Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan neuvoa tässä asiassa, omaisen pankkiasiaa

Vierailija
15.12.2025 |

S-pankista on todella vaikeaa löytää asiakaspalvelua, chattibotti vastaa mitä sattuu enkä ehdi virka-aikana soittamaan.

Haluaisin ihan yleisellä tasolla kysyä, miten saataisiin vanhukselle tiliotteet. Hän ei saa niitä postissa ja väittää, ettei hänellä ole nettipankkitunnuksia. En tarvitse oikeuksia tilille tms. mutta tarvittaisiin vain toimittaa eteenpäin viranomaisille ne.  Vanhus itse on pyörätuolissa ja asuu 60 km päässä lähimmästä S-pankista. Kaikenlisäksi hänellä on vain vanhentunut passi - ei vain ole saanut aikaiseksi uusia sitä. 

Tiedän että vanhuksen pitäisi itse soittaa, mutta hän ei saa sitä tehtyä. hänellä on nepsyongelmia, joten tietynlaista saamattomia virastoasioissa on. Voi nuo nettipankkitunnukset hänellä ollakin, mutta ei tiedä missä tai on hävittänyt. Ainoa ongelma tässä on, että meidän pitäisi hakea eräästä maksusta alennusta, mutta emme saa sitä jos emme saa pankin tiliotetta. Minä teen hänelle nämä anomukset, muuten hän kyllä osaa tilinsä hoitaa itse. Tuo S-tili on vain sivutili, mihin hän saa bonuksia, ei muuta ja välillä käyttää sitä tiliä ostoihin. Hänen asuinpaikkakunnallaan on S-ryhmän kauppa kyllä. En asu itse samalla paikkakunnalla edes ja hänellä ei asu siellä sukua, joka voisi auttaa. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvonta alkaa olla ajankohtaista.

Se vaan ei käy niin helposti kuin luulisi. Teimme syöpäsairaalle isälleni edunvalvontasopimuksen keväällä, mutta ratkaiseva lääkärinlausunto jäi uupumaan. Isää hoitanut lääkäri ei halunnut selvästikään tehdä hänestä holhouksenalaista liian heppoisin perustein.

Isäni kognitiiviset kyvyt heikkenivät koko ajan, eikä hän maaliskuun jälkeen edes poistunut asunnostaan voimien hiipuessa. Elokuun alussa isäni joutui palliatiiviseen hoitoon, jossa menehtyi kolmen viikon kuluttua. Lääkäri suvaitsi todeta isäni kyvyttömyyden asioidensa hoitamiseen viikkoa ennen kuolemaa.   

Vierailija
22/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo hoidat hänen asioitaan, mutta tulet jonnekin vauvapalstalle kysymään, mitä pitää tehdä, etkä tajua soittaa sinne pankin asiakaspalveluun, niin oletpa aikamoinen asianhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman äitini kohdalla, hän joutui itse menemään henkilökohtaisesti poliisilaitokselle hakemaan uutta henkilökorttia. Ei voinut muuta. Sitä ennen valokuvaan. Olin hänen tukena kun menimme asemalle.  asemalle ja junalla naapuri kuntaan, koska sinne lyhyempi matka. Taksilla kannatta mennä jos kävely huonoa.

Iäkkäiden pitäisi hyvissä ajoin muuttaa lähelle palveluita. Ei voi rakastua taloihin ja tavaroihin, koska niitä ei saa mukaan tuonpuoleiseen.

Iäkkäiden pitäisi hyvissä ajoin muuttaa lähelle palveluita. Ei voi rakastua taloihin ja tavaroihin, koska niitä ei saa mukaan tuonpuoleiseen.

Totta. Mutta suurin osa jättää lapsilleen kaiken hoidettavaksi.

Itsekin olen koittanut kymmeniä vuoosia aiemmin sanoa, että vanhemmat alkaisivat roudata ylimääräisiä tavaroitaan pois, koska minä en niitä halua perinnöksi. Ja että alkaisivat selvittämään, mitä palveluja haluavat ja tarvitsevat, missä asua jne., kun kunto alkaa heiketä. Mutta kummassakaan asiassa ei tapahtunut mitään. Sitten tuli ykskaks sairautta.

Vierailija
24/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankkiin pitää käytännössä varata aika etukäteen, ajan saa jonnekin 3-4 vko päähän ja silti joutuu jonottamaan muiden asiakkaiden kanssa, koska ko. ajanvaraus ei tarkoita, että juuri silloin saisi palvelua. Viimeksi jonotin 3 tuntia (30 min ennen sovittua aikaa ja 2h30 min sen jälkeen, joten oikeastaan kai jonotin vain ajanvarausajan mentyä).

Pankkien "palvelu" alkaa olla sillä tasolla, että viranomaisten olisi aika puuttua siihen, koska pankit ovat haluttomia pitämään itse huolta riittävästä palvelutasosta. Todellisessa kilpailutilanteessa tälläista tilannetta ei pääsisi syntymään. Pankeilla taitaa olla palveluhaluttomuuskartelli ja siihen pitäisi puuttua.

Vierailija
25/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S pankki on ihan valtakunnallinen. Ei tarvitse vanhuksen paikkakunnalla asioida jos saa valtakirjat.

Vierailija
26/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaat pankista vanhuksen osoitteseen ne postitse.

Näin täältä sivusta katsottuna tässä on vaan se mahdollisuus, että se +joku syy+ minkä vuoksi vanhus ei nyt automaattisesti saa tiliotteitaan postissa, on että pankin tietoihin on jäänyt se vanha osoite. 

Tmä ja verkkopankkitunnusten puute yhdessä tarkoittaa melko varmasti, että hommasta ei selviä muuten kuin että vanhus menee ihan itse (ehkä aapeen tukemana)  sinne paikanpäälle asiakaspalveluun.

Vierailija
27/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakirjalla minäkin hoidin äitini asioita ja nostin rahaa sen tililtä äidilleni.

Vierailija
28/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se voimassaoleva henkilökortti.  Pankit ei rupea millekään jos sitä ei ole. 

Vierailija
29/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo hoidat hänen asioitaan, mutta tulet jonnekin vauvapalstalle kysymään, mitä pitää tehdä, etkä tajua soittaa sinne pankin asiakaspalveluun, niin oletpa aikamoinen asianhoitaja.

Mä mietin ihan samaa, että mieluummin kysellään toimintaohjeita joltain random-keskustelupalstalta kuin pankin asiakaspalvelusta.

Vierailija
30/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen alennusta pankin tiliotteella saa? Kai ennemmin päätös eläkkeestä olisi sellainen dokumentti.

Oikeastaan asia ei taida sinulle kuulua. 

Älä vastaa jos et ymmärrä mistä on kyse. 

Täysjärkisille: Kuten aloituksessa lukee, hakisimme alennusta eräästä maksusta.

Täysjärkiset varmaan ymmärtää, että vähävaraisuuden perusteella ja voihan sen sanoa, sairaalamaksusta. Tällä palstalla on yleinen harhaluulo, että katon täyttymsen jälkeen on ilmaista, mutta ei ole. 70 euron sijaan päivä maksaa n. 27 euroa päivä kun katto ja kun tuolta ajalta on kuitenkin vuokrakin maksettava niin on mahdollista saada alennettua 650 euron laskua, lähes kuukauden sairaalassaolon jälkeen. Hän saa minimieläkkeen. Asia kuuluu minulle, sillä hoidan hänen paperiasiansa hänen puolestaan ja ihan hänen itsensä tekemällä valtakirjalla. En ole viemässä

Eikö tuollaisen sijaan kannattaisi auttaa niin, että auttaa tuota ihmistä hakemaan ihan toimeentulotukea? Selvästi vaikuttaa siltä, että tulot ovat niin pienet, että ne eivät riitä kaikkeen ja oikeus toimeentulotukeen saattaa olla. Ainakin tuohon sairaalalaskuun kannattaa edes yrittää hakea toimeentulotukea.

Vierailija
31/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman äitini kohdalla, hän joutui itse menemään henkilökohtaisesti poliisilaitokselle hakemaan uutta henkilökorttia. Ei voinut muuta. Sitä ennen valokuvaan. Olin hänen tukena kun menimme asemalle.  asemalle ja junalla naapuri kuntaan, koska sinne lyhyempi matka. Taksilla kannatta mennä jos kävely huonoa.

Totta. Mutta suurin osa jättää lapsilleen kaiken hoidettavaksi.

Itsekin olen koittanut kymmeniä vuoosia aiemmin sanoa, että vanhemmat alkaisivat roudata ylimääräisiä tavaroitaan pois, koska minä en niitä halua pe

Kymmeniä vuosia?  Kun he olivat 50 aloitit jo silloin?

Vierailija
32/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen alennusta pankin tiliotteella saa? Kai ennemmin päätös eläkkeestä olisi sellainen dokumentti.

No miten sulle kuuluu mitä alennusta saa?? 

Vierailija
33/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin se voimassaoleva henkilökortti.  Pankit ei rupea millekään jos sitä ei ole. 

Äitiä piti kärrätä ympäri kylää ja naapurikaupunkiin että saatiin hankittua henkkari. Sitten piti kuskata sinne kaupunkiin pankkiin tekemään minulle asioidenhoitovaltuutus..Ei kelvannut mikään muu tapa. Pankkitunnuksia ei ollut ja hankituista ei ymmärtänyt tuontaivaallista ja lopulta hukkasi kokonaan. Kyllä vanhuksen puolesta asiointi voi olla hankalaa. 

Vierailija
34/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhuksella ei ole voimassaolevaa passia tai henkilökorttia, niin voi olla ettei pankki palvele, vaikka vanhus olisi mukana. 

onko vanhuksella käytössä s-mobiili? se toimii vaikka nettitunnukset olisi kadoksissa

Vierailija
35/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen täysivaltainen ihminen voi antaa läheiselleen tilinkäyttöoikeuden, siihen ei tarvita mitään lääkärintodistuksia. Noissa tilanteissa tosin täytyy todella tarkkaan harkita onko läheisellä asiat kunnossa ettei käy niin, että läheinen vähän liian omavaltaisesti alkaa sitten hoitaa tilliä.  

tiliotteita varten voi tehdä spankissa yleisen valtakirjan, siihen voi kirjata, että henkilö se ja saa tulla pyytämään tiliotteet ajalta se ja se. jonkun pitää todistaa allekirjoitukset oikeiksi. 

Vierailija
36/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viesteistä päätellän hän, sekä äitinsä, ovat ilmiselvästi köyhiä. s-pankin asiakaspalvelupuhelin on maksullinen, joten varmaan ajatteli säästävänsä pari euroa näin?

Vierailija
37/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vastaa jos et ymmärrä mistä on kyse. 

Täysjärkisille: Kuten aloituksessa lukee, hakisimme alennusta eräästä maksusta.

Täysjärkiset varmaan ymmärtää, että vähävaraisuuden perusteella ja voihan sen sanoa, sairaalamaksusta. Tällä palstalla on yleinen harhaluulo, että katon täyttymsen jälkeen on ilmaista, mutta ei ole. 70 euron sijaan päivä maksaa n. 27 euroa päivä kun katto ja kun tuolta ajalta on kuitenkin vuokrakin maksettava niin on mahdollista saada alennettua 650 euron laskua, lähes kuukauden sairaalassaolon jälkeen. Hän saa minimieläkkeen. Asia kuuluu minulle, sillä hoidan hänen paperiasiansa hänen puolestaan ja ihan hänen i

oimeentulotukeenkin käsittääkseni tarvitaan tiliotteet, joten ne kuitenkin täytyy saada

Vierailija
38/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä tietoja saa ilman valtakirjaa, enkä voi työaikana soittaa muutenkaan. Minä hoidan hänen paperiasioita vain hönen pyynnöstään, ihan hyväntekeväisyytenä ja oman työn ohessa. En saa itselle siitä mitään hyötyä, paitsi että itselle vöhemmän haittaa kun autan. Hän osaa itsekin hoitaa asioita, mutta pitkät sairaalajaksot ja liikuntakyvyn menetys on hankaloittanut asioita sekä ymmärretävästi masentanut. Hän on kyllä erittäin terävä mieleltään eikä tarvitse holhousta. Tietokone odottaa vientiä sinne, kunhan pääsemme käymään. 

Vierailija
39/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viesteistä päätellän hän, sekä äitinsä, ovat ilmiselvästi köyhiä. s-pankin asiakaspalvelupuhelin on maksullinen, joten varmaan ajatteli säästävänsä pari euroa näin?

Palkkani on 4000 euroa/kk tasan tällä hetkellä. Ei velkaa. En tupakoi. En harrasta mitään maksullista. Kuluni ovat pienet. Mutta omaiseni tulot ovat pienet. Yritn olla perimättä isoja velkoja, se on motiivini. Puolison palkka enemmän. Minä en pääse virka-aikaan soittelemaan ja toisen asiaa on vaikea hoitaa. Yleensä, kuten jo tässäkin ketjussa, keskustelupalstoilta saa ihmisten omia kokemuksia.

Paskat Joulut kaikille vittulijoille vaikka elämä vissiin on aika paskaa ja kiitos ja hyvää joulua siallisesti vastanneille. En lue ketjua enää. 

Vierailija
40/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmset tekevät hirveästi tulkintavirheitä, sinä nyt sitten tulkitsit viestini vittuilemiseksi. Sellaiseksi se ei ollut tarkoitettu. jokaisessa työpaikassa saa aikaa soittaa kiirellisiä asioita, jos ei muuna aikana voi asiaa hoitaa. palkattomana toki, mutta se onnistuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi