Oletko kokeillut bambuvaatteita?
En pidä juuri muuta enää nykyisin kotona kuin bambualuspaitaa, bambuleggingsejä ja tietty joskus puuvillaa. On niin ihanat päällä ja kestää pesua hyvin. Pesen jopa 60 asteessa eikä ole mennyt miksikään vaikka pesulapussa ohjeistetaan 40 asteeseen. Suosittelen kyllä kaikille.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa sellu kun hajotetaan hapoilla ja rakennetaan siitä edelleellen kemiallisesti kuiduksi, on viskoosia tai jotain muuta. Ei siitä enää erota, että onko se sokeriruokoa, bambua vai suomalaista närettä. Bambu on tuossa pelkkä markkinointitermi, jolla kusetetaan ostajaa
Siinä ja siinä että onko ekologisempaa kuin öljystä tehty nailoni.
Bambu on kestävää alusvaatteissa, leggingsseissä ja sukissa.
Vierailija kirjoitti:
Puhutko siis bambu viskoosista? Siinä ei ole luonnollista muu kuin raaka-aine. Itse viskoosi on kovan kemianteollisuuden saastuttavissa laitoksissa krakattu tuote. Mukavaa toki. Ja hyvälaatuisena kestääkin.
Mutta jos puhut luomubambukuodusta, niin kovin on karheaa.
Tuota bambusellusta tehtyä viskoosiahan ne kaikki bambukalsarit on.
Minulla on bambusukkia, ovat ihanan tuntuisia. Joku bambu oloasu olisi kyllä kiva.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei kiitos. Eivät kestä. Kuten ei kestä kykyinen puuvillakaan.
Mulla on Nanson bambuinen t-paita ollut viitisentoista vuotta, suht ahkerasti käytetty. Viime käyttökerralla näin, että siihen oli tullut pienen pieni reikä. Tosin luulen, että se on tullut samassa pyykissä olleessa vetoketjullisesta neuletakista tmv. Paidan pinta on muuten siistimpi kuin samanikäiset Marimekon ja Nanson puuvillateepparit.
Olen tykännyt aluspaidoissa, käytän villaneuleiden alla.
Aivan paskaa koko bambu. Ei kestä käyttöä, ei kuivu, haisee ja lemuaa.
Alushousuissa ihan parhaat, siirtävät hien pois iholta mutta kuivuvat nopeammin kuin merino.
Viskoosi myös usein kestävämpää kuin puuvilla ja nyppyyntyy vähemmän (nyppyyntyminen on sitä, että kuitu katkeaa). Sukissa yleensä tarvitaan lisäksi muovia, jotta kestäisivät kauemmin. Myös villasukkien osalta onkin useimmiten kymmenisen prosenttia polyesteriä.
Tiedetään joo että maahantuot jotain paskavaatetta. Lopeta täällä siitä spämmääminen.
Mikä tahansa sellu kun hajotetaan hapoilla ja rakennetaan siitä edelleellen kemiallisesti kuiduksi, on viskoosia tai jotain muuta. Ei siitä enää erota, että onko se sokeriruokoa, bambua vai suomalaista närettä. Bambu on tuossa pelkkä markkinointitermi, jolla kusetetaan ostajaa