Selkeästi sairas (hengitystieinfektio) ihminen kaupassa
Tänään isomman kaupan hedelmätiskeillä kärryjen kanssa oli todella kipeä +60v. henkilö. Hänellä oli maski naamalla, mutta eihän se mitään auta, kun selkeästi pahin vaihe meneillään. Kyllähän tuota yskää kuulee joka paikassa, mutta tässä oli kyllä meneillään vaihe, jossa pitäisi maata sängyn pohjalla lepäämässä.
Miksi ihmiset näin ajattelemattomia? Jos ei ole ketään, joka voisi tehdä kauppaostokset, niin nykyään voi tilata kaupasta. Tai mennä edes nopeasti pieneen lähikauppaan hakemaan vain pakolliset tarpeet. Uskomatonta välinpitämättömyyttä.
Kommentit (51)
Hän oli kenties setäni, jolla keuhkosyöpä. Pahoittelumme.
Olet idiootti. Taudit nyt tarttuu jokatapauksessa. Sinun logiiklalasi kukaan ei koskaan sairastuisi.
Taudit tarttuu joka tapauksessa kyllä, mutta itseään ja muita voi ajatella sairastamalla pahimman vaiheen kotona. Tavallinen suunenäsuojus on melko onneton suojaus ja ihan sairaana olevaa itseäänkin ajatellen kannattaisi vain levätä jälkitautejakin vältääkseen.
-Ap
Ehkä hänellä ei ole ketään, joka kävisi hänen puolestaan kaupassa ja apteekissa. Kaikille vanhemmille netin kautta tilaaminen ei ole helppoa.
Oli sentään maski.
Mutta tosiaan et tiedä miksi yski. Tai mikä tauti kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli kenties setäni, jolla keuhkosyöpä. Pahoittelumme.
Ei ollut miehestä kyse. Ymmärrän kyllä tämänkin pointin, aina ei voi tietää syytä maskin käytölle/yskimiselle.
-Ap
Jos oli päivän kuljetusajat loppu ja jääkaappi tyhjä.
Mitä merkitystä tuon kaupassa kohtaamasi ihmisen iällä on? Tartuttaisiko alle 60-vuotias vähemmän, vai mitä tarkoitat?
Kaupoista tosi vaikea enää löytää niitä kunnon hengitys suojaimia. Ffp2. Ja jos jossain on niin maksaa hunajaa. Apteekeistakin olivat loppu. Kahdesta kysyin.
Sulla on vaan paska immuunipuolustus. Itse en ole ikinä sairas, en edes vaikka olen ollut samassa huoneessa influenssa yms. potilaiden kanssa. Ja olen Mies!
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä tuon kaupassa kohtaamasi ihmisen iällä on? Tartuttaisiko alle 60-vuotias vähemmän, vai mitä tarkoitat?
Merkitystä oli siinä mielessä, että ihminen vaikutti todella huonokuntoiselle. Usein hengitystieingektiot näyttäytyvät vielä voimakkaampina iäkkäämmillä ihmisillä ja teki ihan pahaa puolestaan. Jäin vain ihmettelemään, mikä pakko oli tosiaan tulla kauppaan ehkä jopa kuumeisena. Mutta onhan täällä näitä ehdotuksia tullut. Surullista, jos ei tosiaan ole ketään auttamassa, nykyteknologiaakaan ei osaa hyödyntää tai ymmärrä säästää itseään/muita lyhyellä käynnillä esim.lähikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Oli sentään maski.
Mutta tosiaan et tiedä miksi yski. Tai mikä tauti kyseessä.
Voi olla myös loppuvaiheen HIV yms.
Mä kävin kaupassa maskissa. Yks nainen tuijotti vihaisesti. Joskus joku törppö alkaa tekoyskiä lähellä.. (mikähän juttu?)
Onneksi suurin osa ei välitä ja jättää rauhaan.
Oma syy käyttää sitä, eikä kuulu kenellekään muulle.
Minä tilaan itse enkä vaadi muita muuttamaan tapojaan.
Ei ne kaikki kuuskymppiset osaa nettiä kauheasti käyttää eikä opetella. Ehkä ei ole varaakaan. Eikä kaikilla ole ketään joka kävisi puolestaan kaupassa. Oli sentään maski, kun ennen korona-aikaa niitä ei ollut kuin keuhkosairailla, jotka yrittivät välttää infektioita, jos oli.
Tavallaan jokainen on vapaa tekemään, mitä haluaa. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että maskin käyttö herättää huomiota ja on varmaan aika luonnollista ajatella, että maskia käyttävällä on jokin sairaus ja hänen tulisi mieluummin olla toipilaana kuin ihmisjoukossa. Huoli voi liittyä sekä maskin käyttäjään että muihin. Toki poikkeuksiakin on, mutta yleensä näin.
-Ap
Yskiessä julkisissa edes käsi suun eteen. Fiksummat yskii hihaan.
Köyhillä ei ole varaa nenäliinaan.
Törpöt paukauttaa keuhkojensa sisällön kaikkien "iloksi".
Nähty ja kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vaan paska immuunipuolustus. Itse en ole ikinä sairas, en edes vaikka olen ollut samassa huoneessa influenssa yms. potilaiden kanssa. Ja olen Mies!
Olet trolli.
Mutta itsellänikin oli ns."hyvä immuunipuolustus", enkä ollut usein sairaana.Aina töissä, enkä hakenut saikkua. Söin terveellisesti ja liikuin paljon. Sitten sain jonkun infektion ja elämä muuttui totaalisesti. Sitä ei koskaan tiedä. Enkä ollut kuin reilu 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet trolli.
Mutta itsellänikin oli ns."hyvä immuunipuolustus", enkä ollut usein sairaana.Aina töissä, enkä hakenut saikkua. Söin terveellisesti ja liikuin paljon. Sitten sain jonkun infektion ja elämä muuttui totaalisesti. Sitä ei koskaan tiedä. Enkä ollut kuin reilu 30v.
Niinpä niin, kun kerrankin jollakin on ylivertaiset geenit, niin palstamamman mielestä kyseessä on trolli😆😆
Tavallinen maski ei päästä pöpöjä ulos, sisään noin 50%.