Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan neuvoa tässä asiassa, omaisen pankkiasiaa

Vierailija
15.12.2025 |

S-pankista on todella vaikeaa löytää asiakaspalvelua, chattibotti vastaa mitä sattuu enkä ehdi virka-aikana soittamaan.

Haluaisin ihan yleisellä tasolla kysyä, miten saataisiin vanhukselle tiliotteet. Hän ei saa niitä postissa ja väittää, ettei hänellä ole nettipankkitunnuksia. En tarvitse oikeuksia tilille tms. mutta tarvittaisiin vain toimittaa eteenpäin viranomaisille ne.  Vanhus itse on pyörätuolissa ja asuu 60 km päässä lähimmästä S-pankista. Kaikenlisäksi hänellä on vain vanhentunut passi - ei vain ole saanut aikaiseksi uusia sitä. 

Tiedän että vanhuksen pitäisi itse soittaa, mutta hän ei saa sitä tehtyä. hänellä on nepsyongelmia, joten tietynlaista saamattomia virastoasioissa on. Voi nuo nettipankkitunnukset hänellä ollakin, mutta ei tiedä missä tai on hävittänyt. Ainoa ongelma tässä on, että meidän pitäisi hakea eräästä maksusta alennusta, mutta emme saa sitä jos emme saa pankin tiliotetta. Minä teen hänelle nämä anomukset, muuten hän kyllä osaa tilinsä hoitaa itse. Tuo S-tili on vain sivutili, mihin hän saa bonuksia, ei muuta ja välillä käyttää sitä tiliä ostoihin. Hänen asuinpaikkakunnallaan on S-ryhmän kauppa kyllä. En asu itse samalla paikkakunnalla edes ja hänellä ei asu siellä sukua, joka voisi auttaa. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen alennusta pankin tiliotteella saa? Kai ennemmin päätös eläkkeestä olisi sellainen dokumentti.

Oikeastaan asia ei taida sinulle kuulua. 

Vierailija
2/42 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisit tältä vanhukselta valtakirjan. Ja kävisit hänen puolestaan s-pankin asiakaspalvelussa. Nehän on auki klo 17-18 asti ja osa lauantainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan taida olla mitään muuta vaihtoehtoa kuin soittaa sinne aspaan ja kysyä sieltä ohjeet miten toimitaan kun pankin asiakas haluaa tiliotteet mutta hänellä ei ole verkkopankkitunnuksia eikä voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta ja voiko asian hoitaa hänen puolestaan jos hän antaa valtakirjan.

S-Pankin Asiakaspalvelu p. 010 76 5800 mape 916 (puheluhinta on matkapuhelu- (mpm) tai paikallisverkkomaksu (pvm).)

Vierailija
4/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen alennusta pankin tiliotteella saa? Kai ennemmin päätös eläkkeestä olisi sellainen dokumentti.

Oikeastaan asia ei taida sinulle kuulua. 

Älä vastaa jos et ymmärrä mistä on kyse. 

Täysjärkisille: Kuten aloituksessa lukee, hakisimme alennusta eräästä maksusta.

Täysjärkiset varmaan ymmärtää, että vähävaraisuuden perusteella ja voihan sen sanoa, sairaalamaksusta. Tällä palstalla on yleinen harhaluulo, että katon täyttymsen jälkeen on ilmaista, mutta ei ole. 70 euron sijaan päivä maksaa n. 27 euroa päivä kun katto ja kun tuolta ajalta on kuitenkin vuokrakin maksettava niin on mahdollista saada alennettua 650 euron laskua, lähes kuukauden sairaalassaolon jälkeen. Hän saa minimieläkkeen. Asia kuuluu minulle, sillä hoidan hänen paperiasiansa hänen puolestaan ja ihan hänen itsensä tekemällä valtakirjalla. En ole viemässä hänen rahojaan, vaan auttanut sadoilla euroilla tänäkin vuonna viemällä ruokaa, maksamalla omalta tililtä osan hänen laskuistaan jne.  

Vierailija
5/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit tältä vanhukselta valtakirjan. Ja kävisit hänen puolestaan s-pankin asiakaspalvelussa. Nehän on auki klo 17-18 asti ja osa lauantainakin.

Tämä olisi yksinkertaisin ratkaisu. Hän on ihan terävä päästään, mutta ei pysty liikkumaan juurikaan. Saamme hänelle tietokoneen lähiaikona, hänellä on se ollutki mutta meni rikki ja uuteen asuntoon ei ole vielä saatu järjestettyä nettiyhteyttä ja paikkaa.  Muutti vanhusten asuntolaan syksyllä.  Ongelma on vain se, että pääsen käymään hänen luonaan vasta joulun pyhinä, töiden ja omien vieraiden vuoksi. Hänelle menee muuta sukua onneksi, mutta he ovat haluttomia hoitamaan hänen asioitaan.  

Vierailija
6/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tiedoksi vielä, että alennukseen vaaditaan tiliotteet, koska siihen vaikuttaa kuukauden tulot-menot ja tiliote pyydetään kahdelta kuukaudelta kaikilta tileiltä. Asumistukeakin hän voisi saada ja siinä on sama ongelma, mutta vuokra on niin  halpa että hän on selvinnyt siitä.

(Muutettu joitakin yksityiskohtia ettei häntä tunnisteta, voi siksi olla ristiriitoja). Mutta tuo mihin tiliotteet tarvitaan, on faktaa. 

Ap. 

Vierailija
7/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankkiin pitää käytännössä varata aika etukäteen, ajan saa jonnekin 3-4 vko päähän ja silti joutuu jonottamaan muiden asiakkaiden kanssa, koska ko. ajanvaraus ei tarkoita, että juuri silloin saisi palvelua. Viimeksi jonotin 3 tuntia (30 min ennen sovittua aikaa ja 2h30 min sen jälkeen, joten oikeastaan kai jonotin vain ajanvarausajan mentyä).

Vierailija
8/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat pankista vanhuksen osoitteseen ne postitse.

Vierailija
9/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kansalaisella pitäisi olla joku toinenkin henkilö valtuutettuna hoitamaan pankkiasioita. Ei koskaan tiedä, milloin tulee se rysähdys, että ei itse enää kykene. Meillä jokaisella on ja se on ajateltu ensisijaisesti siltä varalta, että tilinomistaja on matkalla niin joku muu saa hoitaa kiireellisiä maksuja.

Vierailija
10/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sellainen alennus, johon tiliotteet tarvitaan? Ei tule mieleen kuin toimeentulotuki.

Tuloista riittää yleensä tulorekisteriote, jossa näkyvät myös etuudet, tai joku eläkeläiskortti.

Vierailija
11/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vanhuksen tai omaisen asioita tulee olemaan mahdoton hoitaa, jos ei ole nettipankkia, tai henkilökorttia. Passi ta virallinen hlökortti. Näin kävi asioita hoitamatta jättäneelle äidille, pääty viralliselle edunvalvojalle, joka kesti n 9kk, sen saaminen siis. Oli siinä lsskuja ja asioita rästissä

Vierailija
12/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella kansalaisella pitäisi olla joku toinenkin henkilö valtuutettuna hoitamaan pankkiasioita. Ei koskaan tiedä, milloin tulee se rysähdys, että ei itse enää kykene. Meillä jokaisella on ja se on ajateltu ensisijaisesti siltä varalta, että tilinomistaja on matkalla niin joku muu saa hoitaa kiireellisiä maksuja.

Mitä ihmeen kiireellisiä maksuja syntyy silloin, kun ollaan matkalla ja miksi niitä ei voi itse hoitaa, digi pelittää lähes kaikkialla. Paperilasku pitää nykyisin osata itse pyytää, ei sitä muuten saa ja siitä voi ottaa kuvan maksajalle.

Vierailija
13/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy oman Prismasi S-pankissa kertomassa tilanne ja kysymässä neuvoa kuinka edetä. Siellä näkyy varmaan koneella sukulaisesi tili- ym. tiedot virkailijalle vaikka hän ei niitä sinulle kerrokaan. Jos pankissa pitää käydä henkilökohtaisesti asiasta sopimassa, vanhus pyörätuoliin ja taksilla pankkiin. Pyörätuolin voi lainata  ilmaiseksi apuvälinelainaamosta/terveyskeskuksesta. Ja joku paikallinen ystävä/tuttu mukaan tuolia tuuppaamaan. Näin kävin oman sukulaiseni kanssa hoitamassa pankkiasian. Pankissa tavattiin asiakas, nähtiin että hän on vielä järjissään ja asia hoitui. Hänelle itselleen matka oli vain kivaa vaihtelua eikä rasittanut millään lailla, kun minä työnsin tuolia mennen tullen. Pelkkä oman vuoron odottaminen ja ihmisten katseleminen pankissa tuntui virkistävän kyytiläistä. 

Vierailija
14/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on sellainen alennus, johon tiliotteet tarvitaan? Ei tule mieleen kuin toimeentulotuki.

Tuloista riittää yleensä tulorekisteriote, jossa näkyvät myös etuudet, tai joku eläkeläiskortti.

Asumistuki ja sairaalamaksun alennushakemukseen ne vaaditaan nykyään. Siihen alennukseen vaaditaan suunnilleen samat tositteet kuin hakisi toimeentulotukea. 

Vierailija
15/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edunvalvonta alkaa olla ajankohtaista.

Vierailija
16/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy oman Prismasi S-pankissa kertomassa tilanne ja kysymässä neuvoa kuinka edetä. Siellä näkyy varmaan koneella sukulaisesi tili- ym. tiedot virkailijalle vaikka hän ei niitä sinulle kerrokaan. Jos pankissa pitää käydä henkilökohtaisesti asiasta sopimassa, vanhus pyörätuoliin ja taksilla pankkiin. Pyörätuolin voi lainata  ilmaiseksi apuvälinelainaamosta/terveyskeskuksesta. Ja joku paikallinen ystävä/tuttu mukaan tuolia tuuppaamaan. Näin kävin oman sukulaiseni kanssa hoitamassa pankkiasian. Pankissa tavattiin asiakas, nähtiin että hän on vielä järjissään ja asia hoitui. Hänelle itselleen matka oli vain kivaa vaihtelua eikä rasittanut millään lailla, kun minä työnsin tuolia mennen tullen. Pelkkä oman vuoron odottaminen ja ihmisten katseleminen pankissa tuntui virkistävän kyytiläistä. 

Kiitos. Ehkä  onnistuu. Hänellä on paljon vielä hyväkuntoisia ystäviä. 

Vierailija
17/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotetta ei tule vaikkei olisikaan nettipankkia vaan pitää käydä paikan päällä kysymässä tai jos on tunnukset niin niissä automaateissa , ei siis verkkopankkitunnukset vaan muut . mene valtakirjan kanssa konttoriin joko ajanvarauksella tai jonottamaan .

Vierailija
18/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äitini kohdalla, hän joutui itse menemään henkilökohtaisesti poliisilaitokselle hakemaan uutta henkilökorttia. Ei voinut muuta. Sitä ennen valokuvaan. Olin hänen tukena kun menimme asemalle.  asemalle ja junalla naapuri kuntaan, koska sinne lyhyempi matka. Taksilla kannatta mennä jos kävely huonoa.

Iäkkäiden pitäisi hyvissä ajoin muuttaa lähelle palveluita. Ei voi rakastua taloihin ja tavaroihin, koska niitä ei saa mukaan tuonpuoleiseen.

Vierailija
19/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiliotetta ei tule vaikkei olisikaan nettipankkia vaan pitää käydä paikan päällä kysymässä tai jos on tunnukset niin niissä automaateissa , ei siis verkkopankkitunnukset vaan muut . mene valtakirjan kanssa konttoriin joko ajanvarauksella tai jonottamaan .

Ei ne hoida ilman voimassa olevaa passia yhtään mitään asiaa.

Vierailija
20/42 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman valtakirjaa ja/tai edunvalvontasopimusta ei onnistu toisen tilillä asiointi, eikä hänen tilitietojensa saaminen. Tilinomistajan tarvii antaa suostumus, että hänen tiliasioitaan saa joku muu hoitaa. Käykää yhdessä pankissa laatimassa joku käyttöoikeus- tm. paperi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän