Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kruununhaan yläaste

Vierailija
31.10.2011 |

Onko lapsesi tai tuttusi kyseisessä koulussa? miten on viihtynyt? tyttöni haluaisi hakea sinne tanssi linjalle, on tanssinut aina..

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssijahan sekin on :)

Vierailija
2/50 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheestä kaksi lasta on ko. yläasteella (asumme alueella) ja kaksi seuraavaakin oletettavasti sinne aikanaan menevät, elleivät innostu jostain erikoisluokasta jota tuolla ei ole tarjolla.

Kruununhaan yläaste on kiva ja perinteikäs koulu. Plussia:

+ motivoituneita pitkäaikaisia opettajia

+ hyvä kouluhenki "ylpeä krunalaisuus" joka pätee myös muihin kuin musiikki- ja tanssiluokkalaisiin

+ satsataan paljon ryhmäyttämiseen seiskan alussa (kouluhan on kaikille uusi koska sillä ei ole ala-astetta) eli tukioppilaiden, opojen ja kuraattoreiden ja luokanvalvojien voimin pidetään huolta että syntyy me-henkeä ja ettei kukaan jäisi ilman kaveria

+ luokat on "sekoitettu" tehokkaasti eli ei olla vain oman luokan kesken ja esim. poikani luokalla on sekä tanssi- että taide- että teknologialinjan oppilaita tämä voi tietysti jonkun mielestä olla huonokin puoli mutta minusta mukavaa ettei synny liian vahvoja 'porukoita' ja tutustutaan laajalti kun esim ruotsin tunnit on ihan eri ryhmissä kuin matikka

+ nuoriin suhtaudutaan kypsempinä kuin joillain muilla yläasteilla, on vähän jo sellaista lukiomeninkiäkin

Miinuspuolia:

- koulun tilat ovat epäviihtyistä (ellei satu pitämään rähjäisestä vanhasta tunnelmasta)

- tilaa on liian vähän, pulaa luokista ja esim jumppatunnit ovat piktin kaupunkia

- erityisopetukseen ei ole resursseja eikä osaamista, hankalat oppilaat haluttaisiin ulos koulusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miinuksiksi syömishäiriökulttuurin, kouluruokailu on ongelmallinen ja tämä taitaa vaivata juurikin tanssiluokkalaisten parissa. KOulustahan saa poistua ruokavälitunnilla toisin kuin useimmilta yläasteilta, ja tämä mahdollistaa ruokailun mäkkäreillä tai ravintoloissa.... tai syömättä jättämisen.

Vierailija
4/50 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että 500 oppilaalla on käytössään vain kaksi wc- tilaa, joihin päästäkseen pitää ensin mennä ulos? Vain opettajat saavat käyttää luokkatilojen viereisiä vessoja. Oppilaat eivät kuulemma pidä tiloja siisteinä ja ratkaisuksi on saatu se, että vessoja vähemmän!

Tilanne ei voi olla kouluterveysvaatimusten mukainen.

Vierailija
5/50 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krunan yläasteen aikoinani- tanssija olin ja Oopperan balettikoulussa tuolloin. Koulussa on paljon tyttöjä ja "taiteilija ilmapiiri" mistä en tykännyt niin paljoa. Itse suosittelisin omille lapsilleni ihan normaalia yläastetta jos minulla lapsia joskus on. Hyvä jos kavereita on muualtakin vain tanssipiireistä. Syömishäiriöt todella yleisiä. Lukion kävin Mäkelänrinteen uhreilulukiossa mitä taas suosittelen vaikka erikoislukio onkin: urheilu ja tsemppihenkeä vaikakin myös kilpailua ja urheilijat omissa porukoissaan.

Vierailija
6/50 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sanoo muuta ku oon vaan tykänny. Ei tosiaankaan ramppaa poliisit joka päivä, hyvä taso ja ainaki musalinjalla myös runsaaseen musiikkiin mahdollisuus. Mistä sitä niitä hörhöjä estää ku keskustassa ollaan, ja vielä omat oppilaat ärsyttävät niitä? Turha siinä sitä yläastetta syyttää kun ihan oppilaiden omaa vikaa tuokin. Ja ulkopuolelle ei saa enää mennä, ruokailuakin vahditaan. Munmielestä tosi rauhallinen verrattuna useisiin muihin kouluihin. Riippuu onko motivoitunut käymään koulua
Ja mitä muutakaan voi odottaa 110-vuotiaalta koululta, menkää itse parempaan kouluun jos niin suunnattomasti rasittaa.

Vierailija
7/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelataanko siellä pihalla muuten vieläkin jalkapulloa ? Ja ajaako jotkut opettajat autollaan koululta Kaisaniemen urheilukentälle ?

Vierailija
8/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ hyviä opettajia

+ Suhteellisen rauhallinen yläaste

+ motivoituneet oppilaat (tanssi ja musiikkilinjoilla)

- Liikuntapaikat pitkin kaupunkia

- huono kuntoinen

- kiusausta jonkin verran oppiilaaksiottoalueen luokilta

Vierailija
9/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 20:23"]

...miinuksiksi syömishäiriökulttuurin, kouluruokailu on ongelmallinen ja tämä taitaa vaivata juurikin tanssiluokkalaisten parissa. KOulustahan saa poistua ruokavälitunnilla toisin kuin useimmilta yläasteilta, ja tämä mahdollistaa ruokailun mäkkäreillä tai ravintoloissa.... tai syömättä jättämisen.

[/quote]

ei kyllä ole saanut poistua enää viime vuonna. Jälki-istuntoja jaettu aiheesta.

Vierailija
10/50 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yläasteen tuolla ja mulle jäänyt mieleen todella huono ryhmähenki. Opettajat ainakin muutama vuosi sitten oli hyviä ja vessoihin tosiaan kuljetaan ulkokautta.

Vierailija
11/50 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkilinjan käyneenä täytyy sanoa että kyllä hyvä tunne jäi Krunasta. Itse asiassa vähän sääli, etten jatkanut Kallioon tai Sibikseen, joihin valtaosa muista oppilaista meni. Erittäin hyvää porukkaa oli vähän, mutta he olivat korvasivat suuren osan tyhjäpäisyyden, musiikkilinja tarjosi paljon mahdollisuuksia ja opettajat olivat kermaa, varsinkin historian/YH ja liikunnan maikat.

Jos kysyisit minulta, kävisin mieluusti uudestaan samalla porukalla kolme vuotta Krunassa

Vierailija
12/50 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluviihtyvyyttä voisi parantaa  siivoamalla käytävät ja rappuset useammin, koska on ahtaat tilat ja oppilaita paljon.  Oppilaat joutuvat istumaan lattioilla, kun mitään tuoleja tai penkkejä ei ole järjestetty aulatiloihin.  Juhlasalissa tuntuva voimakas pitkään jatkunut viemärin haju kertoo myös koulun tilojen huonosta hoidosta.  Koulun johdon pitäisi tarttua epäkohtiin.

Vierailija
13/50 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt krunan oppilas, ja voin kertoa että nykyään krunassa on erityisopettajia niin monta kuin tarvitaan, uusia palkataan lisää jos on tarve!

Vierailija
14/50 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs muuten kielletä poistumista! ;)

Vierailija
15/50 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2011 klo 20:22"]

- koulun tilat ovat epäviihtyistä (ellei satu pitämään rähjäisestä vanhasta tunnelmasta)

[/quote]Tilat on hienot, vanhat ja perinteikkäät. Toki joka asiassa on puolensa ja puolensa mutta en todellakaan kutsuisi vanhaa arvorakennusta rähjäiseksi tai epäviihtyisäksi.

Vierailija
16/50 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Krunassa juuri tanssilinjalla ja nooh olihan se ihan ok.

plussaa:

+hyviä opettajia

+vaativa taso

+sijainti

+jos oikeasti motivaatiota tanssiin, mahdollisuuksia löytyy, mutta lähinnä vasta ysillä ( sain osallistua moneen näytökseen joissa esiintyivät lisäkseni vain 4 ihmistä, sillä muita ei kiinnostanut ) 

miinuksia:

-tanssinopetus on täysin amatöörimaista (surkeat opettajat ja vaativuuden taso pohjamudissa)

-huume, tupakka ja alkoholi kulttuuri on sellasta että jos et juo olet luuseri, jos et polta tai polttele olet luuseri ja siihen joko nuoren pitää tyytyä ja olla vähemmän suosittujen kanssa tai sitten mennä mukaan ja pilata mahdollisesti koko loppu elämä

-Hyvin monta syömishäiriö tapausta

-Ulkonäkö ja hoikkuus määrittelee osin kuinka suosittu olet

Tässä rehellisesti koulu omasta näkökulmasta! En sano että oli väärin että kouluun menin sillä sain palljon kavereita ja oli tosi hauskaa mutta huomaan nyt lukioon mentyäni kuinka huono esim yhteishenki oli ja kuinka ulkonäköön kiinnitettiin sairaalloisen paljon huomiota negatiivisesti

Vierailija
17/50 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Minkälaiset ovat Kruununhaan koulun tanssilinjan pääsykokeet? Minkälainen on se kirjallinen osuus?

Vierailija
18/50 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeita vastauksia odottelen.

Vierailija
19/50 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
20/50 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruna on loistava koulu. Siellä on kulturelli ja sivistynyt tunnelma, johtuen mm. musiikki- ja tanssilinjoista, mutta muutenkin kouluun sijainti tekee sen että sinne tulee "normaalia" kulturellimpaa porukkaa. Opettajat ovat hyviä ja motivoituneita ja koulu on erittäin arvostettu. 

Tuo välitunneilla koulualueelta poistuminen tullaan muuten piakkoin kieltämään eli parannusta siihenkin tulossa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi