320€ maksaisi meidän perheeltä
Kalastajatorpan joulubuffa.
Hieman sanattomaksi vetää moinen summa ja ihan vaikka sen ns pystyisikin maksamaan niin silti, järki haraa liikaa vastaan.
Kommentit (56)
Mulla on elämässäni paljonkin kaikkea mukavaa tiedossa, johon ei ole varaa. Ei, vaikka olen tehnyt kaiken viimeisen päälle ahkerasti.
Yläasteesta lähtien sivu- ja kesätöitä ja 0 päivää työttömänä. Olen opiskellut maisteriksi ja muutamat monivuotiset erikoistumiset työnteon ohessa.
Ei silti ole rahaa luksukseen. Ei ole ikinä ollut höveliä miestä, joka maksaisi elämästäni ja elintasostani puolet. Itse olen aina itseni huolehtinut ja niinhän tämä tulee menemään hautaan asti.
En kuitenkaan nyt enkä ole ikinä valitellut sitä ettei jotakin ole vaan olen hyvin kiitollinen ja tyytyväinen siihen mitä on. On vara vuokrata minulle sopiva, lämmin ja turvallinen koti, on jonkunlainen auto (pakko työn vuoksi).
On vara ostaa tavallista ruokaa ja ihan tavalliset vaatteet joka säähän. On vara lääkkeisiin, niitä kuluja on paljon mutta ei vielä tarvitse jättää syömättä niiden vuoksi. Eläkkeellä tietenkin tämä tulee muuttumaan.
Niillä eväillä mennään mitä on. Minä olen älykäs mutta ylipainoinen tavis. Miehet ovat kohdelleet huonosti. Pyrkineet hyötymään taloudellisesti, pettäneet ja joku hakkasikin.
Joku hoikka ja kaunis nainen, jota kiltti ja uskollinen mies on aina palvonut, antanut lapsia, maksanut talot, matkat, kaiken jne niin ei vain voi ymmärtää omaa etuoikeutettua olemistaan.
Sitten varmaan tuntuu pahalta, kun ei pääse Kalastajatorpalle syömään vuoden kalleimpaan aikaan ja aina kun haluaa. Meidän muiden ongelmat ovat vähän toiset.
PS Akateemisuus ei tarkoita aina hyvää palkkaa.
15 - 19 päivä joulukuuta joululounas maksaa 16,5 euroa House of S. Brasserie helsingissä
Käviskö tää teille neljälle aapee paremmin?
Yhteensä neljältä hengeltä menis lounaaseen 66 euroa
Ravintola Muji 45 euroa per nenä 22.12 saakka
Tekis neljältä 180 euroa yhteensä. Meniskö tää teidän budjettiin?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Suomessa ihan kaikki asiat on ylihinnoiteltua.
No kyllä ne hyvät paikat maksaa maailmallakin. Eikä satku hengeltä mikään paha hinta ole. Monesti mennyt paljon enemmänkin. Eiköhän ABC:lta löydy teille sopiva joulukattaus.
Pikku Ranska joululounas 28 euroa per henkilö 22.12 saakka. Hyvä menu
Neljältä henkilöltä kustantaa 112 euroa yhteensä. Menisin jos olis lähempänä meitä. Meille kahdelle kustantaisi 56 euroa yhteensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään Alkossa kolme pulloa punaviiniä noin 50€, italiassa samat viinit olisi saanut 9€.
Ei taatusti samat tasan viinit.
Kyllä olisi.
En usko. Olen nimittäin kokeeksi ostanut useimmilla reissuilla noita Ranskan ja Italian 3€ viinejä. Kyllä ne on ihan pas koja verrattuna Alkon kyykkyviineihinkin. Mutta ehkä 30:llä saattaisit joltain tilalta ostaen saada halvimpia eriä
Itsudemo Helsinki sushibuffet päivittäin 15,9 euroa jos ei maistu perinteiset jouluruuat olis neljältä hlöltä 63,6 euroa
Pyhäpäivinä 22,90 klo 12- 20 olis neljältä hlöltä 91,60 euroa
Vierailija kirjoitti:
Onpa halpaa jos saa syödä niin paljon kuin haluaa.
Noo, söin eilen viidenkympin joululounaan, viinit siihen päälle. Pidin tiukasti varani ja söin vain sen verran ettei tullut ähkyä. Ruoka oli maistuvaa, hintansa arvoista. Ja seura hyvää.
Ei mitään järkeä vetää niin paljon kuin mahaan mahtuu. Ensi viikolla vielä parit eri porukoissa. Varsinkin toisen menu on ruokahalua kutkuttava.
Jouluksi sitten valmiiseen pöytään. Nam.
Kun on monessa mukana niin joululounaita riittää. Eikä kaikkia tarvitse maksaa edes itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää mäkkiin valittamaan.
Eikös sekin ole Suomessa kalliimpi kuin muualla.
Norjassa oli kyllä kalliimpi, suomalaiselle. En tiiä onko norjalaisen ostokykyyn suhteutettuna
Vierailija kirjoitti:
Olin joulubuffassa joka maksoi 45eur per henkilö ja huono oli.
Minkä niminen paikka ja missä päin? Kerro edes maakunta.
Menkää Pizza Hutin lounaspuffettiin. Paljon halvempi ja lapset tykkää ja mieskin.
78 euroa maksaa per nenä. Jos on 4 syöjää, niin se maksaa tuolla aapeen mainitsemassa paikassa 312 euroa