Asiaa muutosverokortista
Sain verottajalta verokortin, jossa ensi vuotta koskeva palkkakertymä on tuhansia euroja liian iso. Jatkan samassa työssä ja tiedän jo ennakkoon, mitä palkka tulisi olemaan. Tein muutosverokortin, jossa palkkasumma vastaa paremmin todellisuutta ja veroprosentti laski. Vähennyksiin ei tule isoja muutoksia. Teinköhän virheen ja saan mätkyjä vuodelle 2027?
Kommentit (6)
Katso uudelleen vaikka syyskuussa, että pitääkö arvioimasi ansiot paikkansa. Muutosverokortin voi tehdä useita kertoja.
Muutosverokortti pitää sitten toimittaa itse, ei mene automaattisesti työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Muutosverokortti pitää sitten toimittaa itse, ei mene automaattisesti työnantajalle.
Yleensä menee. Ihan kuten se alkuperäinenkin verokortti. Poikkeuksena aivan pienet työnanatjat, joiden ohjelmissa ei ole rajapintaa verottajan järjestelmään.
Ei se verottaja tiedä sun ensi vuoden tuloja, jos sitä meinaat? Aika moni on saanut ensi vuodelle liian ison veroprosentin ml. minä. Tästä on ollut muuallakin keskustelua.
No, lasket uudestaan vaikka kesällä kun olet saanut lomarahat että miltä näyttää loppvuoden tuloraja.