Kuumetta 38.3 menisitkö huomenna töihin?
Teen etätöitä ja ainakin nyt illalla pää täynnä räkää ja päänsärkyä
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Yksi kuumeeton päivä täytyy olla ennen kuin voi harkita töihin paluuta.
Älä horise paskaa.
Meillä tessin mukaan oltava kymmenen kuumetonta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Pakko mennä
Pakko on vain kuolema.
Riippuua töistä. Avotoimistossa voit tartuttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla ei varmaankaan enää aamulla olisi kuumetta, joten menisin
Useinhan kuume laskee aamuksi, joten jos aamun lämmön perusteella mentäisiin, ei saikkua saisi melkein ikinä. Kyllähän sitä usein pidetään suositeltavana, että yksi kuumeeton päivä oltaisiin vielä kotona. Itse kyllä siitä silloin joustan, jos päivän aikana kuume laskee itsestään ilman lääkkeitä ja olo vaikuttaa muutenkin jaksavalta. Mutta jos tähän aikaan päivästä on yli 38 niin mahtaneeko illan aikana tulla lähellekään normaalilukemia vaikka mitä tapahtuisi.
Yksi kuumeeton päivä pitää olla. Myös ilta.
Tottakai. Moni oikein odottaa, että saisi jouluksi jonkun tartuntataudin. Ei muutakuin levittämään virusta!
Vierailija kirjoitti:
Menen aina töihin, oli kuumetta tai ei. En ole ikinä ollut tuollaisen takia pois.
Kuulostaa typerältä, minä en ainakaan leikkisi terveydelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaana ei mennä töihin.
Ei tuots laki kiellä
Miksi alanuolitatte tosiasiaa?
Työskentely sairauslomalla
Sairauslomalla ei ole tarvetta eikä velvollisuutta työskennellä. Työntekijä ja työnantaja voivat kuitenkin sopia, että työntekijä työskentelee sairauslomansa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen aina töihin, oli kuumetta tai ei. En ole ikinä ollut tuollaisen takia pois.
Kuume nyt ei ole mikään juttu.
EI, älä mene toimistolle sairastuttamaan muita juuri ennen joulua. Sä kerkeät kyllä jouluksi parantua, mutta ne muut ei. Hae sairaslomaa jos etätyöt ei onnistu.
Nykyään en menis töihin edes doupattuna. Tunnustan, että ennen koronaa olin hieman leväperäinen näiden asioiden kanssa.
Sittemmin sain ruusun ja kuumetta oli ekan vuorokauden 38,5.. Ottivat osastolle. Siellä henkilökunta puhu koko ajan mulle "...sulla on noin kova kuume.." Itse en ole oikein koskaan ennen ajatellut kolmekasin vielä olevan kova, kun buranaa huuleen ja hommiin. Onhan se uuvuttavaa ja joutuu miettimään askelmerkkinsä uudestaan, mutta mä olen ollut se, joka ei ole jäänyt kuumeen takia kotiin.
Sairaalassa noista jutuista tajusin ja siitä lepäämisestä, että kuinka tärkeetä se on. Viisikymppinen akka oppi vielä uusia temppuja. Tietty ikäkin varmaan tuonut älliä enemmän päähän.
Nyt otan kuumeeni rauhassa ja sen jälkeen ainakin yksi toipilaspäivä, kovassa kuumeessa pidän kaksi. Palautuminen pitää antaa aikaa. Puolivaloilla on turha työskennellä, sitä on vaan tiellä ja häiriöksi. ;)
Jos sinulla on matka Brysseliin, voit mennä.
Menisin vaikka aamulla olisi samat lukemat.
Kova kuume alkaa vasta lähemmäs 39:n asteluvuista. Ainakin mun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Menisin vaikka aamulla olisi samat lukemat.
Kova kuume alkaa vasta lähemmäs 39:n asteluvuista. Ainakin mun kohdalla.
Ai vitsi, otsikossa mainitun kuumeluvun lisäksi tekstissä mainitaan räkä ja päänsärky.
No, ehkä se räkätauti on tarttuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei oo työkavereita eikä asiakkaita etkä myöskään työskentele julkisissa tiloissa tai kenenkään kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuume nyt ei ole mikään juttu.
Ei niin muuta sydänlihastulehdus jo sitten onkin ihan kunnon juttu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko aamulla kuumetta.
Minä ainakin haluan jo illalla tietää olenko työkunnossa vai en. Jos esim. pitää nousta ylös klo 6, en pysty väsyneenä aamutoimien aikaan oikeasti havainnoimaan millainen olo on. Kiva sitten työpaikalla tunnin bussimatkan aikana tai sen jälkeen tajuta, että kuume onkin taas noussut.
Pidän vähän outona, että ihminen menee sairaana nukkumaan ja aikoo mahdollisesti seuraavana päivänä töihin. Tuskin yöunikaan kauhean hyvää on kipeänä.
Kukaan ei kiitä ja kehu jos teet sairaana töitä. Kukaan ei kiitä ja kehu jos saat jonkun sairauden sen vuoksi että menit sairaana töihin. Pysy kotona, terveys on tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on sankarillista toimintaa.
Oikea työn sankari menee epäitsekkäästi töihin ja sairastuttaa koko muun työkaveriporukan samalla. Ja pomo kiittää...
Ettekö te v*ttu sentään oppineet yhtään mitään korona-ajasta?
Minulla on ehkä kerran kymmenessä vuodedda sellainen kuume joka kestää päivää pidempään