Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on todennäköisempää Suomessa 2025: Se että meteori iskeytyy päin näköä vai se, että TE-palveluista tarjotaan töitä?

Vierailija
16.12.2025 |

Vastaa rehellisesti

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sitä kautta ole työpaikkaa löytänyt?

Vierailija
2/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan työkkäri joskus hakenut työvoimavirkailijoita avoimella haulla. Eli sanon meteoriitti.

Muiden työnantajien puolesta he eivät tietenkään voi tarjota töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteorin iskuun kuoleminen on äärettömästi todennäköisempää, kun HS:n mukaan nuo virkailijat ovat niin ahdistuneita ja stressaantuneita turhasta näennäistyöstä jolla ei voi auttaa ketään, että puolet henkilökunnasta saikuttaa mt-syistä.

Ei siellä kyetä edes vastaamaan puheluihin saatika sitten tarjoamaan töitä yhtään kellekään. Viimeksi he ovat välittäneet töitä aktiivisesti joskus 1990-luvulla.

Vierailija
4/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entisaikoina löysi. saattoivat 80-90-luvulla ottaa yhteyttä. sen jälkeen siitä tuli poliittinen lyömäase jonne on pakko ilmoittautua jotta saadaan aktiivihakijoiden määrä paperilla korkeammaksi

Vierailija
5/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot lakia työllisyysalueista, niin ei siellä edes ole pykälää tai momenttia, jonka mukaan heidän tulisi tarjota töitä. Työtön hakee töitä ihan itse.

Vierailija
6/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vastuuvirkailija edes vastaa enää sähköposteihin kun mun pitäisi ilmoittaa 4 haetusta paikasta per kuukausi. On jatkuvasti sairaslomalla. Sijainenkin on sairaslomalla. Kun ei ole kahteen vuoteen tullut enää mitään vastausta niin jätän vaan tekemättä. Mitään seurauksia tästä ei ole tullut minulle.

Vierailija
7/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entisaikoina löysi. saattoivat 80-90-luvulla ottaa yhteyttä. sen jälkeen siitä tuli poliittinen lyömäase jonne on pakko ilmoittautua jotta saadaan aktiivihakijoiden määrä paperilla korkeammaksi

Olin töissä jo 1980-luvulla, enkä muista tunteneeni ketään, joka tuolloinkaan olisi saanut sitä kautta töitä.

Vierailija
8/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot lakia työllisyysalueista, niin ei siellä edes ole pykälää tai momenttia, jonka mukaan heidän tulisi tarjota töitä. Työtön hakee töitä ihan itse.

Mikä järki sitten on pakottaa 600 000 ihmistä sinne "aktiiviseksi työnhakijaksi", jos kyseisen palvelun kautta ei yksikään työntantaja ikinä ota mitään yhteyttä listoilla oleviin ihmisiin tarjotakseen näille palkkatöitä?

Vierailija
9/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä jo 1980-luvulla, enkä muista tunteneeni ketään, joka tuolloinkaan olisi saanut sitä kautta töitä.

Mikä virka tuolla puljulla sitten edes on? Miksi sinne pitää ilmoittautua "työnhakijaksi"?

t. 1996 syntynyt jonka työhakemuksiin ei vastata yhtään mitään

Vierailija
10/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan oli lehdessä yksi työtön valittamassa, kun työkkäri kehtasi tarjota hänelle työtä. 

Vierailija
11/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meteorin iskuun kuoleminen on äärettömästi todennäköisempää, kun HS:n mukaan nuo virkailijat ovat niin ahdistuneita ja stressaantuneita turhasta näennäistyöstä jolla ei voi auttaa ketään, että puolet henkilökunnasta saikuttaa mt-syistä.

Olen saanut sellaisen käsityksen että työpajatoiminta parantaa ahdistuksen ja mielenterveyshaasteet. Niin minulle on ainakin noissa palveluissa kerrottu.

Vierailija
12/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastahan oli lehdessä yksi työtön valittamassa, kun työkkäri kehtasi tarjota hänelle työtä. 

Laita ihmeessä linkki. Ellet puhu tonttukeissistä, joka itsessään oli melkoinen vitsi tohtorin osalta.

Vierailija
13/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin rahani meteoriittiin, jos vetoa pitäisi lyödä. 

Vierailija
14/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Te-palveluja ei ole enää olemassa

- tarjottava työ on joko valtiolta tai kaupungilta, ei koskaan yksityiseltä firmalta

- kyseessä aina määräaikainen palkkatukityö, jonka jälkeen työ ei jatku tai jos jatkuu niin se jatkuu lyhyen määräajan/kokoaikatyötä teetetään osa-aika työnä halvemmalla

- valtiolla ei saa koskaan tehdä sivutöitä

- kyseessä aina poliittinen työ ja poliittinen päätös

- palkataan aina työtöntyötön. Tämän voi kiertää ottamalla vastaan osa-aikatyön

- työpaikan ilmapiiri on todennäköisesti karsea ja työpaikassa on mitä todennäköisemmin enemmän tai vähemmän jotain mätää

Vierailija
15/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain viime vuonna määräaikaisen työn työkkärin ansiosta. Olivat antaneet tietoni työnantajalle, joka soitti ja pyysi töihin. Sain puolen vuoden sijaisuuden.

Vierailija
16/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitää ihan itse hakea, ja nyt niitä ei oikein ole tarjolla kiitos hallituksen linjan. Katsokaa eilinen MOT.

Vierailija
17/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain viime vuonna määräaikaisen työn työkkärin ansiosta. Olivat antaneet tietoni työnantajalle, joka soitti ja pyysi töihin. Sain puolen vuoden sijaisuuden.

(This message was sponsored by EK. Click here to see more details)

Vierailija
18/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ liittyy aina näihin: politiikka, sota, historia, arkistointi, puutarha-ala.

Vierailija
19/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän voi kieltää ruksimalla kohdan, että älä anna lupaa työnantajien ottaa suoraan yhteyttä.

Huom. Määräaikainen työ näyttää AINA CV:ssä huonolta ja seuraava työhaastattelija syyttää sinua, että sinä et sitoudu töihin kun sinulla on niin paljon näitä lyhyitä määräaikaisuuksia niin siksi emme palkkaa sinua.

Vierailija
20/31 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meteori ei voi iskeä ketään mihinkään. Se on valoilmiö ("tähdenlento"), joka syntyy pienen kappaleen palaessa ilmakehässä. Maahan asti tuleva kappale on meteoriitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi