MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat tarjoavat myös samoja työpaikkoja. Kymmeniä tuhansia olemattomia työpaikkoja työmarkkinatorin listoissa. MOT löysi jopa 46 olematonta työpaikkaa yhdeltä toimijalta. Näiden tietojen perusteella kootaan työllisyystilastot, eli näyttää kuin työpaikkoja olisi paljon enemmän tarjolla, kuin on. Tämä hyödyttää oikeistopuolueiden ja elinkeinoelämän poliittisideologista propagandaa. Työttömiä syyllistetään siitä ettei avoimia työpaikkoja täytetä, haamutyöpaikkoja.
Jos kerran tarjotaan olemattomia työpaikkoja, niin pitäisikö alkaa tarjota massoittain olemattomia työhakemuksia näille toimijoille, niin paljon että oikeat työnhakijat hukkuisivat massaan. Vai onko työnhakijoiden huijaaminen sallittua, mutta olemattomien töiden tarjoajien huijaaminen ei.
Katso MOT: Työnhaun suuri sumutus Areenasta.
Kommentit (44)
Sieltä tulee vain pöpöjä tietokoneelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko käynyt mielessä, että on olemassa muitakin sivustoja mistä etsiä niitä työpaikkoja? Esim. Jobly.fi, Duunitori. Työmarkkinatori on surkein mahdollinen alusta. Itse hain yhtä paikkaa Duunitorin kautta, hakijoita oli 45 kpl, ja juuri hetki sitten soitettin, että haluavat haastatella.
Tosta ei oo kyse, etteikö tule mieleen. Kyse on työmarkkinatorin työpaikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on. Yhdel yrittäjällä oli yli vuoden työpaikka auki, vaikka sillä oli tekijät siellä. Halusi vain kyykyttää ja vasikoida työkkäriin kun jengi ei sen törkeän käytöksen takia halunnut sinne duuniin.
Eli teki sopimuksen ja tuli koeaikapurku muutamassa päivässä?
Puhui törkeästi haastattelussa hakijoille muista hakijoista, nykyisistä työntekijöistä ja jo lopettaneista.
Soitti seuraavana päivänä töihin. Kun kieltäytyy työnantajan sairaan asenteen takia, niin työkkäriin vasikoi, ja selvitystä pukkaa haastatelluille.
On kuulemma kaikki työntekijät laiskoja, alkoholisteja ja osaamattomia. Ja palkka vaikka olis mikä, niin hommia työntekijät ei hoida hänen mukaansa.
Minä en saanut karenssia, vaikka ämm ä huusi, että se mulle tulee.
Selvityksen annoin työkkäriin ja ei karenssia.
Myöhemmin testattiin, onko paikka vielä auki, niin se oli tosiaan yli vuoden, vaikka siellä tekijät oli.
Onko käynyt mielessä, että on olemassa muitakin sivustoja mistä etsiä niitä työpaikkoja? Esim. Jobly.fi, Duunitori. Työmarkkinatori on surkein mahdollinen alusta. Itse hain yhtä paikkaa Duunitorin kautta, hakijoita oli 45 kpl, ja juuri hetki sitten soitettin, että haluavat haastatella.