Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsenne sanomaan kiitos

Vierailija
15.12.2025 |

Minua on alkanut kiusaamaan, kun vanhemmat eivät opeta lapsiaan kiittämään lahjoista. Eivät monet vanhemmat itsekään muista kiittää. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa myös tytöt sanomaan anteeksi vika oli minun!

Mutta sitten niistä ei koskaan voi tulla pääministereitä

Vierailija
22/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat, opetelkaa taitoja sekä käytöstapoja jolla voitte alkaa kutsua itseänne miehenaluiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules anna nyt ne lahjat tänne vaan ja lakkaa tyhjästä valittaminen. Meidän lapsia ei opeteta nöyristelemään.

Mikähän junttipaschkahousu sinäkin mahdat olla kun et tajua mikä ero on kohteliaisuudella ja jollain nöyristelemisellä. Kerro nyt mitä se nöyristeleminen oikein on?

Vierailija
24/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitätkö sinä lasta tämän läsnäolosta? Respect goes both ways. Ei vanhus ole mikään maailman herra jota kumarrellaan, kun armeliaasti jakaa lapselle 0,5% omaisuudestaan. Tuo on aikalailla bare minimum jos sitäkään. Voisi jopa olla lapsen parempi ilman sitä lahjaa. 

Olen nykyään samaa mieltä. Vain lasten omien vanhempien tulee ostaa lapsilleen lahjat. Parempi olla omissa poteroissaan, kun ei edes peruskohteliaisuus suju. 

-eri

Niinpä. Jos lapsen altistaa vanhuksille, saattaa tautien lisäksi tarttua esim. sotatraumoja tai muuta paskaa, joka pilaa heidän elämäänsä. Lapset eivät synny vanhoille ihan syystä.

Vierailija
25/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules anna nyt ne lahjat tänne vaan ja lakkaa tyhjästä valittaminen. Meidän lapsia ei opeteta nöyristelemään.

Mikähän junttipaschkahousu sinäkin mahdat olla kun et tajua mikä ero on kohteliaisuudella ja jollain nöyristelemisellä. Kerro nyt mitä se nöyristeleminen oikein on?

Jos joku tuo elämääni jotakin, mitä olen pyytänyt ja toivonut, kiitän ja siunaan. Jos sen sijaan joku haiseva mummo tai äklö mies tunkee väkisin jotain mitä kuvittelee minun haluavan, mutta oikeasti ajattelee vaan itseään, niin en tietenkään kiitä. Saatan jopa kieltäytyä lahjasta. Olettekos sitä miettineet? Nyt lapsi kuitenkin vielä ottaa sen vastaan, mitäs sitten teette kun se sanookin "ei kiitos, pidä tunkkisi"? :D

Vierailija
26/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulaiset eivät ole kunnioittaneet lahjakieltoa, joten ei olla kiitelty saamiamme Temu-roskia ja toivotaan kovasti ettei niitä saada enää lisää.

Tällainen lahja ei signaloi antajansa hyveitä, vaan aiheuttaa ainoastaan lisää metatyötä vastaanottajalle, joka joutuu pohtimaan mitä tuolle roskalahjalle tehdään, voiko sitä kierrättää vai miten se hävitetään. Erityisen törkeää, jos on erikseen kielletty tuomasta tavaralahjoja. Eikö voinut vain ostaa vaikka konvehtirasian sen roskan sijaan?

Vierailija
27/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Naiset eivät ole vastuussa tekemisistään. Sen ne oppii jo lapsena muilta naisilta. 

Vierailija
28/28 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sukulaiset eivät ole kunnioittaneet lahjakieltoa, joten ei olla kiitelty saamiamme Temu-roskia ja toivotaan kovasti ettei niitä saada enää lisää.

Tällainen lahja ei signaloi antajansa hyveitä, vaan aiheuttaa ainoastaan lisää metatyötä vastaanottajalle, joka joutuu pohtimaan mitä tuolle roskalahjalle tehdään, voiko sitä kierrättää vai miten se hävitetään. Erityisen törkeää, jos on erikseen kielletty tuomasta tavaralahjoja. Eikö voinut vain ostaa vaikka konvehtirasian sen roskan sijaan?

Jep, eräänlaista r aiskaamista tämäkin. Aina voi tarjota, sitten jos toinen sanoo "ei kiitos" niin tämä jätetään rauhaan. Jos sen jälkeen tuputtaa itseään tai omaisuuksiaan toiselle niin silloin ollaan ylitetty itsemääräämisoikeuden raja ja seurauksista ei sitten kannata valittaa. Se että jää kiitosta vaille on pientä. Tiedän ihmisiä, jotka puolustavat rajojaan melkoisen paljon railakkaamminkin.