Mikä IHME on niin vaikeaa laittaa ensin vilkku päälle ja VASTA SEN JÄLKEEN HIDASTAA liittymään?!
Kommentit (59)
BaijerilaisenMutteriWiritelmän omistaja ei tiedä että autossa on edes vilkku.
Älä roiku puskurissa kiinni niin ei ole ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Haistasinävittu.
Jotkut eivät vaan ymmärrä sitä, että se vilkku annetaan merkiksi muille. Jotkut todella laittavat sen vilkun päälle vasta, kun ovat lähteneet jo kääntymään. Luulevat varmaan, että vilkun käyttö on jokin laissa säädetty rituaali. Että vilkun päälle laittaminen jo rattia käännettyään tehostaa sitä ratin liikettä. Näin olen päätellyt.
Ja sitten on kusipäitä, jotka eivät edes käytä ollenkaan vilkkua. Jalakulkijana jos sellainen kuski kääntyy eteeni näytän aina kesksria. Kerran joku akka hermostui. Pysäytti autonsa ja alkoi huutaa että hänellä on lapset autossa eikä halua että lapsille näytetään keskisormea.
Yleensä en vilkuta. En näe sitä tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät vaan ymmärrä sitä, että se vilkku annetaan merkiksi muille. Jotkut todella laittavat sen vilkun päälle vasta, kun ovat lähteneet jo kääntymään. Luulevat varmaan, että vilkun käyttö on jokin laissa säädetty rituaali. Että vilkun päälle laittaminen jo rattia käännettyään tehostaa sitä ratin liikettä. Näin olen päätellyt.
Pitää muistaa aina lukea karttaa että onko kilometrin säteellä tienhaaroja kun joku uuno alkaa hidastelemaan. Monesti nämä vilkuttomat osuisikin kylkeen ellei olisi riittävän tehokas sähkäri alla. Ohi ehtii oikealta ja vasemmalta ennenkuin uuno pääsee kääntymään. Lapioikoon paskaa kalsareistaan tai opetelkoot ajamaan.
Miksi pitäisi? Ei se mun matkustusaikaani mitään vaikuta, koska laitan vilkun päälle, jos laitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa aina lukea karttaa että onko kilometrin säteellä tienhaaroja kun joku uuno alkaa hidastelemaan. Monesti nämä vilkuttomat osuisikin kylkeen ellei olisi riittävän tehokas sähkäri alla. Ohi ehtii oikealta ja vasemmalta ennenkuin uuno pääsee kääntymään. Lapioikoon paskaa kalsareistaan tai opetelkoot ajamaan.
Taidat olla se palstoilla ahertava paskasta kiihottuva häiriön tuottaja?
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa muistuttaa, että on olemassa paljon heitä, jotka vain eivät pysty ajamaan sääntöjen mukaan. Pääväylällä suositeltu etäisyys on 2-4 sekuntia, joten jos edellä ajava yhtäkkiä hidastaa ilman vilkkua, ei tarvitse ajaa lähellä että se tuottaa turhaa hämminkiä takana tuleville.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran Turun motarilla niin, että joku ohitti ihan nokan eteen ja sitten alkoi voimakkaasti hidastamaan. Melkoisen vaaratilanteen aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
On ongelma kun edelläajajan vauhti hidastuu huomattavasti noin kilometri ennen risteystä mistä meinaa kääntyä.
En voi vilkuttaa lainkaan, ettei sähköauton range kulu liian nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on niitä, jotka kusipäisyyttään pyrkivät estämään kaistanvaihdon jos ja kun ajoissa näyttää aikeensa. Siksi ei sitä aikomusta kannata hirveästi etukäteen mainostaa. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Eikä Audin.
Kyllä teidän tulee jo tässä vaiheessa tietää minne minä olen menossa.
Eräässä kesskisuomalaisessa kaupungissa erottaa uudet ja vanhat bussikuskit siitä että vanhat laittaa vilkun ajoissa päälle ilmoittamaan minne aikovat kääntyä ja uudet sitten kun alkavat kääntyä ja jos ei muita näkemässä niin ei välttämättä ollenkaan.
Mielestäni vilkun käyttäminen antaa informaatiota muulle liikenteelle aikomuksista ja sujuvoittaa liikenteen ennakointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Audin.
Samanlaisia kuskeja löytyy kaikista merkeistä joten turha yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kesskisuomalaisessa kaupungissa erottaa uudet ja vanhat bussikuskit siitä että vanhat laittaa vilkun ajoissa päälle ilmoittamaan minne aikovat kääntyä ja uudet sitten kun alkavat kääntyä ja jos ei muita näkemässä niin ei välttämättä ollenkaan.
Mielestäni vilkun käyttäminen antaa informaatiota muulle liikenteelle aikomuksista ja sujuvoittaa liikenteen ennakointia.
Noinhan se täydellisessä ja oikeudenmukaisessa maailmassa menee. Vaan ei todellisuudessa. Liian usein, kun pistää vilkkua ajoissa päälle, takaa lähestyvä kuroo kiihdyttämällä tilan umpeen, ja joudut jarruttamaan oikein kunnolla ja odottamaan seuraavaa väliä.
Ei pysty...