Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukinkku jääkaappiin sulamaan?

Vierailija
16.12.2025 |

Ohjeet sanovat, että pakastettu kinkku voisi sulaa 2-3 päivää ensin jääkaapissa. Mutta, kun laitan jääkaappiin, poistanko ensin pakkausmuovin kinkusta vai laitetaanko se jääkaappiin muovissaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kääreitä irroitella ennen kuin uuniin laitettaessa.

Mitään jääkinkkua ei kannata tehdä, jos ei ole kinkunpaistosta kokemusta. Jos on iso kinkku niin sen pitää jäisenä olla uunissa todella kauan eikä voi mitenkään ennustaa meneekö 10h vai 16h. Lisäksi nestettä tulee ihan älyttömästi jäisestä kinkusta. Kerran olen tehnyt enkä toista kertaa tee. 

Vierailija
22/30 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lauantaina sulaamaan aamulla ja paistan tiistai illasta alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä kinkkua sulattamaan ja paistamaan? Paistamaton ja jäinen kinkku se on joulupöydässä oltava!

Vierailija
24/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko kukaan muu minun lisäksi kinkkua syödessään sitä, millainen elämä sialla oli ja kuinka kauhea oli matka teurastamoon?

Vierailija
25/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton 12kilon kinkun ulos sulamaan. Saa olla siellä muutaman päivän nyt alkuun. Säistä riippuen toki. Ehkä lauantaina viileään varastoon ja tiista aamuna huoneenlämöön ja illalla yöksi uuniin.

Jotenkin näin.

Vierailija
26/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaapissa sulattaminen säästää sähköäkin. Sulava ja lämpenevä kinkku jäähdyttää jääkaappia. Joku osaavampi voisi laskea, paljonko tietyn painoisen kinkun sulattamisesta nettoaa sähkölaskussa.

Vierailija
27/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkuasta valuu sulaessa vettä jopa melkoinen määrä., eli muovissa ja joku astia alle, ettei suolavedet valua lattialle.

Vierailija
28/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteleeko kukaan muu minun lisäksi kinkkua syödessään sitä, millainen elämä sialla oli ja kuinka kauhea oli matka teurastamoon?

Kyllä

Vierailija
29/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovissa, teet yläosaan ilmareikiä ja valutat sulamisnesteen välillä pois. Ennen paistamista otat huoneenlämpöön  ajoissa. 

Ja varmistat että on läpeensä sula.

Miksi? Kinkun voi hyvin paistaa vaikka jäisenä. Tulee jopa parempi.

Vierailija
30/30 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä

Tuo olisi hyvä piisi soitettavaksi isoissa ostoskeskuksissa muun joulumusiikin ohessa.😁