Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*TUTTAA. On liikaa pyydetty että anoppi..

Vierailija
21.04.2007 |

...Ottais lapset hoitoon yhdeksi yöksi.

Mies lähtee parin viikon päästä reissuhommiin, tulee kotiin max. kahtena viikonloppuna kuukaudessa. Näitä hommia kestää 1,5v.

Pyydettiin anopilta että hoitais lapsia yhden yön, mentäis mökille kahdestaan ennen kuin mies lähtee. Ei sopinut. Anoppi on reilu 50v, joten kyse ei ole jaksamisesta. Lisäksi apuna olisi appi ja miehen 15v sisko.

Tiedän joo, ne on meidän lapset, itse ne on hoidettava. Sen teenkin mielelläni mutta olisi ollut niin ihanaa nukkua kunnolla YKSI yö (kuopus heräilee yöllä) ja olla kahdestaan miehen kanssa ennen lähtöä.

Sanomattakin selvää on että apua on turha odottaa anopilta tai muiltakaan kun mies on reissuhommissa. Yksin on pärjättävä. Mutta kai se saa silti mua v*tuttaa!

Ja anteeksi kielenkäyttöni, en oikeasti koskaan kiroile.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä anoppi rauhaan, järjestä jostain hoitaja lapsille. Teidän tilanteessa olisi ihanteellista että saatte hetken nauttia toisistanne.

Vierailija
2/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytää outoa hoitajaa. Olisi lapsille liian suuri juttu. Esikoinen varsinkin olisi ihan kauhuissaan.

Ja en usko että meillä olis siihen liiemmin nyt varaakaan, ollaan tehty isoja hankintoja lähiaikoina.

Harmittaa senkin vuoksi että kaverini saa lapsilleen äitinsä (tai isänsä) hoitajaksi milloin vaan ja usein. En ole varsinaisesti kateellinen mutta harmittaa kun me ei saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hommaamaan jostain lastenhoitaja, joka voisi ensin tulla vain leikkimään ja sitten olisi joku jota pyytää apuun kun omat voimat loppuvat. vaikka ette nyt saisikaan ketään yöhoitajaksi, olisi sinulla edes joku oljenkorsi mihin takertua jos voimat loppuvat kun mies poissa. itsellä on lastenhoitaja ja suosittelen lämpimästi!

Vierailija
4/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en voi ymmärtää, että toista ei auteta silloin kun tämä jotain apua tarvitsee, varsinkin jo pyyntö on kohtuullinen toteuttaa.

Vierailija
5/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että läheisen auttaminen on vain ikävä velvollisuus, jota ei kenenkään ole pakko tehdä. Itse taas ajattelen, että mikä voisi olla tärkeämpää kuin läheiset ihmiset, ja jos jotain voi tehdä toista auttaakseen, niin tottakai. 6

Vierailija
6/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä vähän suhteellisuudentajun korjaamiseksi: Meillä anoppi ei ole vaivautunut koskaan lapsien aikana tulemaan Suomeen katsomaan lapsenlapsiaan. (Lapset ovat 4 ja 6,5 -vuotiaat). Ei ole koskaan edes puhunut heidän kanssaan puhelimessa. Mieheni kanssa kyllä juttelevat muutaman kerran kuukaudessa. Ja kyse ei ole siitä, etteikö anopilla olisi varaa tai terveyttä matkustaa. Samanlaisen tempun ainoille lapsenlapsilleen on tehnyt myös appiukko. Että silleen meillä. Nuorempaa lasta eivät ole koskaan edes nähneet. Esikoista käytiin näyttämässä siellä heille lapsen ollessa 10kk vanha.

Vierailija
7/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikesti kyse ei ole siitä että olisi muuta menoa!

Anoppi on oikeastaan ainut joka on lapsille luotettava, tuttu hoitaja. Äitinikin on hoitanut lapsia mutta ei ole niin " hyvä/järkevä" hoitaja. Ei siis oikein hallitse hommaa ainakaan yöllä, on sellainen kaveri-mummu. Lisäksi äitini on töissä nykyään viikonloppuisin joten se ei onnistu.

Olen huomannut että anoppi hoitaa lapsia mielellään kun hänelle itselleen sopii. Kyse ei ole menoista vaan siitä miltä tuntuu. Harvoin ottaa kun pyydetään, muuten kyllä itse pyytää lapsia hoitoon.

Esimerkkinä se kun mieheni sairastui ja oli pari kuukautta sairaalassa, anoppia ei juurikaan näkynyt. Kysyin hoitoapua pari kertaa, luovutin kun ei sopinut. Kun mies tervehtyi ja pystyi osallistumaan arkeen niin taas anoppi kinui lapsia hoitoon.

Vierailija
8/8 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta tässä vähän suhteellisuudentajun korjaamiseksi: Meillä anoppi ei ole vaivautunut koskaan lapsien aikana tulemaan Suomeen katsomaan lapsenlapsiaan. (Lapset ovat 4 ja 6,5 -vuotiaat). Ei ole koskaan edes puhunut heidän kanssaan puhelimessa. Mieheni kanssa kyllä juttelevat muutaman kerran kuukaudessa. Ja kyse ei ole siitä, etteikö anopilla olisi varaa tai terveyttä matkustaa. Samanlaisen tempun ainoille lapsenlapsilleen on tehnyt myös appiukko. Että silleen meillä. Nuorempaa lasta eivät ole koskaan edes nähneet. Esikoista käytiin näyttämässä siellä heille lapsen ollessa 10kk vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä