Kuinka moni pesee kasvot pelkällä vedellä tai kasvoihin valuvalla shampoovaahdolla?
Kommentit (47)
Pelkällä vedellä aamulla huuhtelen kasvot, koska pyyhin ne misellivedellä myöhemmin ja vasta sitten laitan voidetta. Suihkussa toisinaan pesen kasvot Dove-suihkusaippualla, mutta senkin jälkeen pyyhin kasvot vielä misellivedellä.
Pesen kasvot aamuin illoin kasvojen puhdistusgeelillä tai -emulsiolla. On pakko, koska muuten ihohuokoset alkavat tukkeutua ja tulee epäpuhtauksia. Pelkällä vedellä kokeiltu ja ei kannata.
Saunon päivittäin, joten huokoset avautuvat hyvin ja kaikki lika pääsee ulos eikä jää muhimaan. Shampoisilla käsillä pyyhkäisen naamankin.
Vedellä pesen. Paitsi jos olen laittanut meikkivoidetta tomaatin värisen naaman takia (hyvin harvoin laitan), niin käsisaippualla tai suihkusaippualla pesen.
Ne jotka pyyhkivät hanurinsa vain paperiin, eivätkä pese sitä, varmaan pyyhkivät kasvonsakin vain paperiin, koska hanurin peseminen on heidän mielestään epähygieenisempää, joten varmaan sitten kasvojenkin peseminen on.
Iltaisin kasvoilta puhdistetaan meikin lisäksi päivän aikana iholle kertynyt lika ja ylimääräinen rasva. Kasvojen puhdistus aamulla poistaa yövoiteen jämät sekä yön aikana ihon pinnalle nousseen talin.
Kasvovesi tasapainottaa ihon pH-arvon, jolloin hoitotuotteet imeytyvät paremmin ihoon. Ihon pH-arvo on luonnostaan hieman hapan, mikä pitää suojelee ihoa bakteereilta ja lukitsee kosteutta ihoon. Kasvovesi myös kosteuttaa ihoa, jolloin kosteusvoidetta ei tarvita niin paljon.
Kasvovoide kosteuttaa, suojaa ja ravitsee ihoa, ehkäisee kosteuden haihtumista sekä auttaa ylläpitämään ihon luonnollista pH-tasapainoa ja ihon suojamuuria. Voide lukitsee myös muut hoitotuotteet (kuten seerumin) ihoon ja parantaa niiden tehoa, ja oikean voiteen avulla voidaan hoitaa iho-ongelmia kuten kuivuutta, juonteita ja liiallista rasvoittumista.
Vierailija kirjoitti:
On. Itse pesen myös hiukset pelkällä vedellä. Aktiiviliikkujana se tapahtuu päivittäin. Hyvässä kunnossa ovat niin kasvot, hiukset kuin päänahkakin. Ikää pian 50.
Varmaan haiset pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Saunon päivittäin, joten huokoset avautuvat hyvin ja kaikki lika pääsee ulos eikä jää muhimaan. Shampoisilla käsillä pyyhkäisen naamankin.
Ai pyyhkäiset ihan?
Vierailija kirjoitti:
Vedellä pesen. Paitsi jos olen laittanut meikkivoidetta tomaatin värisen naaman takia (hyvin harvoin laitan), niin käsisaippualla tai suihkusaippualla pesen.
Onko tullut ikinä mieleen, että kasvot saattavat olla tomaatinpunaiset siksi, että ihoa rääkätään tuolla tavalla? Mulla ei ole tarvetta meikkivoiteelle koskaan, koska pidän huolta ihostani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen kasvot pelkällä vedellä tai valuvalla shampoovedellä, jos en ole meikannut kuten vaikkapa aamuisin suihkussa.
Meikkaat aamuisin suihkussa? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut ikinä mieleen, että kasvot saattavat olla tomaatinpunaiset siksi, että ihoa rääkätään tuolla tavalla? Mulla ei ole tarvetta meikkivoiteelle koskaan, koska pidän huolta ihostani.
No kuule ei ole, punaisuus tulee ihan ihon alta, olen kalpea, mutta punakkaihoinen, äidiltä olen ihoni perinyt. En rääkkää ihoani mitenkään, en edes meikkaa, paitsi tosiaan erikoistilanteisiin saatan sipasta inan meikkivoodetta, etten olisi tomaattina, tavallisena arkena en välitä. Miten ihmeessä "rääkkään ihoani" kun pesen yleensä vain vedellä, ja meikkivoidetöhnän (harvoin) pesen saippualla. HaLooooo. Ne rääkkäävät ihoaan, jotka päivittäin meikkaavat ja käyttävät ihme kosmetiikkatuotteita myös mönjoen poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule ei ole, punaisuus tulee ihan ihon alta, olen kalpea, mutta punakkaihoinen, äidiltä olen ihoni perinyt. En rääkkää ihoani mitenkään, en edes meikkaa, paitsi tosiaan erikoistilanteisiin saatan sipasta inan meikkivoodetta, etten olisi tomaattina, tavallisena arkena en välitä. Miten ihmeessä "rääkkään ihoani" kun pesen yleensä vain vedellä, ja meikkivoidetöhnän (harvoin) pesen saippualla. HaLooooo. Ne rääkkäävät ihoaan, jotka päivittäin
Rääkkäät sillä, että laitat kasvoille jotain käsisaippuoita (tai et pese ollenkaan) etkä hoida ihoasi. Couperosa vaan riehaantuu tuolla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä samallahan naaman pesee kuin hiuksetkin. Samaa nahkaa se on pärstässä kuin päälaellakin.
Ei todellakaan ole samaa nahkaa, kasvot ja kaulakaan ei ole samaa ihoa! Vaikka kaikki ovat ihoa rakenteellisesti, eri alueilla on selviä eroja: päänahka on paksumpaa, siinä on paljon enemmän karvatuppia ja talirauhasia, kun taas kasvojen iho on ohuempaa ja herkemmin reagoivaa. Siksi samoja tuotteita tai hoitotapoja ei yleensä kannata käyttää kaikkialla, vaikka alueet anatomisesti liittyvätkin toisiinsa.
Ihonhoitoon et tarvita mitään "tuotteita" on se iho missä kohtaa kropassa tahansa. Iho saa ravintonsa siitä, mitä syöt.
Jos iho voi huonosti, kannattaa miettiä, mitä suuhunsa pistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä samallahan naaman pesee kuin hiuksetkin. Samaa nahkaa se on pärstässä kuin päälaellakin.
Ei todellakaan ole samaa nahkaa, kasvot ja kaulakaan ei ole samaa ihoa! Vaikka kaikki ovat ihoa rakenteellisesti, eri alueilla on selviä eroja: päänahka on paksumpaa, siinä on paljon enemmän karvatuppia ja talirauhasia, kun taas kasvojen iho on ohuempaa ja herkemmin reagoivaa. Siksi samoja tuotteita tai hoitotapoja ei yleensä kannata käyttää kaikkialla, vaikka alueet anatomisesti liittyvätkin toisiinsa.
Ihonhoitoon et tarvita mitään "tuotteita" on se iho missä kohtaa kropassa tahansa. Iho saa ravintonsa siitä, mitä syöt.
Jos iho voi huonosti, kannattaa miettiä, mitä suuhunsa pistää.
Ei mun iho voi ikinä huonosti vaan se on kauniin värinen, kuulas ja tasainen. En voisi kuvitellakaan, etten pesisi kasvojani.
Vedellä talvisin. Kesäisin tulee läträttyä aurinkorasvalla niin silloin miedolla saippualla
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka pyyhkivät hanurinsa vain paperiin, eivätkä pese sitä, varmaan pyyhkivät kasvonsakin vain paperiin, koska hanurin peseminen on heidän mielestään epähygieenisempää, joten varmaan sitten kasvojenkin peseminen on.
Jos sinulla on kasa paskaa pöydällä, alatko todella suihkuttamaan sitä käsisuihkulla? Tätä vertausta usein käytetään joten käytin sitä nyt itse.
Vain suihkussa käydessä pesen kasvoni ja silloin pesuaineella. Muuten pyyhin kasvot vessapaperilla.