Siis miten voi olla ettei julkisella puolella ole tarjota MITÄÄN hoitoa atopiaan? Mies repii kohta naamansa irti
Valohoitoa ei ole tarjolla. Mitään allergiapolia tms jonne voisi laittaa lähetteen ei ole.
Tarjotaan vain kortisonirasvaa jota ei saa käyttää montaa päivää putkeen.
Kauhea katsoa kun rakas ihminen raapii itseään niin ettei unta saa 😪.
Kommentit (81)
Aurinko tunnetusti lisää ihon kautta D vitskua. Joten D vitamiinit käyttöön. Ja ruokavalioon viilausta edellisillä ohjeilla. Myös B vitamiinit!
Mihin julkisella puolella on hoitoa? Kysyn vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene yksityiselle ihotautilääkärille,ei mitään järkeä kärsiä.Syötte vaikka kaurapuuroa jos muuten ei rahaa ole.Oma terveys on tärkeintä.
Se sama lekuri toimii yleensä sekä julkisella puolella että tekee yksityispraktiikkaa jossakin lääkärikeskuksessa. Meinaatko, että yksi ja sama henkilö muuttuu jotenkin paremmaksi lääkärikeskuksessa? Määrää vain kalliimpia lääkkeitä, joista ei ole takeita, että olisivat parempia kuin hänen julkisella puolella määräämät lääkkeet.
Kuinka usein mies käy suihkussa?
Mikä voide käytössä?
Laitetaanko naamaan kasvovettä ja hyaluronihapposeerumia, jos naama kerran on pahin?
Onko teillä koneellinen ilmanvaihto?
Onko käytössä omega-7, kollageenivalmiste ja prebioottinen ruokavalio?
Sano miehelle, että lopettaa kaikki maitotuotteet kuukaudeksi ja katsoo miten ihon kunto paranee. Kaikki hajustetut tuotteet pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaus joka puolelle kehoa (myös selkään) välittömästi suihkussa käynnin jälkeen, ennen kuin iho on ehtinyt kuivua. Atopiaan on kyllä olemassa tehokkaitakin lääkkeitä, mutta ne ovat kalliita, ja kaikki muut keinot täytyy olla kokeiltu ensin :/
Mikä o oikeasti tehokas? Kysyn vaan? Oon ap.n kanssa samaa mieltä että ihme juttu kun kaikkea hoitoa keksitään mutta atopikot kärsii vuosikymmenestä toiseen. Kaikilla ei parane koskaan. Muuttaa muotoaan mutta ei parane.
Risiiniöljyä suoraan iholle levitettynä. Hoitaa tulehdusta ja kuivuutta tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene yksityiselle ihotautilääkärille,ei mitään järkeä kärsiä.Syötte vaikka kaurapuuroa jos muuten ei rahaa ole.Oma terveys on tärkeintä.
Se sama lekuri toimii yleensä sekä julkisella puolella että tekee yksityispraktiikkaa jossakin lääkärikeskuksessa. Meinaatko, että yksi ja sama henkilö muuttuu jotenkin paremmaksi lääkärikeskuksessa? Määrää vain kalliimpia lääkkeitä, joista ei ole takeita, että olisivat parempia kuin hänen julkisella puolella määräämät lääkkeet.
No kun sinne erikoissairaanhoitoon joutuu jonottamaan ja eihän sinne tunnu saavan lähetettäkään ja jos saa niin aikaa kuluu ja vaivat pahenee.Eikä ne kaikki erikoislääkärit ole töissä julkisella, jotkut tekee vain privaa.Itse olen tilannut lähes aina ajan suoraan erikoislääkärille, jää se turha kierros julkisella ja odotusaika pois, saa nopean avun.Eikä lopulta tule kalliimmaksikaan.Ei se julkisella käyminenkään nykyisin halpaa ole.
En laittaisi naamaan mitään vähään aikaan. Ihon pitää rauhoittua. Pesu Xylidermillä.
Onko varmasti atopia, ja en kommenteista huomannut, oireileeko muuallakin kehossa? Jos ei, voisiko olla miehelläkin perioraalidermatiitti kyseessä?
Mulle tuli aikoinaan koko vartalon hilseily, alkoi naamasta, olin kuin kauhuleffasta, vain silmäluomet olivat ilman sitä hilseilyihottumaa, mihin ei auttanut rasvat, edes vahvat reseptikortisoni-, mutta sain pillerikuurin sisäisesti kun levisi muuallekin kehoon, se monen viikon kortisonipillerikuuri sai sen lopulta pois. ihotautilääkäri ei koskaan keksinyt syytä. Sen lisäksi sain kaksi kertaa perioraalidermatiitin naamaan, ja sitä kaikki kortisonivoiteet pahentavat, niitä aluksi siihen ihottumaan yritinkin, koska ensi kerralla lääkäri tulkitsi sen atopiaksi, mutta kun se suun ympäriltä levisi sitten koko naamaan ja naama hilseili sitten pitkään, antibiootit sain lopulta molemmilla kerroilla 1,5-2kk tetrasykliinia.
Kannattaisiko eutanasia tällaiselle heikolle ainekselle. Ei kannata jatkaa ainakaan sukua.
Syöminen ja juominen on tärkeimpiä atopian hoidossa, eli itsestä kiinni, jos nämä ei ole kunnossa niin millään valohoidoilla ei ole mitään merkitystä.
Raapiminen pahentaa atopiaa. Kannattaisiko sitä välttää. Kynnet ainakin pitää leikata lyhyeksi
Käsiin kannattaa laittaa sukat niin ei tule raavittua.
Tämä ei ole helppo ratkaisu, mutta oletteko harkinneet ulkomaille muuttoa? Itse olen atoopikko ja asuin kolme vuotta Etelä-Euroopassa, eikä minkäänlaista iho-ongelmaa koko sinä aikana. Nyt 3kk Suomessa ja en voi mennä edes ulos, sillä tuntuu kuin naamaani poltettaisi tohottimella. Pakko muuttaa takaisin etelään, näköjään ei ole minun nahkaa tänne pohjoiseen tarkoitettu.
N31
Yhteiskunnan tulisi maksaa paljastaa provoksi tai muuten vaan ääliöksi. Sori siitä.
Atopiaan ei ole parantavaa hoitoa
Risiiniöljy on erityisen suosittu ihon, hiusten ja ripsien hoidossa, mutta sillä on myös muita mielenkiintoisia käyttötapoja. Risiiniöljy onkin monipuolinen luonnontuote, jota on käytetty vuosisatojen ajan.
Miten risiiniöljy tarkalleen ottaen toimii, ja miksi niin monet vannovat sen nimeen?
Risiiniöljy valmistetaan risiinikasvin (Ricinus communis) siemenistä kylmäpuristamalla.
Se sisältää suuren määrän risiinoleiinihappoa, joka antaa öljylle sen erityiset ominaisuudet.
Risiiniöljy on yksi monikäyttöisimmistä luonnonöljyistä.
Risiiniöljy tunnetaan ennen kaikkea sen kosteuttavista ja hoitavista terveysvaikutuksista.
Parhaat risiiniöljyt ovat kylmäpuristettuja ja ilman lisäaineita. Voit löytää laadukkaita vaihtoehtoja apteekeista, luontaistuotekaupoista ja verkkokaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa Julita Rapsolja eli rypsiöljy. Ainut tehokas myös psoriakseen. Olemme kokeilleet. Myös hyvä aurinkorasvana-Saa kivan värin. Tähän voitte luottaa.
Ruotsissa myydään ICA supermarketeissa. .Voitte tilata netin kauttakin.
Återförsäljare - Julita Rapsolja AB
Coop Suomessa voisi myydä.
Lapsellista alapeukuttaa toimivaa lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Käsiin kannattaa laittaa sukat niin ei tule raavittua.
Eikö hanskat olisi kätevämmät? Apteekeissa on myynnissä valkeita puuvillahanskoja.
Minulle auttoi jo kerta solariumia, jäi kutina sinne. Kasvoille hyvä rasva on Acon Ezema treatment cream.