Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien pikkulasten vanhemmat!

Vierailija
22.04.2007 |

MIKSI päästätte lapsenne lihomaan kammottavan näköisiksi? Teidän silmiinne he varmasti ovat sieviä, mutta meidän muiden mielestä ei.

En puhu lapsenpyöreydestä, vaan suoranaisesta lihavuudesta. Se on paitsi rumaa, ja aiheuttanee sitä että lasta kiusataan, myös todellinen terveysriski.

Lapseni päiväkodissa on 3-vuotias tyttö, joka painaa 24 kg ja on noin 90 cm pitkä (selvästi meidän 98 cm poikaa lyhyempi). Painon olen kuullut tytön perhetutulta, jotka ovat meidänkin tuttujamme ja myös kauhistelevat lapsen kokoa. Tyttö laitetaan aina rattaisiin (Softyt) kun hänet haetaan päiväkodista, vaikka kotimatka on alle 250 metriä. Usein olen kuullut, miten äiti houkuttelee tyttöä luokseen että saisi puettua tämän sanomalla että " jos annat minun pukea reippaasti, saat Pätkiksen" . Sitten tämä läskipallero sanoo kaikki kolme leukaa väpisten naama virneessä että " mä saankin suklaata!" , meidän muiden vanhempien ja henkilökunnan ilmeistä näkee että kaikkien tekisi mieli huutaa " anna sille mielummin porkkanaa!" .

Ja tarhapäivän jälkeen äiti työntää lylleröään parisataa metriä kotiin rattaissa, jossa lyllerö istuu iloisena suklaapatukkaa syöden. Surullista mutta totta. Mahtaakohan hän lainkaan ymmärtää, millaisen karhunpalveluksen tekee lapselleen?

Muut samanikäiset kävelee tai pyöräilee vastaavan, ja paljon pidemmänkin tarhamatkan.

Läski EI ole kaunista, ei ainakaan " pikku" lapsilla.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella toivon että te olette jotain murkkuja jotka pelleilee täällä, ettekä oikeasti äiti-ihmisiä! Jos olettte täysikasvuisia naisia niin toivottavasti munasolunne ovat sen verran fiksuja että tekevät itsarin ihan yleisen hyvän nimissä.. Jeesus kun tollaiset vatipäät vielä pääsee lisääntymään.. eikö olekin ihanaa kielenkäyttöä? Mä ainakin tykkään..

Toki metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan! Jospas nyt kun teikäläisiä ap:n sanankäänteiden puolustajia kävi nyppimään se että aikuista ihmistä tylytetään? Kuitenkin teidän mielestä aikuinen ihminen saa täällä netissä tylyttää lasta haukkumanimillä, pikkusen tekopyhää. No voin joka tapauksessa todeta että nukuin viime yön oikein mainiosti vaikka sanoinkin ap:stä juuri sen mitä mieleen tuli.

Sanoisin vielä sen että tarkoitus EI pyhitä keinoja, jos AP halusit jotenkin herätellä ylipainoisten lasten äitejä tai ylipainoisia äitejä niin tuo ei todellakaan ole se tapa. Aihe sinänsä on hyvä ja varmasti ajankohtainen, mutta tapa tuoda se esille todella tökerö ja provosoiva.

En tarkoittanut että lapsensa lihottaminen tms olisi hyvä asia, sana valintani oli huono. Hain lähinnä takaa sitä että jokainen vastaa pääasiassa omasta lapsestaan ja hänen kasvatuksestaan. Se että jos joku on lihava ei satuta muita vaan ainoastaan sitä lihavaa lasta, muut lapset eivät joudu hänen kilojansa kantamaan. Mutta se että joku kiusaa toisia lapsia on oikeasti jo muidenkin ihmisten murhe ja koskettaa konkreettisesti muiden lasten elämää. Ja tottavie aikuisen ja varsinkin oman vanhemman asenteet ja käytös vaikuttavat siihen miten lapsi suhtautuu samassa tilanteessa. Eli kyllä ihan hyvin alkuperäisen lapsista saattaa tuollaisessa seurassa kehittyä kiusaajia, ihan yhtälailla tarttuu asenteet kuin huonot elintavatkin!! Alkuperäisen lasten kautta asenteet saattavat siirtyä myös eteenpäin heidän kavereilleen, kun taas jos jossain perheessä on epäterveelliset elintavat se ei tartu koulussakaan vieruskaverille..

Minua on siunattu terveellä lapsella, mutta jos minun pitäisi valita lihavuuden tai tyhmyyden välillä, niin ennen lihava kuin kylmä, kyyninen, tunnevammainen, suvaitsematon, selkärangaton idiootti, jonka elämän tehtävä on arvostella toisia..

Joku tuossa oli arveli että minulla itsellä on painoa vaikka muille jakaa, ehkä hän jopa aatteli minun painavan saman verran kuin mun viestini numero oli eli sen 200.. :) Niin no sitähän te että koskaan saa tietää, ehkä painan, ehkä en.. mutta sillä välin tarkistakaapa sanakirjasta sellainen kohta kuin S-A-R-K-A-S-M-I.. on muuten S-kirjaimen kohdalla! ;)

Tämä " keskustelu" päättyy mun osalta tähän, joten antakaa sanaisen säilänne toki heilua! Otan mielelläni haukkuja vastaan. Olkaa niin kilttejä että haukkukaa ennemmin minua kuin lapsia! Toivottavasti saatte purettua edes osan turhautumisestanne minuun, niin ei tarvitse puolustuskyvyttömiä lapsia parjailla!

terkuin: LÄSKITONNIKEIJULAARDILAHNA ;)

Vierailija
142/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jättiläisketju ruoditaan vaan ap:n tyyliä.

Tämä ketju kyllä ap todistaa, että haukkumisella ei oikeasti saa mitään positiivista aikaan, tai opita mitään. Missäköhän tosiaan on lihavien lasten äidit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kovin hyvin toimi kuin kasvotusten. Kirjoitettuna vain jos kirjoittaja on erittäin taitava sarkasmissa. Sinä et ole. Luepa itse tekstisi ja mieti miten siitä voisi löytää sarkasmia kukaan kuka ei tunne sinua eikä sarkasmisi kohdetta (olikohan se tässä tapauksessa ap?). Vai yrititkö kenties olla ironinen?

Ihme hyökkäys joka tapauksessa. Pitäähän niitä lapsiaan syöttöporsainan pitäviä vanhempia yrittää herättää. Ja siinä herättelyssä kannattaa kokeilla kaikkia mahdollisia konsteja.

t. entinen syöttöporsas, jonkan äiti sai hirveät raivarit kun syöttöporsaansa laihdutti normaalipainoiseksi.

Vierailija:

Mä todella toivon että te olette jotain murkkuja jotka pelleilee täällä, ettekä oikeasti äiti-ihmisiä! Jos olettte täysikasvuisia naisia niin toivottavasti munasolunne ovat sen verran fiksuja että tekevät itsarin ihan yleisen hyvän nimissä.. Jeesus kun tollaiset vatipäät vielä pääsee lisääntymään.. eikö olekin ihanaa kielenkäyttöä? Mä ainakin tykkään..

Toki metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan! Jospas nyt kun teikäläisiä ap:n sanankäänteiden puolustajia kävi nyppimään se että aikuista ihmistä tylytetään? Kuitenkin teidän mielestä aikuinen ihminen saa täällä netissä tylyttää lasta haukkumanimillä, pikkusen tekopyhää. No voin joka tapauksessa todeta että nukuin viime yön oikein mainiosti vaikka sanoinkin ap:stä juuri sen mitä mieleen tuli.

Sanoisin vielä sen että tarkoitus EI pyhitä keinoja, jos AP halusit jotenkin herätellä ylipainoisten lasten äitejä tai ylipainoisia äitejä niin tuo ei todellakaan ole se tapa. Aihe sinänsä on hyvä ja varmasti ajankohtainen, mutta tapa tuoda se esille todella tökerö ja provosoiva.

En tarkoittanut että lapsensa lihottaminen tms olisi hyvä asia, sana valintani oli huono. Hain lähinnä takaa sitä että jokainen vastaa pääasiassa omasta lapsestaan ja hänen kasvatuksestaan. Se että jos joku on lihava ei satuta muita vaan ainoastaan sitä lihavaa lasta, muut lapset eivät joudu hänen kilojansa kantamaan. Mutta se että joku kiusaa toisia lapsia on oikeasti jo muidenkin ihmisten murhe ja koskettaa konkreettisesti muiden lasten elämää. Ja tottavie aikuisen ja varsinkin oman vanhemman asenteet ja käytös vaikuttavat siihen miten lapsi suhtautuu samassa tilanteessa. Eli kyllä ihan hyvin alkuperäisen lapsista saattaa tuollaisessa seurassa kehittyä kiusaajia, ihan yhtälailla tarttuu asenteet kuin huonot elintavatkin!! Alkuperäisen lasten kautta asenteet saattavat siirtyä myös eteenpäin heidän kavereilleen, kun taas jos jossain perheessä on epäterveelliset elintavat se ei tartu koulussakaan vieruskaverille..

Minua on siunattu terveellä lapsella, mutta jos minun pitäisi valita lihavuuden tai tyhmyyden välillä, niin ennen lihava kuin kylmä, kyyninen, tunnevammainen, suvaitsematon, selkärangaton idiootti, jonka elämän tehtävä on arvostella toisia..

Joku tuossa oli arveli että minulla itsellä on painoa vaikka muille jakaa, ehkä hän jopa aatteli minun painavan saman verran kuin mun viestini numero oli eli sen 200.. :) Niin no sitähän te että koskaan saa tietää, ehkä painan, ehkä en.. mutta sillä välin tarkistakaapa sanakirjasta sellainen kohta kuin S-A-R-K-A-S-M-I.. on muuten S-kirjaimen kohdalla! ;)

Tämä " keskustelu" päättyy mun osalta tähän, joten antakaa sanaisen säilänne toki heilua! Otan mielelläni haukkuja vastaan. Olkaa niin kilttejä että haukkukaa ennemmin minua kuin lapsia! Toivottavasti saatte purettua edes osan turhautumisestanne minuun, niin ei tarvitse puolustuskyvyttömiä lapsia parjailla!

terkuin: LÄSKITONNIKEIJULAARDILAHNA ;)

Vierailija
144/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta " keskustelua" aiheesta, joka jo nyt on suht vakava. Saati sitten tulevaisuudessa....

Vierailija
145/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuintopii:

Aika uskomatonta " keskustelua" aiheesta, joka jo nyt on suht vakava. Saati sitten tulevaisuudessa....

Luulen, että lihavien lasten äidit on klikanneet back-nappia heti ensimmäisen haukkumasanan kohdalla.

Vierailija
146/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ketjun päätyi avaamaan kolme ihmistä ja kukaan ei vastannut siihen.

Vierailija:

Luulen, että lihavien lasten äidit on klikanneet back-nappia heti ensimmäisen haukkumasanan kohdalla.

Vierailija
147/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että osa kirjoituksista tässä ketjussa on aika provosoivia mutta mikä sitten on se " rakentavampi asenne" . Se olisi kiva kuulla!

Vo:llakin kun kauniisti mainitset lapsen painokäyrän olevan vaikka +20 käyrällä, niin jo räjähtää. Joko lapsella on isot luut, lihavuusgeeni tai sitten jotain muuta puolusteltavaa. Sairaitakin lapsia on toki joukossa mutta ei tämän maan kansasta yhtäkkiä ole ihan kaikki voineet sairastua kilpirauhasairauksiin ym.

Enkä itse aikaan puhu mistään lievästä pulleudesta vaan ihan oikeasti sairaalloisesta ylipainosta joka on omalle terveydelle vaarallista ja myös aiheuttaa valtavia ylimääräisiä kustannuksia nyt jo ja varsinkin tulevaisuudessa terveydenhuollolle ihan joka sektorilla. Osa varmasti puhuu täällä normaalipainosta ja laihuudesta kauneusihanteena mutta minulle se on ainakin jotain ihan muuta! Ja toivoisin, että saman asenteen ottaisi moni muukin ihminen (varsinkin äiti-sellainen) niin tällä palstalla kuin myös tässä maassa.

Vierailija
148/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä sitten lukeeko näitä ne joilla oikeasti on ongelma lasten lihavuuden kanssa. Onneksi ei ole ongelmaa lasten painojen kanssa. Mutta jos olisi niin en varmasti täälä netissä jaksaisi lukea lasteni haukkumista vaan keskustelisin asiasta jonkun oikean tahon kanssa.

Luulen että tällä herätellään vain sellaisia joita alkaa tuo läskien haukkuminen ärsyttämään ja alkavat puolustuskannalle vaikka asia ei edes itseä koske.

Miettikääpä ihan rehellisesti jos teidän lapsilla olisi paino-ongelma niin haluaisitteko te lukea täälä kun ventovieraat ihmiset haukkuvat teitä ??? On niin helppo haukkua toisia asiasta mistä ei itsellä ole ongelmaa, näin se vaan on.

Vierailija
149/149 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta substanssi on lähellä nollaa. Jos jaksaisin, voisin kirjoittaa avauksen, johon voisi jokunen oikeasti lihavan lapsen äiti vastata. Vähän empatiaa ja _analyysiä_, ei vaan törkeää haukkumista.