Mitä intohimoja, projekteja ja tavoitteita teillä muilla lapsettomilla on?
Kiinnostaisi kuulla, mitä intohimoisia harrastuksia, tavoitteita tai päämääriä teillä muilla on? Lapsettomilla kuitenkin on keskimäärin vähän enemmän aikaa, kun ei tarvitse huolehtia lapsista. Itse käytän paljon aikaa taideharrastuksiin ja kulttuurimenoihin, mutta kaipaisin ehkä jotain tavoitteellisempaa elämääni.
Kommentit (11)
Keskityn sisäiseen rauhaan ja tyytyväisyyteen, eli päinvastaiseen. Haluan tuntea että tässä on kaikki hyvä ja tarpeellinen, ja niin tulee olemaan seuraavassa hetkessäkin ilman että sitä pitää erikseen tavoitella tai rakentaa. Olen tässä sangen hyvä, aina ollutkin.
Taidan olla intohimoton ihminen. Minulla on kuitenkin hyvä työpaikka, ihastuttava puoliso ja mukavia harrastuksia. En ole koskaan ollut kilpailuhenkinen, joten harrastan kuntoilua ja musiikkia lähinnä omaksi ilokseni. Lisäksi pidän matkailusta, jonka rahoittaminen motivoi tekemään työnsä kunnolla.
On minulla tosin ollut erilaisia haasteitakin. Kolmekymppisenä halusin oppia puhumaan englantia kunnolla, joten sain töistä vuorotteluvapaata ja muutin Lontooseen. Nelikymppisenä halusin oppia purjehtimaan, joten ostin veneen ja etsin purjehduksenopettajan itselleni. Viisikymppisenä halusin oppia laulamaan ja aloitin yksityistunnit.
Mitähän sitä kuusikymppisenä keksisi?
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla intohimoton ihminen. Minulla on kuitenkin hyvä työpaikka, ihastuttava puoliso ja mukavia harrastuksia. En ole koskaan ollut kilpailuhenkinen, joten harrastan kuntoilua ja musiikkia lähinnä omaksi ilokseni. Lisäksi pidän matkailusta, jonka rahoittaminen motivoi tekemään työnsä kunnolla.
On minulla tosin ollut erilaisia haasteitakin. Kolmekymppisenä halusin oppia puhumaan englantia kunnolla, joten sain töistä vuorotteluvapaata ja muutin Lontooseen. Nelikymppisenä halusin oppia purjehtimaan, joten ostin veneen ja etsin purjehduksenopettajan itselleni. Viisikymppisenä halusin oppia laulamaan ja aloitin yksityistunnit.
Onhan tuossa vaikka mitä! Harva muuttaa ummikkona ulkomaille tuosta noin vain kolmekymppisenä tai vanhempana. Purjehtiminen ei myöskään ole ihan mikään pikkujuttu. Kivahan se on, että aina välillä on jotain uutta elämässä. AP
Käyn töissä jota vihaan ja makaan sängyllä töiden jälkeen puhelinta selaten.
Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin hän luopuu jostain toisen hyväksi ja ottaa vastuuta jostain toisesta. Se tekee aikuiseksi kun ei voi vain ajatella itseään.
Vierailija kirjoitti:
Olet rohkea seikkailija! Et kuulosta lainkaan intohimottomalta, vaan ihmiseltä joka toteuttaa tahtonsa.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä ja itsekkyydestä.
Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään.
Haluaisin ostaa jääkaappimagneetin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ostaa jääkaappimagneetin.
Minä ostin hienon taidemagneetin tänä vuonna. Tai kaksikin itse asiassa. AP
Tavoitteeni on jäädä vuoden päästä eläkkeelle, ja sitten keskittyä kirjan kirjoittamiseen, matkailuun ja kulttuuritapahtumiin.