Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö gynellä, jos ei mitään vaivoja?

Vierailija
15.12.2025 |

Otsikossa kysymykseni. Käytkö sinä säännöllisesti gynekologilla tarkastuksessa, jos mitään hoitoa vaativia oireita tai vaivoja ei ole? 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy.

Vierailija
2/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää suositella esim. vuosittaisia tarkastuksia jollei mitään syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku mies että aina vikaa?

Vierailija
4/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain viiden vuoden välein, ensin otetaan papakoe ja siitä viikon päästä vaihdetaan kierukka uuteen.

Vierailija
6/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Papatkin on ottanut tk-lääkäri.

Vierailija
7/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, kun on asiaa. Viimeksi kävin kolme vuotta sitten. Otettiin Papa ja vaihdettiin kierukka. Gyne sanoi, että käy joukkopapassa, mutta kierukka saa olla 10 vuotta ja toivotti sitten vasta tervetulleeksi, jos ei ole vaivoja sitä ennen. 

Vierailija
8/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää, mutta aiemmin kävin vuosittain - oli nuorena pariin otteeseen kasvaimia ja solumuutoksia joita seurattiin. + uusimassa pillerireseptin. 

Vierailija
9/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Husissa on intialainen (tms.) hoitaja-lääkäri ottamassa näytteitä.

Vierailija
10/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt. Raskaudet, synnytykset, ehkäisy ym. on hoidettu perusterveydenhuollossa. 

Vierailija
11/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus 80-90-lukujen vaihteessa tarkastuksessa YTHS:llä ja päätin, että turhaan en rupea ramppaamaan. Ja koska vaivoja ei ole ollut, en ole sittemmin käynyt. 

Vierailija
12/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, ei se mikään nautinto ole ja maksaa satoja euroja.

Vierailija
13/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, miksi kävisin ? Vaikka olisi vaivoja menen terveyskeskukseen, jos on tarve tekevät siellä lähetteen 

Vierailija
14/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En käy yleislääkärilläkään, jos ei ole mitään vaivaa. 

Vierailija
15/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän hysteerinen näissä gynejutuissa, syynä se, että nuorena oli solumuutoksia, joille tehtiin toimenpiteitä ja se, että parilta tutulta löytynyt munasarjasyöpä, joka on v-mäinen syöpä että se oireilee kun on jo pitkällä

Jotenkin on tuonut mielenrauhaa käydä parin vuoden välein ultrattavana ja papassa. Mutta hemmetin kallista tuo on :(

KUinka usein te muut naiset käytte Papassa? Käyttekö vain 5v välein vai käykö muutkin joka 1-2v välein niinkuin minä?

Vierailija
16/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
17/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, olen niin vanha. Kun ei mitään vaivaa ja elämä siellä päässä slut, turhaa. Ikinä ei ole ongelmia ollut, vaikka kolme lasta hankittu.

Niillä joilla useita suhteita,se on eri asia

Vierailija
18/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi kävisin?

Vierailija
19/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän hysteerinen näissä gynejutuissa, syynä se, että nuorena oli solumuutoksia, joille tehtiin toimenpiteitä ja se, että parilta tutulta löytynyt munasarjasyöpä, joka on v-mäinen syöpä että se oireilee kun on jo pitkällä

Jotenkin on tuonut mielenrauhaa käydä parin vuoden välein ultrattavana ja papassa. Mutta hemmetin kallista tuo on :(

KUinka usein te muut naiset käytte Papassa? Käyttekö vain 5v välein vai käykö muutkin joka 1-2v välein niinkuin minä?

Olen käynyt, kirjoitin tuossa ylempänäkin. Nyt "seniorikansalaisena" käyn harvemmin, varmaan vain tuon 5v välein enää. 

Vierailija
20/49 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa kuin joukkoseulontoihin. Samoin mammografia, odottelen edelleen että pääsisin ensimmäisen kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä