halvat hyvät rullaluistimet?
Nyt olis hakusessa 6-vuotiaalle rullaluistimet. Luistimet tulisi olla hyvät mutta suht edulliset jos innostus lopahtaa heti alkuunsa eli merkkiluistimet saa tässä vaiheessa unohtaa.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään ja missä hintaluokissa halppisluistimet liikuu?
Kommentit (5)
Me ostettiin pojalle eilen rullaluistimet 7v lahjaksi. Merkeistä en ymmärrä oikein mitään, mutta ostettiin ihan Topsportista sellaiset rullaluistimet, joihin sitten saa niitä jarruja, laakereita ja renkaita ostaa lisää ainakin. Siinä mielessä minusta ei ollut paha rasti ostaa nuo, kun maksoivat 59 euroa ja siihen tuli pakettiin mukaan kaupan päälle kyynär-, polvi- ja rannesuojat ja lisäksi ne rullaluistimet ovat sellaista säädettävää kokoa (meille tuli peräti ne 36-40 kokoa, mut oli pienempiäkin, olisko ollut 32-36?). Niin, mut mä laskeskelin, et meillä nuo varmaan menee 3 kesää, vaikka jalka kasvaisi sen 2 numeroa/vuosi, mitä on viime aikoina kasvanut.
En sitten tiedä, että miten halpa tuo setti oli, ovh. hinta noilla rullaluistimilla oli 99 ja sitten suojukset nyt varmaan maksaa yli 10 e yleensä. Ihan vertailuksi katsoin, että Lidliin tulee maanantaina myyntiin rullaluistimia ja sieltä jos ostais lasten rullaluistimet ja suojat, niin hintaa olis tullut euron vähemmän.
Nyt meillä vaan kypärä vielä etsinnässä, Prismasta yhtä kypärää katseltiin, mutta ei uskallettu ilman pojan päätä ostaa.
Joo, no mutta mitään en tiedä noista oikeasti, mutta meillä päätettiin nyt tuommoisilla aloittaa.
myös sen verran että osta urheilukaupasta älä mistään halppiskaupasta ym. Minulla oli ekat luistimet sellaiset Prisman halppikset ja kyllä luisteluinto loppui heti muutaman kokeilukerran jälkeen. Parin vuoden päästä kaverini sai minut innostumaan ja menin ostamaan Intersportista edellisen vuoden mallia olevat Salomon rullaluistimet puoleen hintaan. Oli heti erilaiset kuin nuo halppikset. Nissä halppiksissa ei pyörät pyörineet läheskään niin hyvin. Luistelu oli sellaista tarraavaa, ei tukenut jalkaa kunnolla ym.
Katso että niistä luistimissa mitkä ostaat on vähintää abec 3 laakerit, muuten ei pyöri kunnolla. Mielellään Abec 5 laakerit, mutta niitä taitaa olla aika harvassa lastenluistimista. Ainakin pienten kun olen alesta yrittänyt pojalleni (5 kk) katsella jo varastoon kunnon rullaluistimia että sitten parin vuoden päästä jo pääsisi opettelemaan.
Urheilukaupoissa osaavat kyllä hyvin neuvoa ja tähän aikaan voit vielä löytää viime vuoden mallejakin alennuksella. Topsport on aika edullinen yleensäkin urheiluvälineissä, jos niillä on tarjouksia, mutta sielläkin on välillä sitä halppiskamaa. Hyviä merkkejä mm. Salomon, K2
Luistimen pitäisi istua kuin lenkkikenkä...ja kuulostaa hirveältä, että monen numeron erolla voisi käyttää samaa luistinta? Kuinka siitä saa tukevan ja istuvan? Esim. 38 omaava lähtisi lenkille 41 kokoisilla lenkkareilla. Saatika luistimet, joissa tasapainoilet pyörien päällä ja nilkatkin on tosi kovilla. Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa enemmän kuin hirveältä.
Jos tarkoitit noita meille tulleita rullaluistimia, niin niissä on sellainen säätö, että pienimmillään ovat kokoa 36 ja suurimmillaan kokoa 40 eli ne kasvaa vähän samaan tyyliin kuin vaikka jääkiekkokypärä, jota saa säädettyä.
Itse olen rullaluistellut kauan ja sanoisin että tarkeintä rullaluistimissa on kengän istuvuus. Muuten koko touhun saa unohtaa ja noissa halpis jutuissa on ties mitä pötkylä kenkiä...kannattaa kokeilla omaankin jalkaan ja yrittää hetki luistella, eron huomaa heti. Toinen on sitten laakerit sun muut...renkaat, kiskot, vakaus rullaavuus... yksi myös on, että halpis luistimiin ei saa yleensä varaosia, joten ekan jarrupalan kulumisen jälkeen ne on roskiskamaa.
Meni kysyjän kysymyksen ohi, joten toivottavasti joku muu osaa antaa kysymykseesi vastausksia.