Finnair: Keskustelu silmänvenytyskuvista haittaa toimintaamme
Olemme saaneet Finnairin Japanin X-tilille useita kommentteja näistä kuvista, jotka koetaan rasistisiksi ja syrjiviksi. Viesti kommenteissa on kaikissa samansuuntainen: älkää matkustako tähän maahan, älkää matkustako Finnairilla, Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist kertoo Ylelle sähköpostitse.
https://yle.fi/a/74-20199957?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (856)
Nämä pilasivat Suomen maakuvan Somaliassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, tuohon voidaan sanoa japanilaisille, että sori, venyttelijä ei ollut suomalainen. Saman ikäluokan supisuomalainen ei venyttelisi ainakaan tuossa asemassa ja somessa.
Mistä lähtien Juho Eerola ei ole ollut suomalainen? Tai Kaisa Garedew ja Sebastian Tynkkynen?
Missi tämän kaiken aloitti.
Jos missi toimii väärin, miksi ääliöt tekevät samoin?
Ainahan ääliöt tekevät ääliömäisiä tekoja.
Mutta mikään ei ole ääliömäisempää kuin tehdä jonkun hälmöilyistä kansallinen kriisi. Vasemmisto-opportunistit käyttävät typerimmätkin syyt hyödykseen. Mutta kusevat kyllä omiin muroihinsa draamaillessaan.
En ole persu, mutta minusta nää vaan koitti puolustaa nuorta tyttöä hiukan ylipaisuneen kohun takia, kuvanhan levitti ystävä, eikä hän itse.
Koko tämä "skandaali" on median ja somen vika. Ihan itse tehtiin oikein kansainvälisen tason haloo ja mistä. Voi vitt u tätä kansan tyhmyyttä. Se on kuin avaruus - rajaton
Päivyt Tallqvist siis aivan kuin kehoittaa noin kuten hän tuossa. Eikö viestintäihmisen pitäisi itse ymmärtää, että hän ruokkii itse ongelmaa tuomalla sitä esiin? Finnair palvelee suomalaisia nykyään todella huonosti, eikä edes aina suomeksi, mutta se ei näytä kiinnostavan Finnairia.
Vierailija kirjoitti:
Itse vasemmistolaisena venytän prsettäni vastalauseena oikeiston rassismille.
Omaa ahteriani venyttää ihan kelpo patukka.
M42
Vierailija kirjoitti:
Sanotakoon näin, että kohun nostattamisesta saanee osaltaan kiittää venäläisiä propagandayrittäjiä. He ovat aktiivisesti muutenkin kirittäneet Suomen maakuvaa lokaan levittämällä somessa valheita, mm. Suomi maksaa miljoonan jokaiselle maahanmuuttajallr, kun todelliset uutiset ovat puuttuneet. Toki todellinen uutinen on aina parempi kun se löytyy myös taustatarkistuksessa, mutta muistakaa antaa kunnia sinne kenelle kunnia kuuluu.
Kunnia kuuluu PS:n poliitikoille, joista kahdella on ennestään uutisoitu olevan Venäjä-kytköksiä. Mitään kohua ei olisi, jos kouluttamattoman ulkonäkötyöläisen vääntelykuva olisi jäänyt ainoaksi.
"En ole persu, mutta minusta nää vaan koitti puolustaa nuorta tyttöä hiukan ylipaisuneen kohun takia, kuvanhan levitti ystävä, eikä hän itse."
Millä tavalla rasismikohun keskellä olevaa puolustaa se, että tehdään lisää rasistiseksi tulkittuja eleitä?? Se on rasismintukemista eikä kenenkään puolustamista
Koko some pitäisi kieltää, lapsilta, poliitikoilta, ääriuskonnollisilta toimijoilta jne.
Somessa on todellinen kiusaamisen kulttuuri kehittänyt toimintatapoja äärimmilleen. Suomessa opitaan vihaamaan. Valehtelun metodit otetaan käyttöön kun halutaan tuhota jotakin, esim maailmanrauhaa, kulttuuria, oikeaa tutkittu historiaa, maineita jne.
Vierailija kirjoitti:
Koko some pitäisi kieltää, lapsilta, poliitikoilta, ääriuskonnollisilta toimijoilta jne.
Somessa on todellinen kiusaamisen kulttuuri kehittänyt toimintatapoja äärimmilleen. Suomessa opitaan vihaamaan. Valehtelun metodit otetaan käyttöön kun halutaan tuhota jotakin, esim maailmanrauhaa, kulttuuria, oikeaa tutkittu historiaa, maineita jne.
Siis somessa(myös Suomessa), opitaan vihaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis somessa(myös Suomessa), opitaan vihaamaan.
Jokainen fiksu kansalainen tekee kaikkensa ettei viha ja väkivalta valtaa alaa yhteiskunnassa. Tätä opetan lapsilleni, vaikka myös tiukkaa puolustautumista jos joku kiusaa.
Suurin osa niistä ihmisistä jotka kommentoi eivät ole matkustamassa muutenkaan ja ne jotka ovat eivät tee päätöksiään jonkin finnairin sometilin perusteella.
Nyyh..
Valtio tuki Finnairia koronan takia just 335 MILJOONALLA EUROLLA.
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen köyhästä ja kurjasta joulustasi.
Enää viikko aikaa!
:D
Siinä jää taas sossupummilla elämä elämättä.
Muista ostaa pussi makaronia jouluruuaksi.
:D
Koko kohua ei olisi tullut jos hän ei olisii lällätellyt sitä meanwhile minä lennän businessluokassa kun vihaajat vihaa.
Minä en taas matkusta koskaan muslimi maihin koska heidän uskontonsa rajoittaa ja loukkaa minua naisena. Mutta sehän ei ole rasismia naista kohtaan vai onko?