Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien pikkulasten vanhemmat!

Vierailija
22.04.2007 |

MIKSI päästätte lapsenne lihomaan kammottavan näköisiksi? Teidän silmiinne he varmasti ovat sieviä, mutta meidän muiden mielestä ei.

En puhu lapsenpyöreydestä, vaan suoranaisesta lihavuudesta. Se on paitsi rumaa, ja aiheuttanee sitä että lasta kiusataan, myös todellinen terveysriski.

Lapseni päiväkodissa on 3-vuotias tyttö, joka painaa 24 kg ja on noin 90 cm pitkä (selvästi meidän 98 cm poikaa lyhyempi). Painon olen kuullut tytön perhetutulta, jotka ovat meidänkin tuttujamme ja myös kauhistelevat lapsen kokoa. Tyttö laitetaan aina rattaisiin (Softyt) kun hänet haetaan päiväkodista, vaikka kotimatka on alle 250 metriä. Usein olen kuullut, miten äiti houkuttelee tyttöä luokseen että saisi puettua tämän sanomalla että " jos annat minun pukea reippaasti, saat Pätkiksen" . Sitten tämä läskipallero sanoo kaikki kolme leukaa väpisten naama virneessä että " mä saankin suklaata!" , meidän muiden vanhempien ja henkilökunnan ilmeistä näkee että kaikkien tekisi mieli huutaa " anna sille mielummin porkkanaa!" .

Ja tarhapäivän jälkeen äiti työntää lylleröään parisataa metriä kotiin rattaissa, jossa lyllerö istuu iloisena suklaapatukkaa syöden. Surullista mutta totta. Mahtaakohan hän lainkaan ymmärtää, millaisen karhunpalveluksen tekee lapselleen?

Muut samanikäiset kävelee tai pyöräilee vastaavan, ja paljon pidemmänkin tarhamatkan.

Läski EI ole kaunista, ei ainakaan " pikku" lapsilla.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimitetään ties millä nimillä. Riiviö, reikäpää, täystuho jne... Älkää nyt jaksako lässyttää jostain syöttöporsaasta jos se kerran on sellainen.

Vierailija
62/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää väittäkö, ettette ymmärrä eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt 3 vuotiaasta oikeasti voi vielä sanoa mitään lihavuudesta minusta. Meillä oli ensimmäinen 3 vuotiaana melkoisen pyöreä (teidän mielestä varmasti suorastaan läski), eikä muuten syöty mitään herkkuja, kaurapuuroa aamuin illoin ja kunnon ruokaa. Lapselle vain ruoka maittoi. Ja sitten yht´äkkiä hän alkoi laihtua itsestään, mitään elintapoja tai ruokailua ei muutettu. Ja on nykyään ikäisekseen vähän turhan hoikka. Ja liikuttu on koko ajan yhtä paljon, lapsi ei rattaissa suostunut istumaan enää 1,5 ikävuoden jälkeen lainkaan.

Vierailija
64/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3v. lapsi! Ja hän ei itse ole syypää lihavuuteensa.

Asiat voi sanoa fiksusti, ja fiksu ihminen sen tajuaakin.

Vierailija
65/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan AP:tä minkä keretään kun tämä kirjoitti keskustelupalstalle, että joku lapsi on läskipallero. Olisko tällainen meso noussut jos AP olisi kirjoittanut jonkun lapsen olevan laiha luuranko tai jotain muuta vastaavaa.

Minua hoikkana ihmisenä alkaa tympimään se, että lihavia ei saa sanoa lihaviksi ja läskeiksi vaikka he ovat sitä. Hoikkia sen sijaan saa haukkua vaikka miksikä...vaikka anorektikoksi eikä ketään haittaa.

Huomaa että suomi on läskejä pullollaan kun osui niin monella arkaan paikkaan. Jos lapsi on läski niin saa sitä sanoa läskiksi. Kyllä minunkin lapsiani haukutaan laihaksi...ja ihan naaman edessä!

Vierailija
66/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän nyt 3 vuotiaasta oikeasti voi vielä sanoa mitään lihavuudesta minusta. Meillä oli ensimmäinen 3 vuotiaana melkoisen pyöreä (teidän mielestä varmasti suorastaan läski), eikä muuten syöty mitään herkkuja, kaurapuuroa aamuin illoin ja kunnon ruokaa. Lapselle vain ruoka maittoi. Ja sitten yht´äkkiä hän alkoi laihtua itsestään, mitään elintapoja tai ruokailua ei muutettu. Ja on nykyään ikäisekseen vähän turhan hoikka. Ja liikuttu on koko ajan yhtä paljon, lapsi ei rattaissa suostunut istumaan enää 1,5 ikävuoden jälkeen lainkaan.

Vierailija
67/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisi noin, sama pätee laihuuteen, molemmat asiat ovat väärin.

Pointtina on se, että kirjoittaa lapsesta noin, joka ei itse edes voi mitään lihavuudelleen.

Vierailija
68/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han osoitti teille kysymyksen, miksi lihotatte lapsenne ylipainoisiksi?

Siitähän tässä oli tarkoitus puhua, eikä jeesustella ja itkeä ap:n provosoivia sananvalintoja.

Tällä palstalla täytyy vähän ronskimmin kirjoittaakin, ettei viesti huku massaan ja löydy minuutin päästä sivulta sata.

Siispä, eikö kukaan lihavan lapsen vanhempi uskalla vastata tähän kysymykseen? Kiinnostaisi minua nimittäin ihan aidosti.

Vierailija
69/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessaan! Mitä ihmeen kultalusikka suussa syntyneitä herranterttuja täällä pyörii? Ihan varmasti akateeminen voi käyttää sanoja " läskipallero" ja " syöttöporsas" ja mitä muuta tahansa - ei yliopiston penkillä karsita ilmaisuja kielenkäytöstä, eikä akateemisuus tee kenestäkään ylevämpää ihmistä.

Miksi läskiä pikkulasta ei saisi sanoa läskiksi, jos tarkoitus on nimenomaan VIIMEINKIN herätellä sokeita ja / tai välinpitämättömiä vanhempia?

Eiköhän neuvolassa anneta läskipalleroiden vanhemmille ihan riittävän pehmoisia ja lempeitä ohjeita, ja jos ne eivät mene perille, on oikein hyvä että ympäristöstä alkaa kuulumaan terävämpää kieltä. Varsinkin kun nuo ilmaisut eivät VIELÄ mene ao. lapsen korviin.

Kun läskipallerot menevät ekaluokalle, niin luokkatoverit eivät käytä niitä pehmeitä ja lempeitä adjetiiveja läskin olomuodon kuvailuun. Viimeistään siinä vaiheessa vanhemmat melko varmasti tuntevat piston sielussaan - jos edes tuolloin ajattelemaan kykenevät -siitä että päästivät kullanmurun lihomaan possuksi.

Ulkomuotoon liittyvät värikkäät kuvaukset tuntuvat valitettavasti olevan pannassa täällä ylipainoisten mammojen omalla palstalla - liittyy ne ilmaisut sitten aikuisiin tai lapsiin, aina sama mekkala. Kun se kalikka kalahtaa.... kuten on jo todettukin monesti tässä ketjussa.

Vierailija
70/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: hoikan lapsen äiti, joka on kyllästynyt siihen että lapsen hoikkuutta aina päivitellään (lapsi on 3½v tyttö, joka itsekin on surullisena jo todennut että " mä oon ihan laiha luikku" ), ja jonka tosiaan tekisi mieli joskus tempaista takaisin sanomalla että " onpa teidän Milla sitten lihava pyllerö" , mutta ei kuitenkaan sitä ikinä tee koska on astetta fiksumpi kuin nämä laihuuden päivittelijät

Vierailija:

Minua hoikkana ihmisenä alkaa tympimään se, että lihavia ei saa sanoa lihaviksi ja läskeiksi vaikka he ovat sitä. Hoikkia sen sijaan saa haukkua vaikka miksikä...vaikka anorektikoksi eikä ketään haittaa.

Huomaa että suomi on läskejä pullollaan kun osui niin monella arkaan paikkaan. Jos lapsi on läski niin saa sitä sanoa läskiksi. Kyllä minunkin lapsiani haukutaan laihaksi...ja ihan naaman edessä!

Vierailija
71/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pointtina on se, että kirjoittaa lapsesta noin, joka ei itse edes voi mitään lihavuudelleen.

Vierailija
72/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelemalla, vai luuletko, että niinkin fiksu kuin lääkäri kutsuu potilasta läskipalleroksi? Ja silloin siis pyritään pitämään paino samassa painossa, pituuskasvun korjatessa pituus-painosuhdetta. Pientä lasta ei koskaan laihduteta.

Vierailija
73/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmasti ties mitä upper-classia ja white-trashia, mutta ihan varmasti jokainen kirjoittaa niin kuin haluaa täällä " viera" nimimerkin takana.

IRL ei kukaan fiksu ihminen sano läski tms, mutta täällä on ihan eri. Samoin kuin omissa piireissä voi puuhua vapaasti.

Vierailija
74/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi mitään vammaisuudelleen voi.

Hoikan lapsen äiti ja itsekin hoikka, ja ihminen, joka ei koskaan vajoa niin alas, että haukkuisi pientä lasta. RAUKKAMAISTA.

Vierailija
75/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T: hoikan lapsen äiti, joka on kyllästynyt siihen että lapsen hoikkuutta aina päivitellään (lapsi on 3½v tyttö, joka itsekin on surullisena jo todennut että " mä oon ihan laiha luikku" ), ja jonka tosiaan tekisi mieli joskus tempaista takaisin sanomalla että " onpa teidän Milla sitten lihava pyllerö" , mutta ei kuitenkaan sitä ikinä tee koska on astetta fiksumpi kuin nämä laihuuden päivittelijät

Jos lapsi on normaalikokoinen, ei lihava eikä laiha niin aina löytyy toisilla päivittelemisen aihetta. Ei osaa ajaa ilman apupyöriä, ei osaa tehdä yhtä monen palan palapeliä kuin naapurin lapset jne jne. Tuntuu että tämä elämä on sellaista, että aina vaan on löydettävä toisen lapsista sanomista oli se sitten koosta tai muusta.

Vierailija
76/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, ap ei kai ole lääkäri eikä ap ole sanonut lapselle tämän kuullen että tämä on läskipallero. On eri asia ajatella ja kirjoittaa tänne, kuin sanoa päin kasvoja.

Vierailija:

110, lastenlääkäriliitto on todennut kannassaan, että alle 3 v. ei voi olla lihava, ainakaan sitä ei hoideta, vasta yli 3 v. lihavuuteen puututaan ja silloinkin fiksusti

keskustelemalla, vai luuletko, että niinkin fiksu kuin lääkäri kutsuu potilasta läskipalleroksi? Ja silloin siis pyritään pitämään paino samassa painossa, pituuskasvun korjatessa pituus-painosuhdetta. Pientä lasta ei koskaan laihduteta.

Vierailija
77/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkevyys on oiva tehokeino, kun halutaan herättää keskustelua. Kyseinen lapsi ei saa koskaan tietää, että häntä on Aihe vapaalla kutsuttu läskiksi.

Vierailija:

118, komppaan sua. Ap olisi voinut kirjoittaa juttunsa ilman, että haukkuu puolustuskyvytöntä lasta noin rumasti. Todellakin raukkamaista.

Vierailija
78/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

121, mutta kertoo jotain ihmisestä, joka haukkuu karkeasti puolustuskyvytöntä lasta. Todella alhaista.

Vierailija
79/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisen kuin ihmisen selän takana saa puhua ja haukkua miten vaan ja sitten edessäpäin esitetään tekopyhää.

Vierailija
80/149 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukuta ylipainon vuoksi!