Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt missikohusta ärähtää Kiinteistökuningatar-Kaisa: "koko hel#etin maa on yhtä saa#anan mielensäpahoittajaa"

Vierailija
14.12.2025 |

Kaisan aihetunnisteet instassa ovat nekin melko paljonpuhuvia, sillä hän mainitsee muun muassa sanat myötähäpeä, euvostoliitto sekä vassaripaskaa.

Kaisa muistuttaa että valtaosa tästä kansasta on syntynyt maailmaan jossa silmien venyttely tai suklaaherkkujen nimeäminen ei loukannut ketään

Kommentit (451)

Vierailija
281/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä yleensäkin ajatellaan että vinoissa silmissä olisi jotain hävettävää. Itse esim. viehätyn japanilaisten ulkonäöstä ja heidän silmän muotonsa on mielestäni kauniimpi kuin länsimaisella ihmisellä. Loukkaako silmien venyttely ainoastaan aasialaisia vai myös länsimaalaisia ihmisiä  joilla on tuo sama ominaisuus

Miksi Japanissa ja Koreassa ihmiset leikkauttavat silmäluomensa näyttämään länsimaisilta?

Miksi Suomessa joku laittaa täytettä huuliinsa tai pakaroihinsa. Jokainen meistä luo oman kauneuskäsityksensä ihan itse. 

Älä selitä. Silmäluomien leikkaamiset on suurta bisnestä Aasiassa.

Älä selitä. Huulitäytteet ovat suurta bisnestä länsimaissa.

Vierailija
282/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö tuo yksi edellä nyt tosissaan että silmienvenyttelystä loukkaantuivat vain valkoihoiset eivät aasialaiset? Koska ainakin minä olen nähnyt jo kymmeniä kommentteja aasialaistaustaisilta, jotka pitävät tuollaista pilailua loukkaavana ja rasistisena. 

Sellaista se on kun elää omissa kuvitelmissaan ja kuplassaan eikä vaivaudu yhtään itse asiaa tutkimaan. 

Sain viestin japanilaiselta kaverilta että tällainen uutinen on noussut siellä otsikoihin. Oli noussut vähän jo eilen, mutta tänään vielä paljon isommin.

Eikä ole ensimmäinen kerta kun tuosta silmien venyttelystä tulee kohu. Viimeksi oli Swatchin kohu elokuussa. Ja kyllä, silloinkin suuttujina olivat aasialaiset itse, eivät "valkoiset jotka hyvesignaloivat".

Milloin aasialaisista on tullut noin herkkänahkaista kansaa? Olen aina pitänyt heitä kylmähermoisina ja rauhallisina. Some kait se tuhoaa tuonkin luonteenpiirteen. Miksi ei voi vain ottaa huumorilla. Eihän se välttämättä tarkoita että on vääränlainen tai ruma jos joku matkii, vitsillä. Ei minua hetkauttaisi yhtään jos mustat ihmiset tekisivät jonkun valkoisten ihmisten mukaan nimetyn herkun (kuten n...n pusut) tai aasialainen matkisi silmieni muotoa. Ihan sama mitä joku tekee toisella puolella maailmaa. Ja varmasti tekee tälläkin hetkellä. Ei vaan näy somessa eikä minun feedissä. Ihan sama vaikka näkyisi, ei minua häiritsisi. En olisi rääkymässä kiusaamisesta ja vaatimassa eroa ja anteeksipyyntöä. Ihan sama, yksi ihminen pelleilee huvikseen. Antaa pelleillä, ei se ole vihamielistä. Maailmassa on oikeitakin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdään Iina Kuustosen kanssa? Milloin saamme anteeksi pyynnön Sui Hing hahmosta, joka esitettiin parhaaseen katseluaikaan koko perheen ohjelmassa? 

#Mutku 15vuotta vanha sketsihahmo t.persu

Vierailija
284/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koko maa ole, vain pienehkö aktiivinen agressiivinen fanaatikkojen joukkio, jolla on valitettavasti some että valtamedia hallinnassaan. Samoin ilmeisesti peruskouluissa saavat aivopestä kakaroita vasuriuskontoonsa?

Miksei näitä vassareita saada kuriin? Ihan heivettiä, että saavat pilata koko Suomen tuolla jatkuvalla sairaalla mesoamisellaan. Medialla on iso valta tässä, miten sieltä saisi kammettua pois nuo pahimmat vassarit pois käyttämästä valtaa. 

Ihmiset eivät osaa haastaa niiden itseoikeutetun ja kyseenalaistamattoman hyviksen narratiivia, joutuu vielä canceloiduksi. Ja sitähän poliitikotkin pelkäävät. Ihmisten pitäisi asettua enemmän canceloitujen puolelle canceloijia vastaan. Viitata kintaalla rasismi-syyttelyllä, muuten sille ei näy mitään loppua.

Vierailija
285/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On samaa mieltä täydellisesti. Suurin osa kansaa pahoittaa mielensä ihan helvetin joutavasta. Mikä ennen ei edes aiheuttanut yhden ainutta ajatusta asialle, niin nyt siitä tulee lähes kansanmurhaan tai lynkkaamiseen oikeuttava asia. Asiat on nykyisin liian hyvin, että lillukan varsiin sitten tartutaan, kun muuta Marinan aihetta Ei ole.

Ei näin.

Vain häviävän pieni osa kansasta kokee näitä eskimopuikkoja ym. loukkaavina.

Tämä vähemmistö on vain niin näkyvä ja kuuluva. 

Nyt ei puhuta eskimopuikoista, vaan tarkoituksellisesta kiinalaisten pilkkaamisesta, jota pieni joukko rasisteja suureen ääneen puolustaa.

Sijaisloukkaantuminen. Missi on tarkoituksellisesti pilkkannut kiinalaisia, ja lapsellisisuuttaan julkaissut kuvan. Tästä nousseesta kohusta sijaisloukkaannuttiin, kun rasismiin puututtiin. Suurin osa tuntuu ymmärtävän miksi se missi joutui eroamaan, mutta persut puolustavat äänekkäästi oikeutta julkiseen rasismiin. 

Sen silmienvenyttelykuvan julkaisi hänen tuttavansa. Missi erotettiin siis hänen kaverinsa sijaan. Aika epäreilua. 

Vierailija
286/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen ottaen se on kuusi vuotta vanha hahmo.

Vierailija
287/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan menee jo aivan liian pitkälle cancelointi.

Vierailija
288/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää että kuka todellisuudessa pahoitti mielensä: se kansa jota naamanvääntelyllä yritettiin matkia, vai aivan muut kolmannen osapuolen ihmiset, joita asia ei koske lainkaan? Haluaisin kerrankin päästä pahoittamaan myös oman mieleni jostain asiasta kun se näyttää olevan niin kivaa ja nykypäivää.

Vierailija
289/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ääni mene persuille samantien ihan vaan jo tän jutun takia ensi vaaleissa.

Ainoat yhtään järkevät tässä asiassa.

Vierailija
290/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö tuo yksi edellä nyt tosissaan että silmienvenyttelystä loukkaantuivat vain valkoihoiset eivät aasialaiset? Koska ainakin minä olen nähnyt jo kymmeniä kommentteja aasialaistaustaisilta, jotka pitävät tuollaista pilailua loukkaavana ja rasistisena. 

Sellaista se on kun elää omissa kuvitelmissaan ja kuplassaan eikä vaivaudu yhtään itse asiaa tutkimaan. 

Sain viestin japanilaiselta kaverilta että tällainen uutinen on noussut siellä otsikoihin. Oli noussut vähän jo eilen, mutta tänään vielä paljon isommin.

Eikä ole ensimmäinen kerta kun tuosta silmien venyttelystä tulee kohu. Viimeksi oli Swatchin kohu elokuussa. Ja kyllä, silloinkin suuttujina olivat aasialaiset itse, eivät "valkoiset jotka hyvesignaloivat".

Milloin aasialaisista on tullut noin herkkänahkaista kansaa? O

Tuskin yhden missin peraeilyt olisi järkyttäneet ketään. Sen sijaan kun passiivisena pysytellyt hallituspuolue rupeaa porukalla vääntelemään naamojaan niin se noteerataan maailmalla ja se alkaa jo diplomaatti- ja kauppasuhteita  kuormittamaan. 

Vierailija
291/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että tuokaan kuva ei olisi maailmalla levinnyt ellei Suomen hallitus olisi toiminut näkyvästi rasistisesti jo pari vuotta. No suurin osa maailman ihmisistä ei tiedä Suomesta muuta kuin nimen, tuskin edes sijaintia. Kuvia mahtuu maailmaan miljardeja. Niistä jos kaikista kaivelee jotain rasistista niin aika vähiin jää kuvat. 

Rasismin jatkuva jankutus on siinä että tehtyä väestönvaihtamista ei uskallettaisi arvostella eikä asettua sitä vastustamaan. MIstään muusta ei tuossa jatkuvassa häpäisyssä ole kyse kuin kansalaisten alistamisessa kokemaan itsensä arvottomaksi, sivuutettavaksi ja voimattomaksi. He saavat äänestää ainoastaan halutulla tavalla. Tämä EI ole demokratiaa, se on demokratian pilkkaa. 

Meillä on silti edelleen oikeus päättää itse mitä haluamme. Tästä ei kannata luopua minkäänlaisen henkisen väkivallan, tyypillisimmin leimatuks

Väestönvaihdon jatkuva jankutus on siinä että tehtyä rasismia ei uskallettaisi arvostella eikä asettua sitä vastustamaan. MIstään muusta ei tuossa jatkuvassa häpäisyssä ole kyse kuin kansalaisten alistamisessa kokemaan itsensä arvottomaksi, sivuutettavaksi ja voimattomaksi. He saavat äänestää ainoastaan halutulla tavalla. Tämä EI ole demokratiaa, se on demokratian pilkkaa. 

Meillä on silti edelleen oikeus päättää itse mitä haluamme. Tästä ei kannata luopua minkäänlaisen henkisen väkivallan, tyypillisimmin leimatuksi tulemisen uhalla. Ihan perustajua siitä miten vääryys pyrkii saamaan yksinvallan kaiken määrittelijänä: sen vähäinenkin haastaminen on uhka joka avaa oven hyveisiin puettujen valheiden paljastumiselle.

Vierailija
292/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää että kuka todellisuudessa pahoitti mielensä: se kansa jota naamanvääntelyllä yritettiin matkia, vai aivan muut kolmannen osapuolen ihmiset, joita asia ei koske lainkaan? Haluaisin kerrankin päästä pahoittamaan myös oman mieleni jostain asiasta kun se näyttää olevan niin kivaa ja nykypäivää.

Meinaatko että se oli "kolmannen osapuolen" kiinalainen joka halusi anteeksipyynnön mediatilaisuudessa?

Vierailija
293/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmien venyttely ei ole neutraali tai viaton ele. Se on suoraan peräisin 1800-luvun ja 1900-luvun alun rasistisesta propagandasta ja karikatyyri-pilakuvista, joilla aasialaisia esitettiin ali-inhimillisinä ja naurettavina. Se on Yhdysvalloissa ja Euroopassa vakiintunut rasismin symboli, jota käytettiin mm. oikeuttamaan aasialaisten syrjintää ja maahanmuuton rajoituksia!

Vaikka tekijän tarkoitus ei olisikaan loukata, eleellä on vakiintunut ja yleisesti tunnustettu merkitys, joka on loukkaava! Aasialaiset ihmiset ympäri maailmaa kokevat eleen rasistisena ja leimaavana.

Kunnioittavan ja sivistyneen yhteiskunnan pelisääntöihin kuuluu muiden ihmisten kokemusten kuunteleminen ja loukkaaviksi koettujen eleiden välttäminen! 

Kansanedustajana henkilöllä on erityinen vastuu. Hän ei edusta vain itseään, vaan Suomen valtiota ja kansaa!

Kansanedustajan odotetaan tuntevan historian, ymmärtävän kulttuurienvälisen viestinnän ja asettavan normit kunnioittavalle käytökselle. Kansanedustajan tekemänä ele on vielä entistäkin tuomittavampi, koska se antaa viestin, että rasismi on hyväksyttävää!

Vaikka lapset tai tietämättömät aikuiset saattavat matkia eleitä, se ei poista niiden rasistista latausta. Meidän tehtävämme on opettaa, erityisesti lapsille, miksi tietyt eleet eivät ole hyväksyttäviä! Kansanedustajan tapauksessa tekosyy 'tietämättömyys' tai 'vitsailu' ei ole riittävä, kun puhutaan historiassa juurtuneesta, satoja vuosia tunnetusta rasismin symbolista!

Vierailija
294/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se on se sama viesti myös persujen silmänvääntelyjen takana.

Vierailija
295/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ääni mene persuille samantien ihan vaan jo tän jutun takia ensi vaaleissa.

Ainoat yhtään järkevät tässä asiassa.

Vain persut voivat yrittää käyttää omaa huonoa käytöstään vaaliaseena 😄

Eipä onnistu.

Vierailija
296/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen somepalstoja seurannut niin suurimmat "uutisen" levittelijät on vasemmistosiipeä. Jännä miten kumminkin jaksavat suurimpaan ääneen huutaa miten tapaus pilaa Suomen maineen.

Varmistavat Suomen maineen pilaantumisen vielä kääntämällä kohu englanniksi. Sitten hämmästelevät kun koko maailma tietää.

Vierailija
297/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta myötähäpeää aiheuttaa nämä, jotka pahoittavat isoon ääneen mielensä muista mielensäpahoittajista. 

Suurinta myötähäpeää aiheuttaa eilisen julkkikset, jotka pyrkivät räpiköimään takaisin pinnalle kommentoimalla ties mitä.

Kaisa sopisi persuihin oikein hienosti. Rikostuomiokin on jo saavutettu, ettei ainakaan jää siitä kiinni.

Tätäkään kohua ei olisi, jos kaikki ei ottaisi siihen kantaa ja lööppilehdistö ei siitä kirjoittelisi.

Missiltä typerää käytöstä, eikä sovi missin imagoon, joten missiorganisaatio saa tehdä omat ratkaisunsa. Mutta en ymmärrä miksinpoliitikoidenkin pitää ottaa asiaan kantaa. Kai heillä pitäisi olla parempaakin tekemistä?

Vierailija
298/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos woke ja Hesari!

Hesarista tullut ylin moraalinvartijajulkaisu...

Ja kommentit kuin samasta piparimuotista: paheksuntaa, pöyristelyä, kauhistelua. Hävetään taas suomalaisia silmät päästä.

Tämä toistuu jonkin aiheen alla joka ikinen päivä.

Vauva on aika hirveä mielipidealusta, mutta silti viihdyn täällä paremmin kun tietty oksettavan omahyväinen laumaposeeraus loistaa poissaolollaan.

Vierailija
299/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että se oli "kolmannen osapuolen" kiinalainen joka halusi anteeksipyynnön mediatilaisuudessa?

Ai itse uhri pyysi tällä kertaa anteeksipyyntöä, eikä joku asiaan kuulumaton kolmas osapuoli? Ei näistä jaksa lukea kun liian usein on tapauksia jossa joku ihme idiootti tahtoo päästä huomion keskipisteeksi ja uhriutua ja loukkaantua toisten takia. Siinä tapauksessa luulisi että uhri saisi pyytämänsä anteeksipyynnön.

Vierailija
300/451 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hyvät ihmiset istukaa käsienne päällä pimeässä, ei yhtään kuvaa tai viestiä someen. Maailma pelastuu kun ei tehdä yhtään mitään. Vai miten se meni?

Menkää töihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme