Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi täälä pelätään irtisanomiseten helpottamista?

Vierailija
17.12.2025 |

Menevät vaan muualle töihin sitten jos irtisanotaan. 

Epäilen, että suurin pelko on niillä, joilla riittää työaikaa trollaamiseen. 

Minua ei voi irtisanoa,  kun en voi irtisanoa itseäni. Asiakkaat voivat kaikota, sen näkee sitten. Sitten pitää keksiä jotain muuta. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Sehän on kaikkien etu, että ne työpisteeltä toiselle vaeltavat juoruajat / työnvälttelijät saadaan vihdoin ulos ja näiden tilalle joku normaali joka haluaa keskittyä työpaikalla ja työaikana työntekoon.

Lisäksi nuo laahustaja-tyhjännaurajat vie normaalien ihmistenkin työaikaa notkumalla ihan muualla kuin siinä omalla työpisteellään. 

Olisi varmaan hyvä idea myös sopia palkat ym ilman mitään sääntelyä? Kyllähän sinä loistavana työntekijänä pystyisit neuvottelemaan superliksan ja pitkän loman, eivätkä työnantajat yhtään vetäisi kartellia niin, että lopulta joudut tekemään kolmea duunia pärjätäksesi, jos töitä saat?

Vierailija
62/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä, eikä se ollut ollenkaan kurjaa, joten voin olla jatkossakin. Työ on kuitenkin vain pieni siivu elämää - ei koko elämän sisältö.

Eihän se olekaan kurjaa jos ei kärsi taloudellisesta ahdingosta. Mutta niin moni kärsii, kurjaa ja kuluttavaa se silloin on. Lisäksi itseään parempana pitävien ihmisten halveksunta ja syyttely työttömiä kohtaan niin ei se herkkua ole.

No niille halveksujille voi nauraa päin naamaa ja hymyillä. Laittaa joka päivä salikuvia someen, käydä lenkillä ja kirjoittaa omaelämäkertaa. Itseä ei ole koskaan haitannut muiden mielipiteet.

Asun velattomassa omistusasunnossa Helsingissä. Minulla on oma auto, jolla pääsen mihin tahdon. En tee muiden negatiivisilla tunteilla yhtään mitään, eivätkä me kosketa minua. Maksakoon he asuntolainansa kanssa. Hankkikoon hyvän kropan ja tehköön tutkimustyötä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä pelkää, mä olen kone.

Vierailija
64/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilön joka saikuttaa yli puolet vuodesta. Lopunkin haluaa tehdä etänä.

Jep kuten esimerkiksi Kelan pääjohtaja, tosin ei se tehnyt edes etätöitä. 

Vierailija
65/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitaa työnsä hyvin ja on ystävällinen pomolle niin miksi olisi pelättävä irtisanomista.

Jos on vaikka sukulaispoika tai tyttären kaveri työtä vailla ?

jonkun pitää väistyä.

Vierailija
66/69 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvun korkein äo on yli 160

Vierailija
67/69 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituskin on jo myöntänyt että sen tekemät "työelämän uudistukset" eivät sinällään saa aikaan talouskasvua vaan auttavat vasta kun talous muutenkin lähtee nousuun. Silti hallituksen kannattajat puhuvat edelleen kuin vaikkapa irtisanomissuojan alentaminen automaattisesti loisi uusia työpaikkoja. Ei luo. Pitää ensin olla oikea tarve uudelle työvoimalle ja sitten voidaan ehkä hieman pienemmällä kynnyksellä palkata joku uusi kun tiedetään että siitä pääsee helpommin eroon. Mutta pitää siis olla ensin se kasvu ja uusi markkina että jotain tapahtuu.

Ja nyt hallituksen kaikki toimet vain pienentävät sitä markkinaa ja laskevat kulutusta joten mitään positiivista vaikutusta ei ole.

Muuten samaa mieltä, mutta se nimenomaan on oppositio kannattajineen jotka esim väittää hallituksen luvanneen tekemiensä päätösten tuovan 100 000 uutta työpaikkaa

Tuon 100 000 uuden työpaikan lupauksen voi tarkistaa suoraan hallitusohjelmasta:

https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-383-763-8

VALTIONEUVOSTON JULKAISUJA 2023:58

"Hyvinvointi syntyy työstä. Työllisyys syntyy kannattavan yritystoiminnan kautta. Työllisyys- ja kasvutoimilla tavoitellaan 100 000 uutta työllistä. Työllisyyspäätöksillä tavoitellaan myös julkisen talouden vahvistumista noin kahdella miljardilla eurolla. Pidemmällä aikavälillä hallituksen tavoitteena on nostaa työllisyysaste 80 prosenttiin."

Vierailija
68/69 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituskin on jo myöntänyt että sen tekemät "työelämän uudistukset" eivät sinällään saa aikaan talouskasvua vaan auttavat vasta kun talous muutenkin lähtee nousuun. Silti hallituksen kannattajat puhuvat edelleen kuin vaikkapa irtisanomissuojan alentaminen automaattisesti loisi uusia työpaikkoja. Ei luo. Pitää ensin olla oikea tarve uudelle työvoimalle ja sitten voidaan ehkä hieman pienemmällä kynnyksellä palkata joku uusi kun tiedetään että siitä pääsee helpommin eroon. Mutta pitää siis olla ensin se kasvu ja uusi markkina että jotain tapahtuu.

Ja nyt hallituksen kaikki toimet vain pienentävät sitä markkinaa ja laskevat kulutusta joten mitään positiivista vaikutusta ei ole.

Hallitusta ei haittaa mikään, kunhan hillotolppa pysyy pystyssä ja hyvä hallitusohjelma saadaan vedettyä läpi. EK on luvannut siitä Petterille banaanin.

Vierailija
69/69 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuko tämän otiskon kirjoitti? 😂😂😂

"Miksi täälä pelätään irtisanomiseten helpottamista?"

"otiskon" ? Opettele kommari kirjoittamaan ensin ennenkuin tulet tänne huutelemaan.