Menisitkö kyläilemään vanhuksen luo jos perheessä ollut flunssaa?
Ajatuksena oli kyläillä neljän päivän päästä mummuni luona joka on jo yli 80 vuotias, mutta tällä viikolla molemmat lapset ovat olleet flunssassa, ei kuumetta mutta pientä lämpöä ja nuhaa. Nyt siis toinen lapsista kipeenä, toisella kesti pari päivää. Minä ja mieheni ei olla vielä sairasteltu.
Pointtina siis, että jos toinenkin lapsista ehtii tervehtyä eikä minulla ja miehelläni ole oireita, niin uskaltaako mennä? Voiko tämän tyyppinen flunssa tarttuessaan olla kohtalokas vanhalle?
Kommentit (16)
Pesisin käsiä
Pitäisin maskia
En pitkään halaisi
No en menisi. Vanhuksella vastustuskyky huonompi. Lasten pikkunuha voi olla kovakin tauti vanhuksella.
Riippuu olenko perimäjärjestyksessä seuraavana vaiko en.
Voi olla kohtalokas. Vähintäänkin käsihygieniä pitää olla kunnossa ja kasvomaskit. En menisi, jos lapset pitää olla mukana.
Kysyisin vanhuksen mielipidettä jos tapaisin häntä tosi tosi harvoin, mutta jos tapaisin häntä suht usein en menisi.
Käsi hygienia ja maski. Kyllä nyt valitettavasti sairaalassakin pitää vanhuksia hoitaa vaikka perheellä kotona flunssaa,kotonaan,influenssaa,ripulia. Älä mee kuiten lipittämään samasta lusikasta ja älä suukottele poskille. Pidä maskia ja käsihuuhde,pese kädet sinne mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin vanhuksen mielipidettä jos tapaisin häntä tosi tosi harvoin, mutta jos tapaisin häntä suht usein en menisi.
Lisäisin tähän myös muut ihmiset. Jos hän tapaa säännöllisesti muita en menisi.
Lapsen pikku nuha voi olla vaikka korona tai RS-virus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen pikku nuha voi olla vaikka korona tai RS-virus.
Ja aikuinen olla taudinkantaja vaikka olisi oireeton.
Jos olette täysin oireettomia, niin kyllä silloin uskaltaa mennä. Mutta pitää olla tarkkana sen kanssa mitä tarkoittaa täysin oireeton, ei saa kurkku karhia, eikä olla mitään epämääräistä oloa, koska silloin on oireita ja flunssa juuri iskemässä teille ja silloin se myös tarttuu helpoiten. Ja lapsetkaan ei saa enää olla yskäisiä yms. Flunssa tarttuu niin kauan kun on oireita.
Ei kannata mennä. Vanhoilla ihmisillä on aina huono vastuskyky.
Empä sitten taida uskaltaa. Täytyy siis vähän siirtää kyläilyä.
Kiitos vastauksista.
Itse menin niin että lapsella ja minulla maskit päässä. Ei tarttunut.
Jos kyseessä vaan pienehkö flunssa, joka jo ohi tai lähes ohi, menisin. Pitäisin ehkä vähän etäisyyttä ja toki käsien pesu sisään mennessä.
Lapsilla nyt noita nuhia menee ja tulee, ikinä ei pääsisi mihinkään, jos noita alkaa varoa.