Ottaisitko appivanhemmat teille jouluna viikoksi?
Mies on sitä mieltä, että vanhojen ihmisten vuoro nyt olla passattavana, on kutsunut veljensäkin perheineen meille aatoksi tai joulupäiväksi, miten haluavat tulla. Mutta pitkän mstkan vuoksi nuo appivanhemmat siis koko viikon! Huoh.
Lapset mielissään kun mummi hössöttää ja ukki syöttää karkkia. Mies kyllä kokkaa itsekin jne, mutta silti tuntuu jo etukäteen raskaalta, eikä ollenkaan rentouttavalta lomalta.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen kun syntyi, tulivat appivanhemmat meille viikoksi.
Anoppi minulle yökaudet tiuski kiukkuisena, että miksi se vauva itkee JOKA yö! Vie se lääkäriin ja pyydä unilääkettä jotta saadaan nukuttua.
Hän valisti minua, että meillä lähtee järki, jos annamme vauvan valvottaa meitä seuraavat kuukaudet.
Tuo viikko oli elämäni kauhein.. päivällä söivät (anoppi ja appi) jääkaapista hyvällä ruokahalulla päivän ruoat. Siinä ruokaa mussuttaessa mainitsivat toisilleen miten Jukka (heidän poikansa) onkin osannut ostaa hyviä syötäviä.
Niinpä, paitsi ruoat ostin minä.Ap:lle tsemppiä, voi tulla mielenkiintoinen viikko.
Onko appivanhemmat mukavia? Jos ovat tolkun ihmisiä, voi oikeasti ollakin mukavaa viettää yhteistä aikaa.
Ai kamala. Olen niin pahoillani puolestasi.
Onneksi lähipiirissäni ei ole ketään niin törppöä moukkaa, joka tuollaista edes miettisi.
Tottakai appivanhemmat voivat tulla. Vaikka pidemmäksikin aikaa. Itsehän voin lähteä siksi aikaa vaikka baariin tai pilkille. Thaimaahankin.
Minulla on ihana anoppi joten kyllä ottaisin. Hänellä todettiin muistisairaus pari vuotta sitten ja jos tarve vaatii niin hän tulee meille niin kauaksi kun vaatii enemmän hoitoa ja tarvii jonkin hoitokodin.
Asun yksiössä, joten en ottaisi. Eikä edes ole appivanhempia enää. Ovat kaikki kuolleet, puoliso ja vanhempansa. Ex-anoppi on kyllä olemassa ja käynyt kylässäkin, mutta tuskin hän ihan viikoksi haluaisi jäädä. 😂
Jos asuiin isossa asunnossa, kuten puolisoni eläessä asuimme, ja olisi appivanhemmat, niin voisin ottaa viikoksi kylään. Meille sai aina kylään tulla. Yökyläänkin. Olen pirun huono passaaja ja ruoanlaittaja, mutta meillä sai olla kuin kotonaan.
Ilman muuta. Appiukko on kuollut, mutta anoppi on ollut meillä jopa kaksi kuukautta vierailulla. Asuu ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viikko on pitkä aika kenenkään olla yökylässä toisten kotona, vaikka olisivat kuinka mukavia ihmisiä. Mahtavatko appivanhemmat itsekään olla ajatuksesta innostuneita? Mainitsit ap, että miehesi on kutsunut myös veljesi perheineen teille syömään, voisivatko appivanhemmat majailla osanaikaa heillä, olettaen että he ovat myös veljen vanhemmat?
Viikko menee hujauksessa vaan.
Kyllä niihin omiin läheisiin kannattaa satsata, että viihtyisitte yhdessä. Perhe on paras, jos suhteet toimivat. Lauma ihmisiä, jotka tuntevat toisensa hyvin ja hyväksyvät toisensa pikku virheetkin.
En ottaisi, en appivanhempia enkä omia vanhempiani. En oikeastaan ketään.
Elämänrytmi on niin erilainen, pitäisi seurustella jne. En jaksaisi.