Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipu silmän takana pään sisällä

Vierailija
11.12.2025 |

Herään aina välillä suht säännöllisesti siihen, että silmän takana tuntuu kipua. Tai herään muuten vasn ja havahdun kipuun. En tiedä, kumpi. Onko kellään ollut samaa ja mistä johtunut? Hereilläkin usein samaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääkäriä. 

Vierailija
22/25 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat tai hartiat jumissa. Säteilee sitten tuohon kohtaan. Nukkuessa pään asento voi olla jännittynyt ja siksi voi iskeä myös yöllä, kun olet pitkään paikallasi. 

Eli kannattaa verrytellä niskat ja hartiat. Hyvä tyyny auttaa myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se johtua vaikka hampaiden narskuttamisesta tietämättään. Mulla loppui samanlainen kipu, kun tein leuan jumppaliikkeitä ja väliin painoin kulmakarvan yläpuolelta vähän kuin hieroen. Näin teen aina kun silmäkipu tulee, nyt kyllä tosi harvoin. Myös päänahkaa voi hieroa sekä niskaa. Mulla ei ole koskaan muuten pää kipeenä.

Vierailija
24/25 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole mitään vaarallista.

Johtuu jostain lihasjumista syvällä sisällä, työskentely- tai opiskeluasennosta, nukkumisasennosta ja jos olet just aloittanut jonkun uuden tekemisen. Mulla tosissaan oli toi 10 vuotta sitten noin puolen vuoden ajan viikottain. Tosi kova kipu toisen silmän takana suoraan. 

Johtui siitä, kun yhtäkkiä istuin 10 tuntia lukemassa kirjoja, kirjoittamassa ja koneella.

Helpottui tosiaan jumpalla, venyttelyllä, ergonomialla jne. Ja hengissä olen eikä silmäkipu ole sen koommin enää iskenyt. Mutta kyllä se sillon pelotti.

Ja mulla on ihan erikseen siis auralliset migreenit. Tämä ei todellakaan ollu sitä.

Se oli niinkuin puukko ois isketty silmän taakse, pistemäiseen yhteen kohtaan. Muuten pää ei ollu yhtään kipeä.

Ootko ap aloittanu jotain uutta nyt, mikä vois aiheuttaa, työ, opiskelu, tyyny, asennot?

Vierailija
25/25 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän