Paljonko miehesi juo viikonloppuna?
Onko tapana joka pe ja la juoda ja kuinka paljon?
Minua alkanut ottaa päähän tuo joka viikkoinen lipittely.
Kommentit (61)
Juo yhden GT:n kuussa ja ehkä vielä yhden lonkeron puolen vuoden välein.
Riippuu onko töissä vai kotona viikonlopun, joskus muutaman vapaalla joskus enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ruokavieraita saattaa juoda 1 lasllisen viiniä tai olutta.
Viikko sitten olimme ystävien luona saunomassa ja syömässä ja joi lasillisen olutta saunassa, 2 lasillista viiniä ruuan kanssa ja 2 mietoa gt:tä 8h aikana.
Lasketko paljonko miehesi juo kun olette kylässä vai laittaako hän itse noi ylös? "Lasillisen olutta"
Satuttiin istumaan pöydässä vastakkain joten toki näen mitä juo.
Mun mies ei pidä tölkin mausta eikä jaksa/halua juoda pullollista kun ei suomalaisista oluista pidä joten juo lasista. Puolikkaan lasillisen kanssa tuli saunasta ja joi sen loppuun joten oletan sen olleen täysi jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
3 litraa viiniä, pullon vodkaa ja 24 olutta joi nyt viikonloppuna
Aikamoinen määrä.
Joka ilta lasi viiniä illallisella.
Absolutisti, eli ilonpilaaja palstan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta lasi viiniä illallisella.
Niin sivistynyttä ja mannermaista.
Päihdelinkin sivuilla löytyy tietoa alkoholin käytön riskirajoista. Kannattaa huomata, että siinä 1 olut =0,33 litraa. Jos juo 0,5 litran oluita, se on noin 1,5 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että mikä on normaalia alkoholinkäyttöä. Itseäni häiritsee että se on ukon mielestä normaalia että aina pitää olla ne bisset ja viinit eikä vkl tehdä mitään muuta. Sitten nukkuu puolille päivin ja koskaan ei ole aikaa esim tehdä mitään remppahommaa kotona tai tehdä jotain kivaa yhdessä.
-ap-
Tuo oli tuttua itsellenikin kun olin naimisissa. Kaikki viikonloput sitä ett mies kännissä pe ja la ja sit sunnuntai meni krapulassa sängyn pohjalla.
Mietippä siinä sit ett kivaa viikonloppu tulossa mitähän sitä tekis. No lapset meikäläisen kontolla ja vastuulla kun mies örveltää kännissä koko viikonlopun vaikkakin usein se känni hankittiin ravintolassa ja kotiin joskus aamuyöstä.
Aikansa jaksoin sit otin eron ja syynä sekin että usein oli myös usein väkivaltainen kännissä.
Eron jälkeen ihana vapaus ei enää pelkoja siitä missä kunnossa tulee ja milloin kotiin ja mikä on fiilinki ärtyinen vai mitä. Kyllä se kuningas alkoholi pilaa monien perheiden yhteiselon niin se vaan on.
Ei yhtään, mut mulla menee pullotolkulla, mies hakee lisää, kun loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan että mikä on normaalia alkoholinkäyttöä. Itseäni häiritsee että se on ukon mielestä normaalia että aina pitää olla ne bisset ja viinit eikä vkl tehdä mitään muuta. Sitten nukkuu puolille päivin ja koskaan ei ole aikaa esim tehdä mitään remppahommaa kotona tai tehdä jotain kivaa yhdessä.
-ap-
Miehesi vaikuttaa kyllästyneeltä elämään ja alkoholi on pako arjesta. Ap varmaan tietää itse miksi näin on.
Kuulostaa paremminkin alkoholismilta. Pakko juoda kun ei voi olla ilman. Vaikeeta on elämä alkoholistin kanssa kun itse yleensä eivät halua myöntää tai tehdä asialle mitään. Ongelmia ongelmien perään.
Terveys menee ennen pitkää ja moni työpaikka vaihtuu sekä parisuhteissa isoja ongelmia ja myös poliisinkin.
Ongelmasta eroon pääsy on vaikeaa ja vaatii valtavasti kasaantuneita alkoholin aiheuttamia ongelmia ennen kuin edes miettivät sitä vaihtoehtoa.
Ongelma on geeneissä aika pitkälti eli suvussa jo pitkään jatkunutta juomiskulttuuria joka jatkuu lapsesta aina seuraavaan sukupolveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
Miehesi vaikuttaa kyllästyneeltä elämään ja alkoholi on pako arjesta. Ap varmaan tietää itse miksi näin on.
Kuulostaa paremminkin alkoholismilta. Pakko juoda kun ei voi olla ilman. Vaikeeta on elämä alkoholistin kanssa kun itse yleensä eivät halua myöntää tai tehdä asialle mitään. Ongelmia ongelmien perään.Terveys menee ennen pitkää ja moni työpaikka vaihtuu sekä parisuhteissa isoja ongelmia ja myös poliisinkin.
Ongelmasta eroon pääsy on vaikeaa
Geeneissä vai lähipiiristä omaksuttu tapa?
Kuka ei ole kokenut alkonhimoa, ei voi puhua lopettamisen helppoudesta.
Väitän, että on ainakin geneettinen alttius. Itsellänikin on. Olla juomatta on raakaa taistelua, oikein ärsyttää miksi pitää lähteä itsensä kanssa jankkaamaan asiasta monta tuntia päivässä, haenko alkoa vai en. Sitä himoa vastaan, mitä aivot haluaa, on oikeasti kamalaa järjellä taistella.
Tsemppiä kaikille muille asian kanssa kamppaileville.
Ole ylpeä jokaisesta raittiista päivästä, jonka jaksoit itsesi vuoksi taistella.
N40
Tää aamu(päivä) alkoi bissellä, heti herättyään.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Tää aamu(päivä) alkoi bissellä, heti herättyään.
-ap-
Oletko ottanut asiaa puheeksi?
Mies on lukitussa kellarikopissa, johon on laitettu äänieristeet. Mies saa siellä vettä ja leipää. Jos hyvin käyttäytyy ehkä saa limsapullon. Harvoin saa oluen. Maanantaiksi pääsee töihin tienaamaan mutta perjantaina koittaa taas häkkiviikonloppu. Miestä pitää rankaista huonosta käytöksestä, muuten ei opi. Ei sitä turhaan hehkuteta koulutetuista miehistä.