Kokemuksia mielenterveyshoidoista?
Itselläni on aika varattuna mielenterveyssairaanhoitajalle ja mua ahdistaa, että miten tästä eteenpäin, kun mennyttäkään ei voi muuttaa
Kommentit (11)
En suosittele leponexiä ja lepositeitä kannattaa aina välttää.
Mä oon käynyt mielenterveyshoitajalla ja hän oli todella mukava ihminen. Nähtiin noin neljä kertaa ja hän ohjatasi minut ahdistuksen takia nettiterapiaan. Lääkityksiä en halunnut aloittaa. Minulle neuvottiin että on mahdollisuus hakea terapiaa kelan kuntoutuksena, mutta siihenkään en halunnut ruveta, koska olisi ollut melko työläs projekti, enkä usko että oma mielenterveys on vielä niin huonossa kunnossa, että siihen on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia on varmaankin monella. Jos voisit hieman tarkentaa aloitustasi, saattaisi muotoutua oikein hyvä ketju.
Traumatausta. Oliko tarpeeksi tarkennettu?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia on varmaankin monella. Jos voisit hieman tarkentaa aloitustasi, saattaisi muotoutua oikein hyvä ketju.
Traumatausta. Oliko tarpeeksi tarkennettu?
-Ap
Kiitos, kyllä. Nyt traumataustan pohjalta hoitoa saaneet osaavat halutessaan vastata. Samalla sellaiset kokemukset, jotka ovat ihan erilaisella pohjalla, jäävät vähemmälle, ja voit saada apua kysymykseesi.
Mennyttä ei voi muuttaa, mutta sen kanssa voi opetella elämään. Minulla ei ole traumataustaa, mutta olen kuntoutuspsykoterapiassa opetellut suhtautumaan itseeni ja elämääni hyvin erilailla kuin aiemmin. Prosessi oli pitkä ja raskas, mutta elämä on paljon parempaa nyt, vaikka mikään muu kuin oma suhtautumistapa ei ole muuttunut.
Kunnan mielenterveyspolilla käynnit olivat suhteellisen turhia muuten kuin sen Kela-terapian saamisen takia.
Useimpien hoitajien kanssa oli kiva jutella, mutta sehän ei ole terapiaa. Jos siis puhut julkisista mielenterveyspalveluista. En kokenut siitä olevan sitä hyötyä mitä siitä olisi tarkoitus olla.
Kokemukseni mukaan ajan haaskuuta nuo hoitsulla käynnit. Muutaman kerran kun käyt ja loppuu siihen ja jos satut haluamaan jatkoa niin käytännössä haukkuvat kun et ole jo parantunut ja pitää kokeilla jotain muuta seuraavaksi ja sellaista pompottelua varmaan hoidosta hoitoon sitten ja katsotaan mikä tarttuu kun tarpeeksi paiskotaan.
Puoskareita kaikki. Lobotomiakin on kielletty, vaikka aikoinaan sai Nobelin palkinnon
Vauva-palstalla ei kannata kysyä mitään, kun täällä on paljon trolleja