensä kaiken, kohtelee kuin roskaa.
Mitä hän yöllä tekee? Netti pois vain yöksi. Sinulla on valta.