Jos olet sitä mieltä että 100-200 euroa käsintehdyistä villasukista on liikaa niin
Niin on parempi että kuljet koko loppuelämäsi ilman sukkia jos et osaa arvostaa käsityötä ja tekemiseen käytetyn ajan arvoa.
Kommentit (46)
Maksoin 150 e mittojeni mukaan tehdystä villapaidasta. Villasukista en ikipäivänä maksaisi samaa.
Sukkien hinta riippuu muutamista seikoista. Ensinnäkin millaisesta langasta ne on neulottu. Toiseksi ovatko ne tavalliset perussukat vai onko niissä pintakuvio tai onko niissä toisella värillä neulottu kuvio. Kolmanneksi minkä pituiset sukat ovat. On eri asia, ovatko ne tavalliset lyhytvartiset sukat vai pitkävartiset polveen ulottuvat sukat. Halvat sukat on usein neulottu halvasta langasta, jossa ei ole lainkaan tai vain vähän villaa. Langan paksuuskin vaikuttaa. Kovin ohuesta langasta ohuilla puikoilla neulotut sukat ovat sievät, mutta hintavat, sillä niiden tekemiseen menee aikaa paljon kauemmin kuin esim. seiskaveikasta tehtyihin.
Osta itse 200 € sukkia ja ole hiljaa.
No on se, vaikka työtä meneekin useampi tunti. Tosin tekoaika vaihtelee tosi paljon tekijän ja langan paksuuden sekä mallin mukaan. Mulla menee yhteensä noin viitisen tuntia omiin 38 koon nilkkapituisiin sukkiin, joissa ei mitään erikoista kuviota vaan ehkä joku raita varressa. En ole nopea neuloja.
Mutta ei minun tarvitse kulkea ilman sukkia. Osaan tehdä itse ja osaan myös ostaa.