Mikrobitti: Isoveli valvoo, Windowsiin tullut toiminto, joka tallentaa aivan kaiken, mitä koneella tekee!
Windowsin Muistelu-toiminto ottaa taustalla muutaman sekunnin välein ruutukaappauksia ja tallentaa kaiken, mitä käyttäjä koneella tekee. Mikrobitin mukaan on kyseessä uhka yksityisyydelle ja tietoturvalle.
https://www.iltalehti.fi/oppaat/a/1d112894-c41f-4100-a9d1-645cfb0b0867
Kommentit (72)
Eipä ole enää yksinäistä kun tietää, että jotakuta jossakin kiinnostaa minun tekemiseni. Ketään muuta kun ei kiinnosta, niin edes isoveljeä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on pingviini.
Mikä se on?
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä ja ahdistavaa. Mihin sitten ne kuvakaappaukset menevät ja eikö tietokoneen muisti mene täyteen noista järkyttävistä määristä kuvakaappauksia?
Voivoi jos minun kuvakaappaukseni innostavat jättifirmaa. Ne ovat aivan liian mielenkiintoisia. Toivottavasti kukaan ei kuole tylsyyten niitä katellessa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole enää yksinäistä kun tietää, että jotakuta jossakin kiinnostaa minun tekemiseni. Ketään muuta kun ei kiinnosta, niin edes isoveljeä kiinnostaa.
Jos joku vieras ihminen haluaisi asentaa kameroita ja mikrofoneja kotiisi niin suostuisitko? Jos et, niin miksi sitten hyväksyt tietokoneiden ja varsinkin älypuhelimien, älykellojen ja äly-tv:iden kautta tehtävän seurannan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on pingviini.
Mikä se on?
Liiinuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vieras ihminen haluaisi asentaa kameroita ja mikrofoneja kotiisi niin suostuisitko? Jos et, niin miksi sitten hyväksyt tietokoneiden ja varsinkin älypuhelimien, älykellojen ja äly-tv:iden kautta tehtävän seurannan?
Varsinaista salaliittoteoriaa taas hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Sen voi ottaa pois päältä.
MIten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10: ähän ei päivitetä enää, eli tämä toiminto on vaan uudemmissa, vai?
Se on yhdistetty CoPilot-toimintoon, eli tekoälyyn Windows 11 -laitteissa.
Itse en tykkää tästä yhtään. Päivityksen jälkeen huomasin, että CoPilot on koko ajan käynnissä, vaikka en ole ottanut sitä käyttöön itse enkä halua mitään AI toimintoja pyörimään taustalla. Laitan sen pois, niin eiköhän se ole kohta taas päällä.
V***u että vihaan CoPilottia! Tunkee joka paikassa häiritsemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on pingviini.
Mikä se on?
Vapauden ja avoimuuden eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten Microsoft on onnistunut paskottamaan itsensä niin hyvin. No, vaihtoehtoja onneksi on.
Meillä ei käytetä mitään MS:n tuotteita. Kaikilla meillä on Applen laitteet.
Macin uusimmissa koneissa on myös tekoäly sekä Apple Intelligence -toiminto, joka vastaa Windowsing Recallia.
Total Recall on 1990 Arskan leffa. Sen ei kuulu olla mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et kuitenkaan kertonut miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun lopussa on ohjeet, miten voi tarkistaa, onko se päällä ja ottaa pois päältä. Omituista on myös, että se liitetään biometrisiin tunnisteisiin. Kuten sormenjälkeen.
Ootko oikeasti antanut sormenjälkesikin julkiseksi! Itse en tallenna sormenjälkeäni nimenomaan tietoturvasyistä millekään laitteelle. No passiin on pakko antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on pingviini.
Mikä se on?
Liiinuksi.
Se on perseestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä ja ahdistavaa. Mihin sitten ne kuvakaappaukset menevät ja eikö tietokoneen muisti mene täyteen noista järkyttävistä määristä kuvakaappauksia?
Voivoi jos minun kuvakaappaukseni innostavat jättifirmaa. Ne ovat aivan liian mielenkiintoisia. Toivottavasti kukaan ei kuole tylsyyten niitä katellessa.
Entäs sitten, kun/jos kuvakaappauksissa on sinun pankkitunnuksia, hetu, kotiosoite, kuva passista jne? Entäs jos jossain Windows päivityksessä onkin kriittinen haavoittuvaisuus ja ne päätyy rikollisille?
Jutun mukaan joku tekoäly siellä taustalla valvoo, ettei mm pankkitunnuksista otettaisi kuvakaappauksia, mutta entä jos se tekee virheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun lopussa on ohjeet, miten voi tarkistaa, onko se päällä ja ottaa pois päältä. Omituista on myös, että se liitetään biometrisiin tunnisteisiin. Kuten sormenjälkeen.
Ootko oikeasti antanut sormenjälkesikin julkiseksi! Itse en tallenna sormenjälkeäni nimenomaan tietoturvasyistä millekään laitteelle. No passiin on pakko antaa.
En minäkään enkä kasvoja :D salasana saa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on pingviini.
Mikä se on?
Linux
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usalaiset bloggarit ovat sanoneet, että Recall ottaa talteen luottokorttien kuvat/numerot, tilinumerot, ja salasanoja, joten aika arkaluontoista tietoa.
Microsoft sanoo, että järjestelmä on luotu turvalliseksi, eli MS:kään ei muka saa selville noita tietoja. Siitä ei ole takuita etteikö joku koneeseen hakkeroiva tyyppi ei saisi niitä tietoja.
Tekoäly on kaikkinensa kuin ripuli, sitä ei voi estää tulemasta, ja kun se lentää, tulee myös aika paljon ns. pazkaa lentämään tuulettimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten Microsoft on onnistunut paskottamaan itsensä niin hyvin. No, vaihtoehtoja onneksi on.
Meillä ei käytetä mitään MS:n tuotteita. Kaikilla meillä on Applen laitteet.
Mistäs luulet, että MS varastaa kaikki ideansa?
Onneksi on pingviini.