Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teillä on autossa peruutusKAMERA, niin luotatteko siihen, vai kääntelettekö päätänne myös?

Vierailija
15.12.2025 |

Kysymys koskee siis KAMERAA, ei tutkaa!

Mulla on omassa autossa kamera ja samanmerkkisessä työautossa on niin ikään kamera. Useamman työkaverin mielestä on hurjaa, että katson peruuttaessani vain laajakuvakameraa, en kääntele päätä. Huolehdin tottakai siitä, että kamera on puhdas ja näkymä kirkas. K

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

360 kamerasta näkee paremmin auton sijainnin kuin päätä pyörittelemällä tai peilejä kyttäämällä, mutta kyllä sitä ympäröivää liikennettä pitää edelleen ihan omin silmin havainnoida. 

Vierailija
22/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

360-kamerat ja sellaiset valot pakun katolla että sulaa lumetkin 20 metrin säteellä niin kelpaa peruutella.  Omien silmien kehujilla taitaa olla Teräsmiehen röntgen-katse tai muutenvaan suuret luulot itsestään. Näillehän niitä vahinkoja sitten sattuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo rahnukkaa ostaa sellaista autoa jossa olis ihan kamerat ja systeemit. Kerran kokeillu sellaista jossa oli kamera ja olihan se ihan näppärä apu. Eipä tosin ole kolahtanut sen isommin paitsi kerran onnistuin kolauttamaan perän viljelylaatikkoon kotipihalla kun en muistanut että oon sellaisen laatikon hankkinu ja se oli odottamassa väärässä paikassa ja sit pimeessä otti pienen kosketuksen.

Vierailija
24/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu ku näkee auton missä tiedän että on peruutuskamera mutta ratin takana on boomeri, niin se pää keikkuu kyllä aina :D Vähän sama ku boomeri kirjottaa selaimeen "www" ennen varsinaista domainia :D

Vierailija
25/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on autokoulussa opetettu katsomaan peileistä peruuttaessa "Kun olet kuusikymppinen, ei pää välttämättä enää käänny kunnolla. Siinä vaiheessa on vaikea opetella peruuttamaan peileistä". Nykyisin katson kameraa ja pihan ahtaalle autopaikalle peruuttaessa varmistelen myös sivupeileistä, kun naapurin auton pelkääjän puoleiseen kylkeen jää yleensä alle 20 cm paikan ahtauden takia. Pysäytän siinä vaiheessa kun tutka antaa äänimerkin auton lähestyessä seinää ja ensimmäinen kolmesta "varoitusviivasta" syttyy tutkaan. En koskaan kääntele päätä katsoakseni taakse peruuttaessa. Olen huomannut naapureiden katsovan kauhisuneena kun peruutan, mutta hyvin se aina menee nimenomaan näin.

Vierailija
26/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kamera ei näytä kuin taakse, pitää vielä päätä katsomalla tsekata mitä sivuilla tapahtuu. Työkaverilla oli 360 kamera, se oli jo aika hieno.

Vierailija
27/27 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Käytännössä peruuttelu aina kameroiden avulla, paitsi jos ne on paskassa/lumessa. Huomattavasti paremmin niistä näkee taakse ja takaviistoon kuin peileistä tai päätä kääntämällä.

Olen täysin samaa mieltä, ja siksi minusta on ihmeellistä, miten työkaverit mieluummin luottavat epävarmoihin omiin havaintoihinsa (katvealueet, auton rakenteet, niin matalat esteet ettei näe ikkunasta/peilistä) kuin kameraan, joka nyt kuitenkin on ihan reaaliaikainen kuva siitä, mitä auton takana tapahtuu.