Finnair: Keskustelu silmänvenytyskuvista haittaa toimintaamme
Olemme saaneet Finnairin Japanin X-tilille useita kommentteja näistä kuvista, jotka koetaan rasistisiksi ja syrjiviksi. Viesti kommenteissa on kaikissa samansuuntainen: älkää matkustako tähän maahan, älkää matkustako Finnairilla, Finnairin viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist kertoo Ylelle sähköpostitse.
https://yle.fi/a/74-20199957?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Kommentit (858)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS PS!
Sen kosovoh*oran vikahan se oli. Vaikka aika naurettavaa oli kyllä poliitikoilta lähteä pelleilyyn mukaan.
Raukkamaista syyttää pelkästään ex-missiä. Kyllä aikuinen ihminen, etenkin niin korkeassa asemassa kuin kansanedustaja, on 100% vastuussa omasta käytöksestään. Itse jopa odotan kansaa edustamaan valitulta henkilöltä huomattavasti enemmän kuin joltain missiltä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oikea hetki ottaa esille Aasian ihmisoikeustilanne ja eläimet?
Varmaan, kun pitää oikeuttaa rasisminne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS PS!
Sen kosovoh*oran vikahan se oli. Vaikka aika naurettavaa oli kyllä poliitikoilta lähteä pelleilyyn mukaan.
Raukkamaista syyttää pelkästään ex-missiä. Kyllä aikuinen ihminen, etenkin niin korkeassa asemassa kuin kansanedustaja, on 100% vastuussa omasta käytöksestään. Itse jopa odotan kansaa edustamaan valitulta henkilöltä huomattavasti enemmän kuin joltain missiltä ikinä.
No juu, mutta se aloitti tämän. Lisäksi missillä on vastuu maansa maineesta ja on kansainvälinen Missiksi ei valita ketä vain. Aika mönkään meni.
Persut eivät meinaa pysyä housuissaan tässä keskustelussa.
Oksennan, kun ajattelenkin aasialaisia.
Kiduttavat eläimiä. Eivät ole edes ihmisiä. Samaa saastaa kuin rycxätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS PS!
No juu, mutta se aloitti tämän. Lisäksi missillä on vastuu maansa maineesta ja on kansainvälinen Missiksi ei valita ketä vain. Aika mönkään meni.
Oletko lapsi? "Ton vika, se aloitti!" Vaikka itse tuli tehtyä just samalla tavalla. Ja sanot mitä sanot, mutta kansanedustajan rooli on aika paljon merkittävämpi kuin jonkun kulahtaneen missi-organisaation edustajan.
Kiinalainen ystäväni sanoi kun kysyin että "miltä siellä näyttää tämä kohu" että ei ole kuullutkaan koko asiasta (on siis päivittäin somessa ja asunut aina Kiinassa). Sanoi että Kiinan kommunistinen puolue on kieltänyt ihmisiä matkustamasta Japaniin (johtuen siitä että Japanin pääministeri kommentoi että jos Kiina hyökkää Taiwaniin on se myös Japanille turvallisuusuhka), mutta ihmiset matkustavat sinne silti. Hän totesi minulle "ei sosiaalinen media aina vastaa todellisuutta". En sitten tiedä onko Japanissa kuinka eri meininki.
Sinänsä huojentavaa, mutta ei silti poista sitä seikkaa että onhan tuo törkeää ja noloa käytöstä. Saisivat erota virastaan, ei politiikkaan tarvita aikuisia ihmisiä jotka käyttäytyvät kuin huonosti kasvatetut 14-vuotiaat jonnet.
Vasemman laidan suomalaiset ne vaan kiihkeästi haluaa olla kommunistien kynnysmattoina.
Mikähän sairaus tuokin on?
Seuraava kohu on tässä. Juhana Vartiainen sanoo että somalit ovat ongelmallisin maahanmuuttoryhmä. Tästä tulee Somaliassa valtava mainehaitta meille. He eivät enää tule lomalle tänne, ei muuta tänne ja täällä olevat muuttavat nyt pois... Hävettää olla suomalainen!
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tässä viattomassa ilveilyssä on se, että kotimaiset sosialistiset trollit itse levittävät negatiivista Suomi-kuvaa maailmalle. Puhutaan jo talouden kärsimisestä. Kaikki vain hyvän huumorin takia. Tämä on kyllä absurdia.
Totuus on, että persujen kannatus on saatava alas keinolla millä hyvänsä. Kun tilaisuus tarjoutuu, media ja sitä tukevat vasemmistotrolliverkostot eivät epäröi. Keinotekoisilla, tarkoitushakuisilla kriiseillä siirretään äänestäjien huomio muualle ja etsitään lisäsyyllisiä taloutemme heikkoon tilaan.
Ja arvatkaapas kuka tuossa itäisen rajan takana nauraa?
Vierailija kirjoitti:
Vasemman laidan suomalaiset ne vaan kiihkeästi haluaa olla kommunistien kynnysmattoina.
Mikähän sairaus tuokin on?
Tajuatko, että etniseen alluperään liittyvät ulkonäön piirteet eivät ole sama asia kuin kommunismi?
kiina, kuten venäjä, on kuin mun mieheni. Kauhea uho päällä, ja lopputulos on 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset r**kkäävät eläimiä.
Mitä v**tua me kumarrellaan sille sairaalle kansalle?
Tämäpä. Lisäksi he ovat itse yksi rasistisimmista maista maailmassa.
Se on totta että kiinalaiset ovat rasistisia, tunnen täkäläisen ja vaikka hän ei itse käyttäydy näin, sanoi että rasismi on siellä ihan normaalia. Rasistisia mainoksia on jotka eivät IKINÄ menisi Suomessa läpi. Elokuvia joissa on mustia boikotoidaan, siksi Force awakens ei menestynyt siellä. Ja blackface on myös asia mistä ei kyllä canceloida. Että siinä mielessä ovat kyllä tekopyhiä "muille eri säännöt kuin meille".
Mutta ei meidän tarvitse sen takia itse perseillä. Poliitikkojen tulisi käyttäytyä sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KIITOS PS!
Mitähän mainetta ne fantasia asut missi kisoissa maailmalla edustaa? Kuka edes seuraa missikisoja? Kotimaiset kisat televisioidaan kanavalla mikä? Kuka vielä muistaa missejä vuosi 2023,2022,2021,2020 ei kukaan!
Ahaa, täytyypä alkaa enemmänkin boikotoida Finnairia, jos nostavat tollain nuorta tyttöä tikunnokkaan, rasismia? Muutoinkin kyllä suosittu jo muita tätä aiemminkin.
V**osilmät kiinnostelee kuin kivikasa.:)
Finnair on kyllä ikävä kyllä miinus merkkinen yhtiö ollut jo vuosikymmeniä..
Tulispa joku Kung Fu mummo ja laittaisi 3x persu pakettiin. Siksi mummo, kun sekin riittää.
Tämäpä. Lisäksi he ovat itse yksi rasistisimmista maista maailmassa.