Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö

Vierailija
13.12.2025 |

Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.

Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).

Kommentit (771)

Vierailija
721/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen aina arpapelillä kun lottokansaa ollaan. Sen takia ei ole kuin tyhjät taskut ja herpes.

Vierailija
722/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surullista miten paljonko naisille merkkaa miehen lompakon paksuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jep. Ei tällaisista asioista puhuta ääneen omilla kasvoilla, mutta anonyymina lähes kaikkien miesten viesti on selvä: ulkonäkö on tärkeintä naisessa. Itse olen onnellinen että elän tätä aikaa, ja ehdin väistää luodin. Mun vanhempien ikäpolvi eli vielä siinä harhassa että joku elinikäinen rakkaus olisi mahdollista. Sitten kituvat liitoissa joissa mies arvostaa naista päivä päivältä vähemmän kun ulkonäkö rapistuu ja vaimo on päivä päivältä onnettomampi. Toi olisi painajainen. TODELLA paljon järkevämpää panostaa ystäviin ja lemmikkeihin kuin parisuhteeseen."

Näinpä :) Oma rauha, rahat eikä ketään pelleä kitisemässä, kuinka olet riittämätön.

Mä sain joskus parikymppisenä ulkonäkökriiseissäni ihanan ohjeen. "Ympäröi itsesi ihmisillä joita ei kiinnosta tippaakaan miltä näytät." Ja tottahan se on. Esimerkiksi vanhempien ja ystävien kanssa ei ikinä tarvi kokea että rakkaus olisi millään lailla vaakalaudalla vaikka lihoisi 5 kiloa. Eihän he siitä piittaa pätkääkään. Miksi ottaisin lähelleni ketään, jonka rakkaus olisi kiinni noista kiloista? Eihän se ole rakkautta. Sinkkuna on hyvä olla kun on läheisiä ja rakkaita ihmissuhteita. Miksi haluaisin siihen jonkun arvostamaan / arvostelemaan ulkonäköäni?

Niinpä. Ja tiedät, ketkä pysyvät vierelläsi, jos esim. halvaannut tai muuten sairastut.

Vierailija
724/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei merkkaa paskaakaan, naiset ansaitsevat omat rahansa. Toki jos mies haaveilee lapsista, siihen on oltava varaa hänelläkin.

Vierailija
725/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kärsiä siitä, että olen kolme kertaa elämässäni päätynyt yhteen naisen kanssa jonka päälimmäinen ominaisuus on ollut juuri kauneus. Joka kerta ohittanut yhteensopivat arvot, älykkyyden ja empaattisuuden. +10v jokaisen kanssa jaksoin ehkä juuri sen ulkoisen kauneuden takia. Nyt ikämiehenä onnellisesti sinkku, kunnes taas haksahdan johonkin kaunottareen.

Vierailija
726/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muakaan sillon nuorena 20v naisena kiinostanut 40v miehet, mitä ihmettä

En usko et miehet lopettaa rakastamasta kumppaniaan jos nainen vanhenee jos suhde on hyvä

No ei tietenkään kiinnostanut. Mut todennäköisesti sitten kun olet 40v, sua kiinnostaa 40v miehet. Tää on aika luonnollista, eikö? 

Mut miehet ei ajattele samoin. 40v miestä kiinnostaa se 20v nainen ja kumppani lentää kaaressa vaikka hyiseen mereen jos on mahdollisuus saada nuori nainen. Siinä ei ole mitään merkitystä onko suhde hyvä vai ei, vain ulkonäkö merkitsee.

Ollaan mieheni kanssa nyt 34 v ja 33v ja en usko et hän musta lakkaa kiinnostumusta 6 vuoden päästä:D

Ei 6 vuoden päästä vaan se kiinnostus on lakannut jo lähes 15 v sitten. Jos olit tavatessanne vanhempi kuin 18-22, hän tyytyi. Jos olit nuorempi tai tuon ikäinen, hän alkoi haaveilla nuoremmista kun ylitit tuon iän. Pahoittelut.

Vierailija
727/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei miellytä silmää?

Ihan vastaavasti monille naisille miehen pituus on tärkeä kriteeri.

Vierailija
728/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mies ei sinusta kiinnostu, niin siitä ei ole mitään hyötyä, että menet pakkien saamisen jälkeen vauvalle valittamaan kuinka "wööö, miehet tykkäävät väärännäköisistä naisista 😡😫 niiden pitäisi tykätä minusta!!"

Keskitä energiasi siihen, että löydät sellaisen miehen joka pitää sinua viehättävänä, äläkä haaskaa aikaasi valittamalla asioista internetissä.

Vierailija
729/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei muakaan sillon nuorena 20v naisena kiinostanut 40v miehet, mitä ihmettä

En usko et miehet lopettaa rakastamasta kumppaniaan jos nainen vanhenee jos suhde on hyvä

No ei tietenkään kiinnostanut. Mut todennäköisesti sitten kun olet 40v, sua kiinnostaa 40v miehet. Tää on aika luonnollista, eikö? 

Mut miehet ei ajattele samoin. 40v miestä kiinnostaa se 20v nainen ja kumppani lentää kaaressa vaikka hyiseen mereen jos on mahdollisuus saada nuori nainen. Siinä ei ole mitään merkitystä onko suhde hyvä vai ei, vain ulkonäkö merkitsee.

Ollaan mieheni kanssa nyt 34 v ja 33v ja en usko et hän musta lakkaa kiinnostumusta 6 vuoden päästä:D

Ei 6 vuoden päästä vaan se kiinnostus on lakannut jo lähe

Aijaa no ei uskois kun mies on koko ajan kiinni ja tuijottaa

Vierailija
730/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies ei sinusta kiinnostu, niin siitä ei ole mitään hyötyä, että menet pakkien saamisen jälkeen vauvalle valittamaan kuinka "wööö, miehet tykkäävät väärännäköisistä naisista 😡😫 niiden pitäisi tykätä minusta!!"

Keskitä energiasi siihen, että löydät sellaisen miehen joka pitää sinua viehättävänä, äläkä haaskaa aikaasi valittamalla asioista internetissä.

En ole aloittaja, mutta mun ongelma on ennemmin se että miehet kiinnostuu jatkuvasti, mutta on liian vaikea tietää ketä kiinnostaa ulkonäkö ja ketä minä itse. Sinkkuna siis mennään, ei huvita aloittaa suhdetta joka rapistuu heti jos ulkonäkö rapistuu.

Vierailija
731/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 3v ajan suhteessa melko pinnallisen miehen kanssa. Alkoi se pidemmän päälle syödä omaa kiinnostusta, kun toinen kommentoi tökerösti esim oman vanhempansa ulkonäköä ja oli mm sitä mieltä että naisen pitää raskauden jälkeen pian päästä takaisin entisiin mittoihin. Kommentoi myös kerran melko tökerösti yhtä minun ulkoista piirrettä ja ei pyytänyt anteeksi. Alkoi ahdistaa kun koin, että en kelpaa enää suhteeseen hänelle, jos ulkonäköni jostain syystä joskus muuttuu ja hän taas vastaavasti olisi kelvannut minulle. Jos itselle pinnalliset asiat ei ole kovin suuri asia suhteessa, en suosittele menemään yhteen sellaisen ihmisen kanssa, jolle ulkonäkö on todella tärkeä. 

Sori nyt mutta lässyn lässyn. Miksi olit suhteessa 3 vuotta? Jonka aikana hän kommentoi kerran ulkoista piirrettäsi ja suhde lässähti siihen. Kuulostaa joltain teinisuhteelta. Ehkä et ole sopiv

Suvussani ja lähipiirissä on useita pareja, jotka on olleet pitkään yhdessä ja eläneet läpi monet vaikeat ajat ja antaneet asioita anteeksi varmasti paljonkin. Ei ole itselläni tapana lähteä suhteesta heti jos jokin asia tuntuu pahalta, vaan yritin keskustella ja siedin aika paljonkin tuota muiden ulkonäön arvostelua, ennen kuin luovutin ja totesin että toinen ei muutu ja en halua elää loppuelämää tässä suhteessa. Oltiin liian erilaisia tuossa asiassa, vaikka joitakin muita hyviä puolia toki oli. Ei ne tunteet toista kohtaan noin vaan katoa eikä pidäkään eikä lähteminen ole helppoa. Nykyajassa ärsyttää myös se, että jotku eroaa heti jos tulee erimielisyyksiä eivätkä edes yritä keskustella niistä. 

Vierailija
732/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta mun ongelma on ennemmin se että miehet kiinnostuu jatkuvasti, mutta on liian vaikea tietää ketä kiinnostaa ulkonäkö ja ketä minä itse. Sinkkuna siis mennään, ei huvita aloittaa suhdetta joka rapistuu heti jos ulkonäkö rapistuu.

Ahaa, no onpa sinulla aikamoinen risti kannettavana, kun on koko ajan kiinnostuneita miehiä jonoksi asti. Kaamea tilanne kerta kaikkiaan, miten ja mistä löydät voimia jatkaa elämää? Olet kyllä nykypäivän sankari, todellinen inspiraatio meille kaikille!

Vierailija
733/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei merkkaa paskaakaan, naiset ansaitsevat omat rahansa. Toki jos mies haaveilee lapsista, siihen on oltava varaa hänelläkin.

Kyllä se nyt vaan merkkaa, kun vaatimusten ytimessä on aina se, että rahaa pitää tienata. Asia olisi merkityksetön jos ei merkkaisi paskaakaan.

Vierailija
734/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menihän se mummeli ja pappakin just naimisiin mitä sä siihen sanot

Vierailija
735/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan merkkaa, kun vaatimusten ytimessä on aina se, että rahaa pitää tienata. Asia olisi merkityksetön jos ei merkkaisi paskaakaan.

Kannattaisi katsella sellaisia naisia, joille ei merkkaa.

Vierailija
736/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, me täällä vauva palstalla emme pysty saamaan miehiä ihastumaan sinuun. Sun pitää itse keksiä miten se tehdään.

Vierailija
737/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta OkCupid-tutkimuksesta. Katsotaanpa hieman sen tutkimusprosessia. Kyseessä ei ollut varsinainen tutkimus, vaan analyysi tavallisten käyttäjien käyttäjädatasta. OkCupidin käyttäjät selasivat siis ihan normaalisti profiileja ja antoivat jokaiselle profiilille kuvan ja esittelytekstin perusteella arvosanan väliltä 1-5, missä 1 = ei kiinnostava, 5 = erittäin kiinnostava.

Mitähän korkeampi arvosana tarkoitti? Mitä korkeamman arvosanan käyttäjä antoi, sitä suuremmat mahdollisuudet profiililla oli tulla huomatuksi  ja saada mahdollinen match. Toisin sanoen, jos käyttäjä antoi kaikille vitosen, se vastasi suunnilleen Tinderin "swaippaa kaikki oikealle" -toimintoa. Tutkimuksen datasta näkyi, että miehet toimivat usein juuri näin. Ja tiedämme heidän toimivan Tinderissäkin noin

Lopuksi alkuperäiset 1-5 arvosanat muunnettiin 7-luokkaiseen asteikkoon, ehkä jotta tuloksia ja graafeja oli helpompi havainnollistaa. Tässä kohdassa alettiin puhua vain viehättävyydestä, vaikka alunperin kyse oli profiilin kiinnostavuudesta. Asteikon 1 = vähiten viehättävä ja 7 = eniten viehättävä,

Tutkimusta on siis tulkittu väärin. Miehet eivät sen nojalla arvota naisten ulkonäköä korkeammalle kuin naiset miesten ulkonäköä. Tutkimusdata tukee pitkälti sitä havaintoa, jota monet ovat arvelleet, eli  miehet käyttävät keskimäärin enemmän korkeita arvosanoja ja ovat taipuvaisempia antamaan monille naisprofiileille vitosen, kun taas naiset ovat valikoivampia arvioissaan.

Tuloksista ei siis voida vetää johtopäätöstä, että naisten mielestä suurin osa miehistä olisi keskimääräistä rumempia.

Vierailija
738/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi seurustella sellaisen naisen kanssa, joka ei miellytä silmää?

Ihan vastaavasti monille naisille miehen pituus on tärkeä kriteeri.

Ei pidäkään! Mistä sä niin päättelit?

Ap ihmettelee, miksi sä seurustelet ihmisen kanssa, joka miellyttää sun silmää mutta on kusipää, vaikka voisit seurustella ihmisen kanssa, joka miellyttää sun silmää ja on mukava.

Vierailija
739/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että pitää olla kaunis, sporttinen ja hoikka, mutta sen lisäksi myös hyväluonteinen ja terävä-älyinen. Jollain statuksella ei sen sijaan ole mitään merkitystä.

Mies

Vierailija
740/771 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin katsomaan miehille suunnattuja YouTube ja tiktok videoita ja niissä oikeasti selitetään, että naisille kelpaa vain laatikkoleuka ja miten saa parralla huijattua itseään sellaisen. Kroppa tietysti pitää olla tikissä ja pätäkkää tilillä. Eli kyllä miehilläkin on paineita. Mut osa miehistä ei tajua sitä, on olemassa naisia jotka tykkää muustakin kuin laatikkolentäjäkirurgeista. He itse eivät vaan ole kiinnostuneita kuin niistä kauniimmista ja sitten valittavat palstalla, kun naisille ei kelpaa mikään.

Mä olen naimisissa ihan tavallisen perunalta näyttävän miehen kanssa. Sellainenkin on siis päässyt naimisiin, koska hän on fiksu ja mukava. Ja naimisiin pääsi, koska kelpasi minunkaltaiseni perunalta näyttävä nainen. Naimisissa jo 15 vuotta ja kivasti sujuu.