Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnistysvinkkejä! :)

25.09.2008 |

Olisi kiva kuulla erilaisia kotikonsteja miten voisi itse hieman vauhdittaa synnytyksen alkamista kun l.a. meni jo eikä mitään tunnu tai kuulu vielä... Vai onko edes mitään itse tehtävissä? Seksinhän nyt ainakin pitäisi auttaa asiaan mutta meillä tuloksetta...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on mun neuvo. Kuullostaa tylsältä ja sitä se onkin. Mutta turha uuvuttaa itsensä siivoamalla jne, sitten onkin aivan puhki jo ennen synnytyksen alkua. aika usein synnytys käynnistyy yöllä, juuri siksikin kun on rentoutunut ja levännyt. Tällaiset neuvot olen kahdelta kätilöystävältä saanut ja kaksi lasta minulla lähtenyt syntymään yöllä.

Ei sinulla kuitenkaan enää pitkää odotusta ole edessä ;) Kyllä hän sieltä tulee! Ehkä jo ensi yönä?

Vierailija
2/5 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joitakin netistä ym.löytyneitä vinkkejä voin omalta osaltani tähän koota, eli:

- Lakritsin/salmiakin syöminen aiheuttaa erään tutkimuksen mukaan supisteluja ja siksikin sitä tulisi alkuraskaudessa välttää sillä voi aiheuttaa keskenmenon vaaran. En muista liittyneekö verenpaineeseen.

- Sauna voi vaikuttaa nimenomaan rentoutumisen kautta sekä verenpaineen kautta.

- Rentoutuminen on a ja o sillä vain silloin supistuksilla on täysi teho

- Olenpas joskus lukenut, että siiderikin (1kpl!) voisi käynnistää, liittyy kai jälleen rentoutumiseen

- Sperma eli prostaglandiini pehmentää kohdunsuuta

- Tulinen ruoka! En tiedä mihin liittyy, mutta itse jouduin sairaalaan supistelujen vuoksi rv 31 kun olin syönyt tulisempaa ruokaa, ottanut rennosti ja käynyt elokuvissa. sattumaa?

- Jo olemassa olevia supistuksia voi koittaa voimistaa kävelyllä. Sellaista rentoa kävelylenkkiä/portaiden nousua, ei mitään hikilenkkiä. ;)

- Akupisteiden painanta? Ei kokemusta. http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html tuolta löytyy jotain...

- Vyöhyketerapiastakin olen kuullut/lukenut olleen joillekin apua. Joskus löysin netistäkin ne hierontaohjeet, mutta en enään

- Jotkut ovat kehuneet, että ikkunoiden pesu olisi hyvä keino ja eräs kaverini väitti saaneensa 2 synnytystään sillä tavoin käyntiin.

- Sisätutkimus saa joillekin napakat supparit aikaan

Toisaalta, kun järjestää itselle kaikenlaista menoa ja touhua paljon niin eiköhän juuri silloin tapahdu kun vähiten odottaa. ;)))

Paljon tsemppiä ja pidetään peukkuja, että pian saisit nyytin syliisi!

Hope4 rv33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme synnytystä takana,kohta neljä. Ensimmäisen aikaan en edes hoksannut kokeilla mitään kotikonsteja,ehkä kaikki oli niin uutta ettei uskaltanut enään kotikonsteihin:)

Nämä kaksi edellistä synnytystä on lähtenyt samana päivänä/iltana käyntiin kun olen hieronut rinnanpäitä,eli samalla tyylillä kuin vauva imisi rintaa,en tiedä onko vain sattumaa mutta näin on minun kohdalla käynyt.

Istuin saunanlaiteilla ja hieroin nännejä n. 10 minuutin ajan yhtäsoittoo ja vaikka välillä tuli supistus niin jatkoi vaan vaikka pahalta tuntui:) No sitten kun pääsin saunasta pois supistukset jatkuivat ilman hierontaa säännöllisinä ja kohta huomasin että housuihin oli tullut vähän verta,odotimme sitten vähän aikaa ja kun sairaalaan mentiin olin 4cm auki ja 3 tunnin päästä ihana tyttö maailmassa.:)

Kaikkea kannattaa kokeilla:)

T.Hemulihiipijä 36+2 (kohta pääsen kokeileen) Jihuu

Vierailija
4/5 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin synnytys käynnistyy jollei ole käynnistyäkseen = valmis, mutta esim synnytyssalissa kätilö voi pyytää isää hieromaan äidin rintoja. Tutkitusti tehostaa supistuksia. nim."kokemusta on" ;)

Vierailija
5/5 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme synnytystä takana, ja jokaista olen yrittänyt jouduttaa. Lapset ovatkin syntyneet hieman etuajassa (rv38+6, rv39+3 ja rv39+5), tiedä sitten johtuiko käynnistely-yrityksistä vai olisivatko tulleet muutenkin. Kohdunsuu oli jokaisesta viimeisinä viikkoina pehmeä ja lyhyt sekä ulkosuulta auki, joten sillai oli kyllä otollinen aika käynnistellä itse, kun paikat olivat kypsät.

Jokainen vauva on siis saanut alkunsa joko lumityöt+sauna+seksi tai vauhdikkaat kävelylenkit+sauna+seksi. Mä sain kyllä aikaiseksi nännien hieronnalla supistuksia, mutteivät sen voimakkaammiksi tulleet. Ehkä sitten luovutin liian aikaisin.. olis vissiin pitänyt hinkata niin kauan että olis kipinät iskeneet :D

Mutta sanotaan, että jos paikat eivät ole kypsät, ei käynnistelystä ole hyötyä. Tietysti supistelut aina kypsyttää paikkoja, eli eri keinoilla voi saada sillä tavalla synnytystä lähemmäksi.

Tsemppiä! Itselläni on niin ikävä raskautta ja varsinkin synnytystä, mutta näillä näkymin meidän lapset on nyt tehty :`(

Mikaela ja helmikuun tytöt -04, -06 ja -08