Minkä valmistajan joululaatikoita ostatte nyt jouluksi?
Kokeilin Lidlin Jouluaitta joululaatikoita ja jopas oli huono kokemus. Peruna- ja lanttulaatikkoa tuli maistettua. Perunaloota oli sellaista 3/5 ja lanttu 2/5. Tietysti vain oma mielipide mutta kun on Saarioisten laatikoihin tottunut niin ei oikein nämä maistunut. Kysynpä nyt vielä minkä valmistajan kinkku olisi parasta kun se on vielä hakusessa?
Kommentit (25)
Laatikoissa tuttu Saarioinen, en tosin osta kuin vain lanttulaatikon, kinkun valmistaja vaihtelee.
Ostan lanttu- ja porkkanalaatikot Saarioisilta mutta perunalaatikon Atrian makeaa versiota.
Saarioisten laatikot, Kivikylän lihapullat ja Atrian rosolli. Se on jämpti perinne.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse. En osta jouluksi valmismoskaa.
kotona tehty on ihan yhtä kamalaa ja pahaa kuin kaupan, raaka-aineitten tuhlausta!
Tänä vuonna ei tule yhtään laatikkoa tähän talouteen.
Pirkka lanttulaatikko oli ainakin yllättävän positiivinen kokemus!
Paikallisen lounasravintolan. Missä olen töissä.
Anopin laatikoita syödään. On hyviä!
Leipomosta tulee aina tilattua, nuo kaupan valmiit ovat aika huonoja. Itse tein aikoinaan, mutta leipomosta saa yhtä hyvää ja laadukasta, mieluummin käytän noiden tekoon kuluvan ajan muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Ostan lanttu- ja porkkanalaatikot Saarioisilta mutta perunalaatikon Atrian makeaa versiota.
Ja kinkkua joku 2,5 kg, tämän kanssa riittää yhdet isot paketit noita lanttu- ja porkkanalaatikkoa ja 2 pientä Atrian perunalaatikkoa. Lisäksi 1 pkt punajuurisalaattia (eli se majoneesipohjainen), Turun sinappi ja pippurituorejuustoa. Erikseen sitten saaristolaisleipä jonka päällä voita ja kylmäsavulohta tai katkarapukimaraa. Jälkkäriksi teen varmaan jonkin hyytelön (esim. mustikka). Juomaksi Cocis ja Julmust. Siinäpä se.
Saarioisten äidit tekevät ne parhaimmat laatikot.
Saarioisten se on pakko ostaa kun siihen on makuaisti tottunut. Kinkun kun osaisi vielä hyvän ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten se on pakko ostaa kun siihen on makuaisti tottunut. Kinkun kun osaisi vielä hyvän ostaa.
Saarioisten Kultakukko-kinkku on OMNOMNOMNOM-NOM:ia.
En ole koskaan syönyt ostolaatikoita. Äiti valmisti kaikki itse ja kun häntä ei enää ole, kukaan ei tykkää porkkana- ja lanttulaatikoista. Perunalaatikon teen itse jouluaattona, koska se nyt vaan on suoraan uunista niin hyvää.
Kymppi-tuotteen laatikoita meille ostetaan joka vuosi. Ostan noita paistamista vaille valmiita pakastettuja pötköjä peruna-, ja porkkanalaatikkoa. Lanttulaatikon ostan ihan valmiina, sitä syödään vähiten. Imelletty Perunalaatikko ja Porkkanalaatikko menee vauhdilla, ja niitä pitää ostaakin ainakin pari pötkylää. Pakastimessa säilyy jos ei tarvitsekaan kuin yksi satsi paistella. Loppiaisena paistetaan loput.
Valmistajalla ei ole väliä. Tuunaan ne herkullisiksi voilla ja kermalla.
Teen itse. En osta jouluksi valmismoskaa.