Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkeästi sairas (hengitystieinfektio) ihminen kaupassa

Vierailija
16.12.2025 |

Tänään isomman kaupan hedelmätiskeillä kärryjen kanssa oli todella kipeä +60v. henkilö. Hänellä oli maski naamalla, mutta eihän se mitään auta, kun selkeästi pahin vaihe meneillään. Kyllähän tuota yskää kuulee joka paikassa, mutta tässä oli kyllä meneillään vaihe, jossa pitäisi maata sängyn pohjalla lepäämässä.

Miksi ihmiset näin ajattelemattomia? Jos ei ole ketään, joka voisi tehdä kauppaostokset, niin nykyään voi tilata kaupasta. Tai mennä edes nopeasti pieneen lähikauppaan hakemaan vain pakolliset tarpeet. Uskomatonta välinpitämättömyyttä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin luullaan aina kipeäksi ja kommentoidaan et pitäiskö olla kotona vaikka en tartuta ollenkaan mitään. Maskia joudun käyttää usein koska mulla on vakava immuunipuutos ja astma.

Vierailija
22/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella joku syöpäinen tai hivipotilas käy kaupassa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vaan paska immuunipuolustus. Itse en ole ikinä sairas, en edes vaikka olen ollut samassa huoneessa influenssa yms. potilaiden kanssa. Ja olen Mies!

Olet trolli.

Mutta itsellänikin oli ns."hyvä immuunipuolustus", enkä ollut usein sairaana.Aina töissä, enkä hakenut saikkua. Söin terveellisesti ja liikuin paljon. Sitten sain jonkun infektion ja elämä muuttui totaalisesti. Sitä ei koskaan tiedä. Enkä ollut kuin reilu 30v.

Niinpä niin, kun kerrankin jollakin on ylivertaiset geenit, niin palstamamman mielestä kyseessä on trolli😆😆

Väsynyttä. Olet vielä huono trolli. 🥱

Vierailija
24/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin luullaan aina kipeäksi ja kommentoidaan et pitäiskö olla kotona vaikka en tartuta ollenkaan mitään. Maskia joudun käyttää usein koska mulla on vakava immuunipuutos ja astma.

Kannattaa käyttää ffp 2 tai 3 hengitys suojia ei maskeja. 

Vierailija
25/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vaan paska immuunipuolustus. Itse en ole ikinä sairas, en edes vaikka olen ollut samassa huoneessa influenssa yms. potilaiden kanssa. Ja olen Mies!

Ole onnellinen jos et sairasta. Syöpää sairastava omainen oli juuri lähellä kuolla kun sai influenssan ja keuhkokuumeen.

Vierailija
26/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maskihan on nimenomaan hyvä taudin kantajan käytössä, koska se pysäyttää pisarat, jotka yskiessä lentäisivät ilmaan.

Sisäänhengittäessä tavallinen maski ei pysäytä ilmassa jo olevia aerosoleja. Mutta siis ne aerosolit tulevat noista pisaroista, jotka lentävät yskiessä ja hajoavat sisäilmaan.

Vierailija
27/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maskihan on nimenomaan hyvä taudin kantajan käytössä, koska se pysäyttää pisarat, jotka yskiessä lentäisivät ilmaan.

Sisäänhengittäessä tavallinen maski ei pysäytä ilmassa jo olevia aerosoleja. Mutta siis ne aerosolit tulevat noista pisaroista, jotka lentävät yskiessä ja hajoavat sisäilmaan.

No onhan se nyt parempi kun ei mitään, mutta roiskeita pääsee kyllä reunoilta karkaamaan taatusti, kun on kovassa taudinvaiheessa. Kyllä se paras paikka olisi kipeänä levätä kotona.

-Ap

Vierailija
28/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tottakai olisi fiksua tilata ruuat ja lääkkeet kotiinkuljetuksella. Siinä on vaan se pieni mutta: se maksaa. Ja meille köyhille se reipas kymppi merkkaa aika paljon. Joten joskus on pakko raahautua kauppaan tai apteekkiin, vaikka se ei olisi yhtään viisasta, tai ei todellakaan jaksaisi. Sori siitä. 

Vierailija
29/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut ihmisten yskivän hyllyihin ja kaappien sisälle. Miten ääliömäistä. Osa puhuu kaappiin kun on kännykällä. Moni pitää kokousta kaupassa.

Vierailija
30/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20 km lähikauppaan, samoin apteekkiin, turha haaveilla wolttaamisesta tai minkään sortin kotiinkuljetuksista.

Ehkä nainen kävi lääkärissä, sieltä apteekkiin hakemaan tropit ja käväisi kaupassa samalla ennen kun meni kotiin sairastamaan?

Vierailija
31/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tottakai olisi fiksua tilata ruuat ja lääkkeet kotiinkuljetuksella. Siinä on vaan se pieni mutta: se maksaa. Ja meille köyhille se reipas kymppi merkkaa aika paljon. Joten joskus on pakko raahautua kauppaan tai apteekkiin, vaikka se ei olisi yhtään viisasta, tai ei todellakaan jaksaisi. Sori siitä. 

Eiköhän jokaisella ole sen verran varaa. Kalliimmaksi tulee hoidattaa jälkitauteja, joita saa sitten, kun puolikuntoisena rehkii.

Vierailija
32/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 20 km lähikauppaan, samoin apteekkiin, turha haaveilla wolttaamisesta tai minkään sortin kotiinkuljetuksista.

Ehkä nainen kävi lääkärissä, sieltä apteekkiin hakemaan tropit ja käväisi kaupassa samalla ennen kun meni kotiin sairastamaan?

Juu, ymmärrän, ettei joka paikassa ole mahdollisuuksia lähikauppailuun. Tässä kaupungissa valikoimaa ja (edullisiakin) palveluita kuitenkin riittää joka kulmalla.

-Ap

Vierailija
33/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokaisella ole sen verran varaa. Kalliimmaksi tulee hoidattaa jälkitauteja, joita saa sitten, kun puolikuntoisena rehkii.

Ei, jokaisella ei ole välttämättä sen verran varaa. Meillä kotiinkuljetus maksaa 12,90 euroa ja sillä saa jo viikon ruuat. Revi siitä. 

Vierailija
34/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taudit tarttuu joka tapauksessa kyllä, mutta itseään ja muita voi ajatella sairastamalla pahimman vaiheen kotona. Tavallinen suunenäsuojus on melko onneton suojaus ja ihan sairaana olevaa itseäänkin ajatellen kannattaisi vain levätä jälkitautejakin vältääkseen.

-Ap

Eihän tuollaisesta saa edes sairaslomaa jos ei ole kuumetta. 

Vierailija
35/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä ymmärtämätön moukka antamaan ohjeita.  Kun se ruokakauppa on 60 km päässä niin ei siinä tilaukset auta. Kyllä sinne on itse ajettava. 

Vierailija
36/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysi pässinpää ja hölmö. Tuollaisille vauhkoille on kuulemma mielisairaalassa oma osastonsa.

Vierailija
37/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, jokaisella ei ole välttämättä sen verran varaa. Meillä kotiinkuljetus maksaa 12,90 euroa ja sillä saa jo viikon ruuat. Revi siitä. 

No sitten olette kyllä tehneet jotain todella väärin ja voi katsoa peiliin. Voi kyllä katsoa peiliin, jos ei kerran-kaksi vuodessa (tai toivottavasti harvemmin) ole varaa tilata kotiinkuljetusta, jonka arvo 12,90e.

Vierailija
38/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kaupoille ruuhkaiseen aikaan. Yskiviä räkänokkia nyt tavallista enemmän. Ja käsidesi käyttöön. 

Vierailija
39/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää mennä tossa kunnossa töihinkin, koska mitään sairaspäivärahoja ei tule. 

10e tuntipalkka ja jos olen päivänkin pois, niin tulee ongelmia vuokranmaksun kanssa, joten pistän taudin ihan  kylmästi kiertämään ja julkisilla kuljen kun ei autoon ole varaa. 

Kaupassa käyn ja yskin kainaloon kunnolla. Ei voi mitään kun on näin asiat setvitty.

Ei mitään työterveyssysteemiä. Kipeänä kun olet niin olet palkattomana ja siihen ei ole varaa.

Onneksi olen tosi sissi ja kovakuntoinen. Olen käynyt kipeänä töissä ja tehnyt ylitöitäkin ilman mitään sairaslomia. 

Saiarus vain pitkittyy ja yskin monta kuukautta. 

Vierailija
40/52 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet trolli.

Mutta itsellänikin oli ns."hyvä immuunipuolustus", enkä ollut usein sairaana.Aina töissä, enkä hakenut saikkua. Söin terveellisesti ja liikuin paljon. Sitten sain jonkun infektion ja elämä muuttui totaalisesti. Sitä ei koskaan tiedä. Enkä ollut kuin reilu 30v.

Niinpä niin, kun kerrankin jollakin on ylivertaiset geenit, niin palstamamman mielestä kyseessä on trolli😆😆

Väsynyttä. Olet vielä huono trolli. 🥱

Haista v.ittu! Mä en silti ikinä ole kipeä vaikka kuinka trollia huutaisit.