Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin juuri Nurnbergin oikeudenkäynneistä kertovan elokuvan, ja näin tämän päivän

Vierailija
15.12.2025 |

Uusi Nurnberg-elokuva kertoo pelottavalla tavalla siitä, miten Hitler nousi valtaan. Valittiin demokraattisilla vaaleilla, kun lupasi, että Saksa palaa vanhaan loistoonsa. Valtaan päästyään tukahdutti opposition, irtisanoutui Saksaa kahlinneesta Versaillesin sopimuksesta, ja varmisti itselleen pysyvän paikan valtakunnan johdossa. Sitten aloitti toisen maailmansodan. 

Lopussa oli aika kylmäävä toteamus siitä, että jos tämä joskus toistuu, niin ne valtaan tulevat eivät ole mitään sotilaspuvussa olevia herroja, vaan kansaan valheellisilla lupauksilla vetoavia supliikkimiehiä. Siitä se alkaa. 

Nyt kun katsoo Trumpin menoa Jenkeissä, niin tulee kyllä todella huonot fiilikset.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sata vuotta mennyt.pitäiskö antaa vaan olla.

Vierailija
22/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putinkin valittiin demokraattisilla vaaleilla.

Valittiinko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit elämälläsi muutakin kuin tuijottaisit ruutua. Menisit vaikka Stockholmiin tai Copenhageniin näkemään aitoa elämää.

Vierailija
24/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärää porukkaa hirttivät, näin jälkeenpäin katsottuna.

Vierailija
25/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aika varma, että Aatu ei kylläkään vaaleilla noussut valtakunnankansleriksi, vaan ihan nimityksen kautta. 

Vierailija
26/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisit elämälläsi muutakin kuin tuijottaisit ruutua. Menisit vaikka Stockholmiin tai Copenhageniin näkemään aitoa elämää.

Nuremburgissa saa hyvää makkaraa

Vierailija
27/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aika varma, että Aatu ei kylläkään vaaleilla noussut valtakunnankansleriksi, vaan ihan nimityksen kautta. 

Puolue pääsi valtaan vaaleilla. Aatu oli sen johtaja. Saksalaiset olivat myös melko pitkälle tyytyväisiä valintaansa, vaikka vastarintatyypeistä tykätään tehdään hollywood-leffoja. Tehdäänköhän sadan vuoden kuluttua leffoja Trumpin Amerikasta tai Putinin Venäjästä ja jos tehdään, niin missä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi