Mistä mä löydän kengät?!
Auttakaa naista mäessä! Oon etsinyt jo ties kuinka kauan kenkiä, mutta mistään ei löydy just passeleita. Mitä mä haluan:
- ehdottomasti aitoa nahkaa
- biker-tyyliset tai rock-henkiset (remmejä, solkia ym.)
- ei kovin korkea varsi
- matala tai suht matala korko (paitsi jos päkiänkin alla on paksu pohja)
- LEVEÄ varsi
- leveähkö lesti
- mielellään vetoketju
En halua enää tilata netistä, kun aina niissä on joku vika. Viimeksi tilasin Booztletista nämä https://www.booztlet.com/fi/fi/bianco/biamella-pull-on-buckle-boot-smoo… jotka oli muuten tosi kivat (vaikkei ollutkaan vetoketjua), mutta lesti oli auttamatta liian kapea...
Haluaisin siis löytää ihan jostain kivijalkakaupasta kengät, joita pääsee sovittamaan. Mutta MISSÄÄN käymässäni kaupassa ei ole ollut noihin spekseihin sopivia kenkiä! Ehkä jos olisi varaa pulittaa niistä monta sataa, mutta kun ei ole...
HELP!
Kommentit (30)
Aitoa nahkaa aika vähän nykyää käytetään.
Laihduta niin löytyy kenkiä jokapaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valIta kenkänsä paremmin, mulla ei juuri muuta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Halpiskengissä näin. Laatukengissä nahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Yksi syy lienee että ihmiset eivät raaski tai heillä ei ole varaa ostaa aitoa nahkaa olevia kenkiä. Minä taas en mitään muita ostakaan.
Siis onko hakusessa nahkaiset talvisaappaat, siis kestää pakkasta ja olla vuorelliset? Ja mistä päin Suomea pitäisi löytyä? Jäi epäselväksi.
Ymmärrän, että AP:llä on leveä jalka ja kunnollinen pohje. Saappaan pitää olla siis vähintään H-lestiä, eli astetta leveämpää kuin se perusmalli G-lesti. Varressa pitäisi olla leveyttä ja joko nauhat tai sellainen venyke, joka antaa lisää tilaa pohkeelle.
Talvikengät kannattaisi yleensä ostaa suomalaiseltä yritykseltä, koska materiaalit sopivat Suomen oloihin, ovat lämpimät ja vuorelliset, kestävät pakkasta, sekä pohjamateriaali ei ole liian liukas (se polyuretaani, jota oli esimerkkisaappaissasi voi muuttua pakkasella todella kovaksi, ja liukkaaksi, Suomessa kumi eli TR-pohja on paras).
AP toivoit myös alle satasen hintaa, mikä ei ole mahdollista noilla toiveilla. Ehkäpä voisit säästää lisää rahaa, koska hyvät nahkasaappaat maksavat itsensä takaisin vuosien aikana, siinä missä tekonahka voi alkaa Suomen oloissa kulahtamaan ja hilseilemään pinnasta jo ensimmäisenä käyttötalvena. Ja ovat kylmät!
Valitettavasti noilla spekseillä et löydä bikerbootseja etkä todellakaan alle 100 euroa. Hyvää ei saa halvalla.
Lähinnä sun toiveita ja hintaa ovat nämä Belissiman valikoimasta:
https://bellissima.fi/products/andrea-conti-naisten-talvinilkkurit-must…
Ei siis nahkaa varret, tekokarvavuori eikä tietoa minkälaiset pohjat. Mutta oletettavasti normaalia hieman leveämpi lesti. Varren osalta ei tietoa. Joten eivät kaikin osin hyvät.
Helsingissä parhaat kenkäkaupat ovat Kenkä-Rale ja Kenkä-Pekka. Niissä on asiantuntevat myyjät ja löytyy hyviä merkkejä, ja leveitäkin lestejä jonkin verran. Verkkokaupoista löytyi kyllä enimmäkseen vain joitakin spekseihin sopivia maihareita eikä sun budjettiin sopivilla hinnoilla tietenkään. Merkkejä on Pomar, Gabor, Bugatti, Rieker, eli melko hyviä. Itse ostaisin näistä kaupoista myyjän avustuksella jotain laadukasta. Jos et asu pk-seudulla niin varmasti voisi puhelimella soittaa ja kysyä neuvoja myyjiltä, jos haluaa ostaa heidän verkkokaupastaan kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Yksi syy lienee että ihmiset eivät raaski tai heillä ei ole varaa ostaa aitoa nahkaa olevia kenkiä. Minä taas en mitään muita ostakaan.
Mulla on Pomarin huopasaappaat, parhaat ja lämpimimmät talvisaappaat ikinä. Kestää vettä ja pakkasta. Ei halvat, mutta kestävät sitten vuosikausia, mulla nyt jo neljättä vuotta käytössä.
Virtahevon jalat tilaukseen, tosin voivat jäädä tulliin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Virtahevon jalat tilaukseen, tosin voivat jäädä tulliin kiinni.
Virtahepo on mainittu CITES-sopimuksessa, joten virtahevon osien tuominen Suomeen ei ole ihan helppoa vaikka se ei olekaan täysin kiellettyä. Monta asiakirjaa kuitenkin tarvittaisiin.
Toisaalta virtahevot elävät vedessä Afrikassa. Ei virtahevon nahka välttämättä olisi siten edes sopivaa Suomen pakkasiin.
Lisäksi virtahevon jalkoja ei ole fiksua käyttää esimerkkinä leveästä lestistä, koska virtaheposen ruhon kokoon verrattuna sen jalat ovat suhteessa melko pienet ja sirot.
Mustana nätimmät.